Ana içeriğe atla

gf

PASAPORT PİZZA, LEZZETLİ PİZZALARIN ADRESİ OLMAYA DEVAM EDİYOR

07.01.2022 - 10:18

 İzmir’de başladıkları yolculukta, bugün Türkiye’nin dört bir yanında bulunan bayileriyle lezzetli pizzanın adresi haline gelen Pasaport Pizza; 2022 yılında da hizmet ve ürün kalitesiyle tüketicinin birinci tercihi olmayı hedefliyor. Pasaport Pizza Genel Müdürü Mükremin Özdemir ile Ocak sayımız için keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

İzmir’de başlayıp şu an tüm Türkiye’de yaygın bir restoran ağına sahipsiniz. 24 yılda böylesine büyük bir başarıya ulaşmak için Pasaport Pizza’yı öncelikle nerelerde konumlandırdınız?

 Pizza; hayatımıza, mutfağımıza sonradan giren bir lezzet. Pizzanın Anadolu’da bu denli benimsenmesi kendimizle gurur duyduğumuz konuların başında geliyor. Anadolu halkımızın çoğunluğu bu İtalyan lezzetini bizimle tattı diyebiliriz. Esasen marka bilinirliğimizi artırmakta bu çok etkili oldu. Halkımızı iyi tanımamız ve menümüze onların damak tadına da hitap edecek pizzalar koymamız karşılıklı adaptasyon sürecimizi hayli hızlandırdı. %100 yerli sermaye ile İzmir’de doğarak, Türkiye’ye pizzayı sevdiren marka Pasaport Pizza, 24 yıldır Türkiye’nin dört bir yanında lezzetli pizzaların adresi olmaya devam ediyor. Bugün il bazında genişleme potansiyeli en yüksek markalardan biriyiz. Biz, Türk damak tadını biliyor ve pizzalarımızı buna göre hazırlıyoruz. Donuk Hamur sistemini bozarak, özel tekniklerle her gün taze hamur ile üretilen pizzalarımız ve zengin menülerimiz ile her kesime hitap edebiliyoruz.

Bayilerinizin ciro artırımı için ne tür desteklerde bulunuyorsunuz?

 Bayilerimiz için aylık ciro hedefl i satış, reklam, eğitim, hukuk gibi tüm operasyonel ve lojistik destek genel müdürlüğümüz tarafından sağlanmaktadır. Pasaport Pizza’yı farklı kılan diğer bir husus da; franchising hizmetimizde kooperatif mantığı ile çalışmamızdır. Yatırımcılarımızdan ciro payı, royalty gibi bedeller almıyoruz. Bu durumda yatırımcımızın diğer markalar karşısında kar marjı ve rekabet gücü daha fazla oluyor. Bütün dünyanın kabul etmiş olduğu Kazan-Kazan kuralından uzaklaşarak Kazandır-Kazan prensibiyle başarıya ulaşıyoruz. TV ve sosyal platformlarda menü ve kampanyalar yapıyoruz, kampanyalarda bayilere maddi destekler sağlıyoruz. Sürdürülebilirliği sağlamak için bunu mümkün olduğu kadar sık aralıklarla yapıyoruz.

Franchise ile büyüyen bir marka olarak, UFRAD Franchising Derneği çatısı altında olmak size neler kattı?

 UFRAD; sektörel gelişimin sağlıklı büyümesine, ülkemiz yatırımcılarının markalaşmaya yönlendirilmesine, yerli markaların teşvik edilerek uluslararası pazarlarda yer edinmesine katkı sağlamaktadır. Aynı franchising derneği çatısı altında sektör paydaşlarımızla sistemin geliştirilmesi için bilgi kaynakları oluşturuyor, sorunlarımızı dile getiriyor ve sunulan çözüm önerilerini değerlendiriyoruz.

Pasaport Pizza 2021 yılını nasıl geçirdi, 2022 yılı için hedef ve yatırım projeleriniz nelerdir?

 62 ilde 200 bayi sayısına ulaşarak, bu yılı hedeflerimizin üzerinde tamamladık. 2022 yılında hizmet ve ürün kalitemiz ile tüketicinin birinci tercihi olarak sürekliliği sağlayarak ilerlemeyi planlıyoruz. Türkiye İtibar Akademisi (TİA) tarafından, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi öğretim üyelerinin denetiminde gerçekleşen, G250 araştırmasında 18-24 yaş arası gençlerin en güvendiği 250 marka arasında yer alarak, “En Çok Güven Duyulan Yerli Pizza Markası'' seçildik. 81 ilde şube açarak tüm Türkiye’de üretim yapan bir pizza zinciri olmayı planlıyor; ülkemizde spora, eğitime, sağlığa, sanata, çevreye ve tarihi değerlerimize sahip çıkarak daha bilinçli bir toplum olma yolunda katkı sağlamak istiyoruz. Doğru şekilde yapılan reklam ve sosyal medya kullanımı ile yaptığımız pizzalarımızı en iyi şekilde tanıtarak, tüketicinin aklında markamızın konumlanmasını sağlayarak bilinirliğimizi artırmak üzerine projelerimiz bulunmakta. Pasaport Pizza olarak kar, ciro, piyasa değeri ve yurt dışına açılma hedefl erimizin; itibar, müşteri memnuniyeti, çalışan memnuniyeti, iş ortakları memnuniyetine, sadık müşteri sayısına bağlı olduğunu çok iyi biliyoruz. Bu hususlarda sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

jyh

Yukarı