Ana içeriğe atla

ggh

MARKALAR, DİJİTAL PAZARLAMANIN TÜM KANALLARINI KULLANMALILAR

07.04.2021 - 14:23

UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın: “Dijital ortam artık hayatımızın bir parçası, bir gereklilik. Markalar, dijital pazarlamanın tüm kanallarını kullanmalılar. Bu yönde ciddi yatırım yapan markalar özellikle daha genç ve dinamik girişimcilere de kolaylıkla erişebildiklerini fark edeceklerdir.”

Pandemi, bütün sektörleri derinden etkileyen bir süreç. Franchise sisteminin bu süreçte markalara sağladığı yararlardan bahsedebilir misiniz?

Franchising sistemi, yatırımcıya, marka sahibinin yıllarca kurumsallaşmak için çalıştığı bilgi birikimini kullanarak bulunduğu bölgede fırsat eşitliği yaratma olanağı tanıyor. Franchise sistemi sektörde büyümek isteyen yatırımcılara gerekli sermaye tutarının düşüklüğü, girişimcinin motivasyonu, sistemin standart olması, kabul görmüş bir marka ile daha hızlı kazanç ve kontrol mekanizması gibi faydalar sunmaktadır. Her zaman, franchising ile büyümenin sunduğu fırsatlar tüm girişim fırsatlarından çok daha makul ve mantığa yakındır. 2021 yılı itibari ile salgının seyrinin azalacağını ümit ederek korona virüsün insanların franchising sistemi ile girişimcilik seçeneğini daha fazla değerlendirmesine imkan yaratacağını düşünüyorum. Yeni dönemde gerekli sermaye tutarının düşüklüğü ve birçok bankanın sağladığı kredi imkanları ile franchising pazarlamasının gerilemesinden ziyade ilerleyeceği kanaatindeyim.

Franchising ile büyüyen markalar, bu süreçte rekabette öne çıkma adına pazarlama stratejilerini nasıl belirlemeli?

Aslında salgın öncesinde sadece en iyi kalite ve hizmetle yatırımcıları yakalayabilen firmalar artık hız, kalite ve erişebilirlik kanallarını en iyi düzeyde tutmak zorunda. İnsanlar özellikle paket servisin daha da gündeme gelmesiyle sürekli kargo bekler halde ve pek tabii bu hizmeti en hızlı ve en kaliteli yapabilen markalar başarılı olacaktır. Süreç nedeniyle evden çalışma dönemi ile online eğitimler, Zoom toplantıları ve webinarların ne kadar öne çıktığını hep birlikte gözlemlemiş olduk. Daha önceki röportajlarımda da sürekli dile getirdiğim gibi dijital ortam artık hayatımızın bir parçası, bir gereklilik. Markalar, dijital pazarlamanın tüm kanallarını kullanmalılar. Bu yönde ciddi yatırım yapan markalar özellikle daha genç ve dinamik girişimcilere de kolaylıkla erişebildiklerini fark edeceklerdir.

Peki, UFRAD olarak firmalara markalaşma yolunda ne tür katkılar sağlıyorsunuz?

Daha fazla markamızın yurtdışına açılmasını, Turquality ve marka yönetimi programlarına katılmasını istiyor ve destekliyoruz. Ayrıca ülkemizde franchise sistemlerinin en doğru ve sağlıklı şekilde yürütülmesi için de UFRAD Akademi eğitimlerimiz, sertifika programlarımız, webinarlarımız, online Zoom toplantılarımız, bültenlerimiz, faaliyet raporlarımız, sektör temsilcileri ile gerçekleşen toplantılarımıza devam ediyor, Yönetim Kurulu üyesi olduğumuz Avrupa Franchise Federasyonu (EFF) ve diğer yakın ilişkiler içerisinde olduğumuz TİM, TOBB, TÜSİAD, MÜSİAD gibi dernekler ve ekonomik platformlarda da üye markalarımızı temsil ediyoruz.  Dönem başkanı olduğumuz Dünya Franchise Konseyi (WFC) ve Asya Pasifik Franchise Konefedrasyonu (APFC) ve yakın ilişki içerisinde bulunduğumuz sektör temsilcilerimizle de üye markalarımızı temsil etmeye devam edeceğiz.

nb

Yukarı