Ana içeriğe atla

nr

LEZZET AVCISI: MIR FATIH ÇIZMECI

10.07.2021 - 19:06

Lezzet Avcısı namıyla tanınan Mir Fatih Çizmeci, Mado franchise şubelerindeki başarısını, kendi geliştirdiği 2 yeni markayla zirvelere taşımayı planlıyor. ‘Hum Hum’ markasıyla Mecidiyeköy Torunlar Center’de ilk şubesini açan Lezzet Avcısı, ikinci markası Plus Kitchen’la Levent bölgesinde lezzet tutkunlarının vazgeçilmezi olmayı hedefliyor

Czm Grup kim tarafından kaç yılında kurulmuştur?

Czm Grubun kökleri 1964 yılına dayanmaktadır. Babam Nedim Çizmeci tarafından kurulan ve iştirakleri içerisinde tekstil, inşaat, otomotiv, gayrimenkul, turizm otelcilik ve gıda perakendeciliğinde faaliyet gösteren bir grup şirketi haline gelmiştir. Grup firması olarak da tam tescilini 2008 yılında almıştır.

Kendinizi tanıtarak, girişim hikayenizden bahsedebilir misiniz?

Aslında çok anlatılası bir hikayem yok. 1982 yılında Diyarbakır’da doğdum. Yeditepe Uluslararası Ticaret Bölümü’nü bitirdim. Küçük yaşlardan itibaren babamın yanında çalışarak onun ilminden ve deneyiminden feyiz alarak büyüdüm. Şanslıydım çünkü zaten var olan bir ticaret ve düzenin üzerine doğmuştum. Bu yüzden bu sorunun doğru cevabı farkındalıklarımı anlatmak olur. Çok gezen, çok araştıran, çok okuyan ve çok soran biriyim. İnsanların fikirlerine, deneyimlerine ve ekip birliğine çok inanırım. Günde ortalama 14 saat çalışırım inandığım işten asla korkmam ve fırsatları koklarım.

Size neden lezzet avcısı deniyor?

Kodlarımdan ötürü sanırım mutfağı çok seviyorum. Doğup büyüdüğüm coğrafyada lezzet ve ağırlamak çok kıymetlidir. Yeni lezzetler denemeyi, daha önce hiç denenmemiş tatları birleştirmeyi ve bunları insanlara sunmak beğenilerini almak beni çok mutlu ediyor.

Yatırımlarınızı yaparken hangi kriterleri göz önünde bulunduruyorsunuz?

Bize göre en büyük etken lokasyon. Burada doğru tercih yapıldıktan sonra mağazanın fiziki durumu ve kiralama şartlarını yatırımımız için uygun olup olmadığının analizini yaparız. Bir cadde mağazası yatırımı olacak ise çevresel faktörler, nüfus ve alışveriş alışkanlıklarını kontrol ederiz.  Eğer bir AVM yatırımı olacak ise, mevcut marka karması, AVM yönetimi bakış açısı ve pazarlama stratejilerindeki geçmiş aksiyonlarını inceleyip referansları ile değerlendiririz. Zira bu konuda her türlü tecrübeyi edindiğimizden ötürü olmazsa olmaz konumundadır bizim için.

Franchise markaların yönetimi dışında kendi işletmeniz olan bir marka var mı?

Biz operasyonel ve satış anlamında yetileri çok kuvvetli bir ekibiz. Bu özelliğimizi Mado Franchise şubelerimizde iyice pekiştirdiğimize inanıyoruz. Bu sebepten ötürü üretim konusunda önceliğimiz hiç olmadı ve bir marka kurmak istemedik. Ta ki yeni nesil heyecanlı bir operasyonu keşfetmemize kadar. Şu an ‘Hum Hum’ adı altında çiçeği burnunda bir bebeğimiz var ve ilk şubemizi Mecidiyeköy Torun Center’da açtık. Klasik ama leziz mutfağımızın vazgeçilmez yemeklerini tüm lezzet avcılarına ulaştırmayı planlamaktayız.

Pandemi sürecinde fırsata çevirdiğiniz projeleriniz var mı?

Aslında hepsi bir proje olmasa da biri az önce bahsettiğimiz Hum Hum projemiz, bir diğeri ise Levent bölgesinde başarılı bir AVM’de Plus Kitchen markası ile 2.mağaza yatırımı yapmamız oldu.

nr

Yukarı