Ana içeriğe atla

gf

HACIOĞLU GELENEKSEL TÜRK DAMAK TADI İLE FAST FOOD’U BİRLEŞTİRDİ

07.01.2022 - 10:02

 Yarım asra yaklaşan tecrübesi ve birikimiyle, geleneksel Türk lezzetlerinden olan lahmacunu fast food ile birleştirerek büyük bir atılım yapan Hacıoğlu adına Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Esen ile Ocak sayımız için keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Okurlarımız için Hacıoğlu’nun kuruluş serüveninden bahseder misiniz?

 Hacıoğlu lezzet yolculuğuna 1965 yılında Hacıoğlu ailesinin geleneksel tatlar sunan küçük bir dükkanında başladı. Hacıoğlu ailesinin büyüklerinin başlattığı bu girişim bir kuşak sonra bu küçük dükkanın 100% Türk sermayeli bir gıda devi olmasına yol açtı. Her yıl büyüyen her yıl gelişen Hacıoğlu restoranları, Hacıoğlu ailesinin kebap ve lahmacunda özel bir lezzet anlayışından doğdu. 1965’te Bursa’da başlayan bu lezzet arayışı, bugün artık yarım asra yaklaşan deneyimiyle Türk hazır yiyecek sektöründe dev bir markaya dönüştü. Kuruluşunun ilk yıllarında klasik lahmacun ve kebap restoranları şeklinde hizmet sunarken, 1993 yılında yaptığı bu atılımla fast food sistemini geleneksek Türk damak tadı ile bütünleştirdi. Yatırımlarını hızlandırdığı bu dönemde Hacıoğlu, franchising sistemi ile büyümeye yöneldi ve kısa sürede Türkiye’nin birçok bölgesinde açılan mağazalarla bir lezzet zincirine dönüştü.

Sektörde gerçekleştirdiğiniz ilklerle uzun yıllardır müşterilerinizle buluşuyorsunuz, yaratıcı çalışmalarınızın kaynağı nedir?

Hacıoğlu’nun işinin sırrı her zaman kaliteli malzeme kullanımıdır. Hızlı servis restoranına geçildikten sonra gerek Hacıoğlu Merkez’den gerekse franchiselardan gelen birçok yenilik değerlendirilip hayata geçirilmiştir. Tüm bunlar göz önüne alındığında Hacıoğlu; mağaza mimarisi, teknik kapasite, makine ve ekipman parkını geliştirmekle kalmayıp ürün yelpazesini de zenginleştirmiştir. Başlangıçta lahmacun ayran ve meşrubattan oluşan ürün yelpazesi, ilerleyen yıllarda; peymacun (patentli ürün), pide çeşitleri, piliç dürüm, et dürüm, lezzet topu (patentli ürün), patates kızartması ve salata gibi ürünlerle çeşitlendirmiştir. Buna ek olarak tüm şubelerde kullanılan malzemelerde standart bir formülasyon uygulanmaktadır. Genelde misafi rler bu standardizasyonu nasıl sağlıyorsunuz diye merak ediyor. Bunun sırrı tüm şubelere malzemelerin aynı yerden çıkıp dağıtılmasıdır. Son olarak belirtmek gerekirse Hacıoğlu misafi rleri bundan çok emindir ki ürünlerin her safhası kalite kontrol ekiplerimiz tarafından denetlenmektedir.

Yatırımcılar için franchise koşullarınız nelerdir?

 Özellikle pandemi sonrası şubelerimizde paket servislerimizin %300 oranında artması, franchise alanların yaya hareketinin olmadığı yerlerde ucuz kiralı dükkan tutup sadece paket servis ağırlıklı satış yapabilmesine olanak sağlamıştır. Buna ek olarak verilere göre internetten en çok sipariş verilen yemeğin lahmacun olması da yatırımcıların bu sektördeki öncü fi rma olan Hacıoğlu’nu tercih etmelerini sağlamıştır. Bununla birlikte franchise başvurularımızda daha da büyük bir artış olmuştur. Hacıoğlu markasının işletme kullanım hakkı bedeli 25 bin USD’dir. Franchisee’lerimiz hazır bir sisteme dahil olma avantajını sağlamakla birlikte; eğitim programımızdan da faydalanmaktadır. Ek olarak reklam-pazarlama, kalite kontrol ve operasyonel anlamda profesyonel ekiplerimizden destek alma imkanı elde etmektedirler.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

 Hacıoğlu olarak Türk mutfağının farklı damak tatlarını hızlı servis ilkeleri ile bütünleştiren ve geleneksel tatları koruyarak yepyeni ürünler geliştirirken, müşterilerimize yüksek kalite hizmet anlayışı ile sunma kıvancını duymaktayız.

jyh

Yukarı