Ana içeriğe atla

ggh

FRANCHİSE’IN 2 TEMEL SORUNU: MARKALAŞMA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

02.06.2021 - 12:24

Pandemiyle hız kazanan dijital dönüşüm, franchise sektöründe de yeni bir dönem başlattı. Bu yılın trendlerini açıklayan kiralama ve franchise yönetimi danışmanlığı şirketi Dealer’ın kurucusu Yahya Pulat, başarılı girişimlerin azınlıkta olduğuna dikkat çekerek “Daha önce franchise deneyimi yaşamamış bir kitle pazara girmeye hazırlanıyor” dedi.

Bir yılı aşkın süredir tüm dünyanın ana gündem maddesi olan pandemi, beraberinde getirdiği kısıtlamalarla tüketici alışkanlıklarını temelden değiştirerek beklenti ve davranışları başka bir boyuta taşıdı. Mevcut tablonun en çok etkilediği alanlardan biri de franchise sektörü oldu. Bu süreçte beklenenin aksine birçok markanın franchise başvuru sayısını ikiye katladığını söyleyen kiralama ve franchise yönetimi danışmanlığı şirketi Dealer’ın kurucusu Yahya Pulat, 2021 yılında franchise sektörüne yön verecek makro trendleri açıkladı.

Özellikle pandemi döneminde kendisiyle çokça zaman geçirme fırsatı bulan beyaz yakalı çalışanların hayallerini gerçekleştirmeye yönelik adımlar atmaya başladığına dikkat çeken Yahya Pulat, “Bu kitle ağırlıklı olarak 350-700 bin TL arası yatırım gerektiren işlere yöneldi. Yani daha önce franchise deneyimi yaşamamış bir kitle pazara girmeye hazırlanıyor. Ancak bu durum, bizi uzun vadede orta sınıf kitlenin küçüldüğü bir döneme doğru götürecek. Bu noktada markaların bu gerçeği bilerek fiyatlandırma ve yeni mağaza geliştirme stratejisini gözden geçirmesi gerekecek. Yerel yönetimlerin gelir adaletsizliğini ortadan kaldıracak perakende çözümleri üretmeye başlaması ise bir zorunluluk haline gelebilir” dedi.

YERELİN KÜÇÜK KAHRAMANLARI BÜYÜK ZİNCİRLERİN KARŞISINDA YERİNİ ALACAK

Birçok küçük il ve ilçede yer alan ve özel alışveriş deneyimi sunan işletmelerin büyük markalar karşısında kahramanlaşacağına da değinen Pulat, “Online ticaretin artması, yerel işletmelerin yaptıkları özel işlerle daha görünür olması, tüketiciler için yeni bir deneyim alanı yarattı. Artık insanlar Kars’taki bir şarküteriye ya da herhangi bir bölgenin özel bir ürününe kolayca erişebiliyor ve bunu denemek istiyor. Tüm bunlar, tüketicilerin yaşamak istediği özel alışveriş deneyimlerini artık yerel oyuncuların karşılayacağına işaret ediyor. Dolayısıyla marka yöneticilerinin ve franchise geliştiricilerin bu yeni döneme şimdiden hazırlanması kaçınılmaz bir zorunluluk” diye konuştu.

MARKALAŞMA KONUSUNDA NOKSANLIKLAR VAR

Yahya Pulat, Dealer olarak sektörde tespit ettikleri sorunları ve çözüm yöntemlerini de paylaştı: “Franchise çalışması içerisinde olan bine yakın yapı bulunduğunu ancak başarılı olanların çok az olduğunu tespit ettik. Akabinde Goodjob Marka Danışmanlık şirketiyle işbirliği yaparak nedenlerini araştırmaya başladık. İki temel sorun karşımıza çıktı: Markalaşma ve sürdürülebilir yapılar kurmada yetersizlik. Oysa profesyonel destek alarak bu sorunları aşmak çok kolay. Dealer olarak hem franchise verenlere hem de franchise yatırımcısı olmak isteyenlere hizmet veriyoruz. Franchise verenlere modelin kurgulanması, pazar doğrulaması ve doğru kiralama konularında destek olurken,  girişimcilere ise doğru franchise yatırımı yapmaları için yol gösteriyoruz. Kiralama görüşmelerinden doğru işletmelerin oluşturulmasına kadarki süreç boyunca rehberlik ediyoruz. Amacımız, tecrübemiz ışığında geliştirdiğimiz analiz yöntemleri ile hizmet verdiği yatırımcıların ve markaların en doğru kararları verip sürekliliği olan ticari faaliyetlerde bulunmasını sağlamak.”

fg4

nb

Yukarı