Ana içeriğe atla

ggh

FRANCHISE COMPANY, MARKALARIN BÜYÜME SÜRECİNE EŞLİK EDİYOR

07.04.2021 - 14:21

The Franchise Company Türkiye, 2013 yılından bu yana markalara franchise sistem kurma, franchise satış-pazarlama, franchise geliştirme, master franchise oluşumu ve lokasyon desteği hizmeti veriyor. The Franchise Company Türkiye Yönetici Ortakları Aycan Helvacıoğlu ve Efrah Ceyhan Atacan ile franchise sistemi ve hizmetleri hakkında konuştuk.

Sektörde büyümek isteyen firmalar için markalaşmanın öneminden bahsedebilir misiniz?

Markalaşmak konusunu bir bütün olarak ele almak faydalı olacaktır. İş modelinin doğru bir yapılanma üzerinden kurgulanması, büyüme fırsatlarının belirlenmesi, aynı zamanda marka iletişimin ve pazarlamanın planlanması son derece önemlidir. Markalaşmak hedefi ile başlatılan süreçte izlenecek yol ve yapılacak faaliyetler birbirleriyle tutarlı ve aynı hedefe hizmet edecek şekilde organize edilmelidir. Markalaşmak firmaların büyüme yolculuğuna ivme kazandırmak için önemlidir ve bu alanda yatırım yapmayı gerektirir.

Markaların yayılmak için tercih ettiği sistemlerin başında franchising sistemi geliyor. Franchising ile büyüyen markalar, nasıl bir yol izlemeli?

Evet, Franchising, markasını ve işini büyütmek isteyen firmalar için Türkiye’de ve dünyada en fazla tercih edilen modellerden biri. Çünkü bu sistemde şubeleşme ve pazara yayılma maliyeti daha düşük, yayılma süresi daha hızlı, büyüyen yapı için insan kaynağı ihtiyacı daha düşük ve ayrıca bu sistem gündelik operasyonel yönetimin şubede olduğu, daha fazla müşteri memnuniyeti sağlanabilen ve her iki taraf için de karlı bir iş ortaklığı sunuyor.

Bu noktada akla ilk gelen soru; her iş Franchise olabilir mi? Franchising sisteminde başarının olmazsa olmaz kurallarının başında, franchise’a konu olan işin ‘denenmiş, test edilmiş, başarısını kanıtlamış’ olması geliyor. İkinci nokta ise tekrar edilebilirlik, yani bu iş, aynı şekilde, özünü değiştirmeden, niteliğini kaybetmeden, farklı şartlar altında ve ortamlarda (sosyo-ekonomik, coğrafi, iklimsel, idari, kültürel) tekrar edebilir mi, aynı başarıya ulaşabilir mi? Diğer bir konu ‘yönetilebilirlik’.  Büyümeyi nasıl yöneteceğini bilmek,  olası riskleri önceden tahmin etmek, önlem almak, büyümeye destek verebilmek, markanın büyüme yolculuğunu başlatmadan önce karar vermesi gereken bir husus.

Son olarak eklemek istediğimiz bir başlık da, ‘istikrar ve tutarlılık’. Franchising projesi kısa vadede hızlı sonuçların alınacağı beklentisi ile, heves olarak başlanabilecek bir proje değildir. Önce kararlılık, doğru bir planlama, sonrasında istikrarlı ve tutarlı bir yönetim yaklaşımı gerektirir. Zira bu yolculuk sizi, markanızı, iş ortaklarınızı, çalışanlarınızı, müşterilerinizi, tedarikçilerinizi yani neredeyse tüm paydaşlarınızı etkileyecek bir değişim yolculuğudur ve adımların doğru ya da yanlış atılmış olmasından bağımsız olarak istikrar ve tutarlılık gerektirir.

Bu kapsamda The Franchise Company olarak firmalara hangi hizmetleri veriyorsunuz?

Bizler The Franchise Company Türkiye olarak öncelikle markalarımızın kararlarını netleştirmelerine yardımcı olmak adına, süreç hakkında markalarımızı bilgilendiriyor ve yönlendiriyoruz. Ardından markalarımızla birlikte büyüme sürecini planlıyoruz. Bu çalışma mali ve idari analizler, büyüme senaryolarının oluşturulması ve gerekli teknik altyapı hazırlıklarının tamamlanması şeklinde ilerliyor. Markanın Franchise altyapısının oluşmasının ardından, pazarlama ve Franchise satışı konusunda markamızla birlikte hareket ediyoruz. 

Franchise networkü içerinde oldukça interaktif bir markayız ve bizimle çalışan markalarımızı kendilerine en yüksek faydayı sağlayabilecek, alanında en iyi hizmet ve ürün tedarikçiler ile buluşturuyoruz. Etkin data yönetimimiz ile hem markalarımızı tüm çalışmalarımızdan haberdar ediyoruz hem de pazarlama etkinliğini ölçmek adına fayda / maliyet analizleri yapabilmelerini sağlıyoruz. Özellikle yurt dışına açılmak isteyen markalarımıza öncelikle uygun pazar araştırması sonrası, hedefleri belirleyerek talep yaratabilmek adına çalışmalar yapıyoruz. Yurt dışı Franchise çalışmalarında markanın operasyonunun kurgulanması, rekabet analizi, ülkeye göre Master Franchise fiyatlama politikalarının belirlenmesi hizmet kapsamımızdadır.

Yabancı markaların Türkiye pazarında konumlanması konusundaki hizmetleriniz neler?

Uluslararası çalışan bir Franchise danışmanlık şirketi olduğumuz için, Türkiye pazarında yapılanmak isteyen markaların da doğru yönlendirilmesi konusunda hizmetler sağlıyoruz. Bu noktada da öncelikle markanın pazar uygunluğunu ve yaşayabilirliğini test ediyoruz. Ardından yerel pazardaki B2C ve B2B rekabeti analiz ederek marka için doğru konumlanmayı tespit ediyor ve pazarlama planını oluşturuyoruz. Sonrasında markanın teknik yapısının Türkiye pazarına adapte edilmesi,  büyüme ve yönetim planlaması ile altyapı hazırlıklarını tamamlayarak çalışmamızı sürdürüyoruz. Marka ve yatırımcı arasındaki iletişimi koordine eden firma olarak,  gerek marka tarafında gerekse yatırımcı tarafında tüm süreç boyunca doğru ve şeffaf bir bilgi akışı temin ediyoruz. Yabancı markaya yatırım kararı veren Türk yatırımcılarımızın alt-Franchise yapılanmasında da desteğimiz devam ediyor.

Pandemi, bütün sektörleri derinden etkileyen bir süreç. Bu dönemde rekabette öne çıkmak adına markalarla pazarlama stratejilerini nasıl belirliyorsunuz?

Pandemi dönemi son 1 yıldır tüm ezberleri değiştirdi, getirdiği pek çok zorluğun yanında, yepyeni fırsatlar da oluşturdu. Pandemi boyunca ve sonrasında oluşan piyasada markayı konumlandırabilmek aslında markanın kriz yönetim kapasitesi ve esnek yönetim yaklaşımına ne kadar hızlı uyum sağlayabildiği ile de ilişkili. Biz bu noktada markalarımıza fırsatları görebilecekleri pencereler sunmak, sektörel değişim ve trendlerden hızlıca haberdar etmek ve uyarlama noktasında destek vermek adına çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Pazarlama süreçlerini markalarımızla birlikte oluşturuyoruz ve yönetiyoruz.  Burada önemli olan sektörü ve trendleri doğru okumak, birkaç adım sonrasını planlayabilmek. The Franchise Company olarak bu noktada uluslararası ve ulusal networkümüzü, teknolojiyi ve farklı uzmanlık alanlarındaki bilgi paylaşımlarını etkin olarak kullanıyoruz.

Kendi işini yapmak isteyen genç girişimcilere neler önermek istersiniz?

Eğer sınırlı kaynaklarla bir işe yatırım yapıyorlar ise, öncelikli tavsiyemiz tutkuyla sahiplenebilecekleri bir alanda çalışmaları olur. İster kendi işleri, ister franchise olsun, işi yönetme hevesi, işe olan tutku girişimcilik motivasyonunu her zaman yukarıda tutmalarını sağlayacaktır, Girişimcilik yolculuğunda inişler ve çıkışlar olağandır, dolayısıyla içsel motivasyon istikrar için birincil kaynaktır.

Kendi markalarını oluşturmak isteyen girişimciler için kesinlikle detaylı ve tarafsızca artı ve eksilerin öngörülerek hazırlandığı bir iş planına sahip olmalarını tavsiye ederiz. Pazarı doğru analiz etmek, markanın hedeflerini ve konumunu baştan belirlemek, yatırım ve işletme sermayesini doğru hesaplamak önemli. Franchise alacak yatırımcılara önerilerimiz, yatırım yapacakları markaya ilgi duymaları, markanın merkezi yapılanmasını tanımaları, ödeyecekleri bedeller ve alacakları destekleri sözleşme öncesinde detaylı şekilde öğrenmeleri ve son olarak çalışacakları pazarı tanımaları olacaktır.

98

nb

Yukarı