Ana içeriğe atla

ggh

DAHA FAZLA MARKAMIZIN YURTDIŞINA AÇILMASINI İSTİYOR VE DESTEKLİYORUZ

02.06.2021 - 15:27

Sektörün durumu ve markalaşmanın önemini konuştuğumuz UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın, “Daha fazla markamızın yurtdışına açılmasını, Turquality ve marka yönetimi programlarına katılmasını istiyor ve destekliyoruz” dedi.

Sektörde UFRAD’ın yeri ve öneminden bahsedebilir misiniz?

21. yüzyılın markalı perakendeciliğe yeni ufuklar kazandıran çağdaş işletme şekli ve Franchising sisteminin Türkiye’deki tek çatı örgütü olan UFRAD Franchising Derneği, 1991 yılından beri; başarısını ispatlamış markaların dinamiğini girişimci ruha aktarmasını destekleyerek; ülke ekonomisi başta olmak üzere, sektörel gelişimin sağlıklı büyümesine, ülkemiz yatırımcılarının markalaşmaya yönlendirilmesine, yerli markaların teşvik edilerek uluslararası pazarlarda yer edinmesine ve rekabet şansı yakalamalarına hissedilir katkılar sağlamaktadır.

UFRAD olarak 2021’e ilişkin hedefleriniz neler? Odağınızda hangi konular var?

Yönetim Kurulu üyesi olduğumuz Avrupa Franchise Federasyonu (EFF), geçmiş dönem başkanı olduğumuz Dünya Franchise Konseyi (WFC), Asya Pasifik Franchise Konfederasyonu (APFC) ve yakın ilişki içerisinde bulunduğumuz diğer sektörel dernekler, sektör temsilcileriyle ekonomik platformlarda üye markalarımızı temsil etmeye devam edeceğiz.

Daha fazla markamızın yurtdışına açılmasını, Turquality ve marka yönetimi programlarına katılmasını istiyor ve destekliyoruz. Ayrıca ülkemizde Franchise sistemlerinin en doğru ve sağlıklı şekilde yürütülmesi için de UFRAD Akademi eğitimlerimiz, sertifika programlarımız devam edecek.

Her yıl Türk ve dünya markalarını yurtiçi ve yurtdışı girişimcilerle bir araya getirmesi açısından önemli bir platform olan franchise fuarları da oldukça önemli. 30 yıldır destekçisi olduğumuz “Bayim Olur Musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı” 1-4 Eylül 2021 tarihleri arasında kapılarını açmaya hazır. Fuar, hem Türkiye pazarını, hem de franchise vermek isteyen markaları etkin bir şekilde uluslararası girişimcilere tanıtma fırsatı sunmaktadır. Bu noktada franchise vermek isteyen markalar, bu tür etkinliklerle çok sayıda yerli yabancı girişimcileri bir arada değerlendirerek, marka değerlerine ve büyüme stratejisine uygun hareket edebilecek girişimciler arasından seçim yapabilmektedir.

Pandemi dönemi gibi zorlu bir süreçte ayakta kalmak isteyen markalar nasıl bir strateji izlemeli?

Markalarımıza büyük bir görev düşüyor. Salgın öncesinde sadece en iyi kalite ve hizmetle yatırımcıları yakalayabilen markalarımız artık hız, kalite ve erişebilirlik kanallarını da en iyi düzeyde tutmak zorunda. Süreç nedeniyle evden çalışma dönemi ile online eğitimler, Zoom toplantıları ve webinarların ne kadar öne çıktığını hep birlikte gözlemlemiş olduk. Dijital ortam artık hayatımızın bir parçası. Markalar, dijital pazarlamanın tüm kanallarını kullanmalılar.

Ayrıca, Turquality gibi Franchise markalarına verilen devlet destekleri ile yurtiçinde ki franchisee’lerde sabit düzeni korurken yurtdışı açılımlarına ağırlık verilebilir. Zira virüsün sebep olduğu AVM’lerdeki kira ve hizmet bedeli sorunları ve yurtdışında ucuzlayan kiralar ve vergi indirimleri, Türk markalarının rotasını çoktan Avrupa’ya çevirmesini sağladı.

Pandemi bitene kadar devletin pandemi kapsamında verdiği desteklerin artırılması da hayati derecede önemli. Ciro desteği ve kısa çalışma ödeneği gibi desteklerin katkısı göz ardı edilemez ancak bu rakamların artırılması gerekmekte.

nb

Yukarı