Ana içeriğe atla

gf

BU YIL, YURT DIŞI HEDEFLERİMİZİN ODAĞINDA GEÇİYOR

16.05.2022 - 15:57

Yurt içi ve yurt dışı yatırımlarına devam eden Tavada Tavuk 2022 yılının kalan diğer yarısında Avrupa’ daki mağazalarını açmaya hazırlanıyor. Tavada Tavuk Genel Müdürü Süleyman Demirtaş ile Mayıs sayımızda franchise projeleri hakkında konuştuk.

Tavada Tavuk olarak bayilik sisteminizi yurt içinde geliştirmek adına yürüttüğünüz faaliyetleriniz nelerdir?

Bayilik sisteminin yaygınlaşması için en büyük referansımız bayilerin mutluluğudur. Birçok reklam çalışması yaptık ve yapmaya devam ediyoruz fakat asıl büyüme reklam ile değil, çalışan mağazaların referansları ile gerçekleşmektedir. Yeni yatırımcıların elbette sistemimize dahil olması işimizin bir gerçeği ama kendi içimizdeki yatırımcılarımızın yeni atılımlar yaptığını görmek bizleri daha da mutlu ediyor. Bunun haricinde ülkemizde televizyon, radyo, sosyal medya reklamlarımız ile çok daha fazla kitleye her yaştan insana ulaşmayı hedefliyoruz.

Franchise sürecinde önemsediğiniz hususlar nedir? Süreç nasıl ilerliyor? Yurt dışı franchise sisteminizden ve ileriye dönük yurt dışı hedefleriniz nelerdir?

Franchise sürecinde mağazanın bulunduğu lokasyon bizim için son derece önemli. Alışveriş merkezlerinde 120 ile 150 metrekare arası alanlar bizim tercih sebebimiz. Franchise operasyon ekibimizin hazırladığı fizibilite raporuyla birlikte dükkanın lokasyonu ve rayiç kira bedellerini değerlendirerek hareket ediyoruz. Operasyon ekibimiz hangi bölgelerde satış olabileceğine dair fizibilite raporu hazırlayıp hedef ciro tabloları çıkararak yatırımcıları doğru şekilde yönlendirmek için çalışıyor. Yine aynı ekip, iş gücünün yeterli olmadığı yerlerde de bayi açılışına onay vermeyip, yatırımcıları cironun daha kuvvetli olacağı yerlere yönlendiriyor. Yatırımcılar için hazırladığımız fi zibilite raporlarının başarı oranı %97’dir. Yatırımların dönüşüm süresi ile alakalı bu zamana kadar herhangi bir sapma yaşamadık. Şuan Tavada Tavuk, Irak ve Ürdün’de var. Ocak ayında Fransa Master Franchise Sözleşmesini imzalamış bulunmaktayız. 2022 yılının, yurt dışı hedefl erimizin odağında geçeceği gözükmektedir. Avrupa’daki üretim merkezimizi kurup, Haziran ayından sonra da mağazalarımızı açacağız ve Türkiye’de ki sistem aynı şekilde yurt dışında açtığımız mağazalarımızda da devam edecek.

Franchise bedellerinizden söz eder misiniz? Bayiler için durum nasıl ilerliyor?

Tavada Tavuk’un franchise bedeli 150 Bin TL+KDV. Yatırımcılarımız için mimar yapımızın çizimlerini veriyor veya bayi isterse anahtar teslim yapabiliyoruz. Eğer bayi, belirlediği tarihte bitirmeyi taahhüt ederse kendisi de yaptırabiliyor. Rakiplerimizden farklı olarak inşaattan, dükkan yapımından kazanç elde etme eğiliminde değiliz ve onların yarısı kadar bütçeyle, aynı metrekarelerde mağaza kurumlarımızı gerçekleştiriyoruz. Tavada Tavuk olarak şu anki politikamız, markamızı büyütme ve hem Türkiye’de hem de dünyada tanıtma isteğimiz. Bunun yanı sıra; doğru yer, doğru zaman ve yatırımcı bulunduğunda eğer yeterli metrekareler yoksa alternatif olması açısından yatırımcıları Bigye markamıza da yönlendiriyoruz. Bigye’nin franchise bedeli de 75 Bin TL+KDV. Steak burger markası olarak hayata geçen diğer markanız

Bigye markanızdan okuyucularımıza bahseder misiniz?

Bigye, bizlerin pandemi sürecinde ekonomik bazı öngörülerimizin tamamen tuttuğunu ve piyasanın ihtiyacını karşıladığımızı gösterdi. Gelen talepler bizleri oldukça mutlu etmekte. Bu yıl ciddi bir ivme kazanacağından da hiçbir şüphem yoktur.

jyh

Yukarı