Ana içeriğe atla

gf

3. NESİL KAHVECİLİK, KAHVEYE SAYGI GETİRDİ

07.01.2022 - 09:50

 Kahve sektöründe uzun süredir hizmet veren Kahve Deposu; çeşitli yeni nesil yöntemleri ile kahvenin asıl tadını kaybetmeden; tüketicilerine Türk damak tadına uygun ve doğal aroması olan kahveleri hijyenik koşullarda hazırlamayı amaç edinmiştir. Kahve Deposu Koordinatörü Tuba Kökel ile 3. nesil kahvecilik hakkında konuştuk.

Okurlarımız için Kahve Deposu’nun kuruluş hikâyesinden ve müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerinizden bahseder misiniz?

 Biz Kahve Deposu olarak, 50 yılı aşkın süredir Kökel Kurukahve markasıyla müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Fabrikamızı 2003 yılında İkitelli’de kurduk ve hala faaliyetine devam etmektedir. Amacımız; her zaman tüketicilerimize doğal bir aroması olan ve Türk damak tadına en uygun kahveleri hijyenik koşullarda hazırlayarak, koşulsuz müşteri memnuniyeti amacına dayalı olarak sunmaktır. Kahve üreticisi fi rma olarak Franchise mağazacılıkla beraber, farklılığımız sektörde öne çıkmaktadır. Franchise adaylarımıza yaptığımız yönlendirmelerle beraber kendi üretimimiz olan kahve ve kahve türevlerini mağazalarımıza toptan fi yatıyla sunmaktayız. Ayrıca yatırımcımıza doğru yer seçiminde destek, franchise ve personel eğitimi gibi destekler sağlıyoruz.

Son yıllarda kahve pişirme teknikleri çeşitliliğinin Türkiye’de yaygınlaşmasıyla farklı bir kahve kültürü oluştu. Bu konuda neler söylersiniz?

 Kahveye dair çok fazla yöntem geliştirilmiştir. Bir yandan daha iyi kahve çekirdeği elde etmenin yolları aranırken bir yandan da yeni kahve pişirme yöntemleri ile nitelikli kahve içmenin yolları aranmıştır. Günümüzde varlığını sürdüren akım ise 3. nesil kahveciliktir. Bu akım, beraberinde kahveye saygıyı ve nitelikli kahveyi de getirmektedir. Üretildiği toprağın cinsinden, yetiştiricisinden tutup kavrulma şekline kadar her detayının önem kazandığı üçüncü dalga kahvecilik akımının asıl amacı kahvenin aromasını kaybetmeden, en iyi tadı alabilmektir. Bazı 3. nesil filtre kahve demleme yöntemlerine değinmek gerekirse; Sifon, moka pot, aeropress, v60 ve chemex bunların başında gelir.

Franchise ile büyüyen bir marka olarak UFRAD Franchising Derneği çatısı altında olmak markanıza neler kattı?

 Bayilik sistemi ülke ekonomisi açısından önemli bir yer tutmakla birlikte, başarı açısından da diğer iş seçeneklerine göre daha iyi bir şans sunmaktadır. Kahve Deposu markasının büyümesinde de Franchise’ın etkisi oldukça büyüktür. Gerek hızlı gelişme yöntemi sunması, gerekse ürünlerin ve hizmetlerin geliştirilmesini sağlamakta rol oynar. UFRAD Franchising Derneği ekonomik ve sosyal konulara yönelik sorunların çözümünde gerekli araştırmaları yapar. Ayrıca gazete, dergi gibi yayın faaliyetleriyle düzenli bilgilendirmeler sağlar. Üyelerin sorunlarını, başarılarını ilgili çevrelerle paylaşarak ortak sektör bilinci oluşmasına yardımcı olur. En önemlisi yerli franchise sahibi firmaların, yatırımlarını yurt dışı pazarlara taşıması için ekonomik ve politik alanlarda gerekli bağlantıların kurulmasına destek olur.

dfbg

jyh

Yukarı