Ana içeriğe atla

ggh

YENİ NORMALDE FRANCHISING SİSTEMİ BÜYÜYECEK

10.07.2021 - 18:46

UFRAD Genel Başkanı Mustafa Aydın, kısıtlamaların kaldırıldığı yeni normalde franchising sisteminin daha da büyümesini beklediklerini söyledi. Aydın, “Hazır sistem, hızlı kazanç, sermaye tutarının düşüklüğü ve birçok bankanın sağladığı kredi imkanları ile franchising pazarlamasının gerilemesinden ziyade ilerleyeceği kanaatindeyim.” Dedi.

Pandemide yeni döneme geçildi, kısıtlamalar kaldırıldı. Franchise sektörünün bu dönemden

nasıl etkileneceğini düşünüyorsunuz?

Franchise sistemi ile her zaman olduğu gibi bu zorlu dönemde de önemli başarılara imza atmaya devam edeceğimize inanıyoruz. Her zaman, franchising ile büyümenin sunduğu fırsatlar tüm girişim fırsatlarından çok daha makul ve mantığa yakındır. 2021 yılı hızlı aşılanmayla yavaş yavaş eski düzene kavuşacağımızın sinyalini veriyor. Hazır sistem, hızlı kazanç, sermaye tutarının düşüklüğü ve birçok bankanın sağladığı kredi imkanları ile franchising pazarlamasının gerilemesinden ziyade ilerleyeceği kanaatindeyim.

Franchise sektörünün Türk ekonomisindeki yeri nedir, dünyada ve yakın coğrafyada karşılaştırıldığında katedilen mesafeyi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bu hususta franchise sektörünün nabzını kurucu kuruluş üyesi olduğumuz DEİK, önceki dönem başkanı olduğumuz Dünya Franchise Konseyi ve Asya Pasifik Franchise Konfederasyonu ve yakın ilişki içerisinde bulunduğumuz çatı dernekler ve ekonomik platformlarda da görebiliyoruz. 1999 yılında çıktığımız bu yolda amacımız franchising sisteminin en doğru şekilde ülkemizde uygulanmasıdır. Ülkemizi, markalarımızı temsilen bulunduğumuz bu platformlarda da epey yol kat ettiğimizi görebiliyoruz. Tabii yapılacak daha çok işimiz var. Markalarımızın öncelikle franchising sistemini doğru bir şekilde kavraması ve uygulayabilmesi gerekiyor. Bunun için UFRAD Akademi eğitimlerimiz, sertifika programlarımızla hizmet veriyoruz. UFRAD olarak bizler daha fazla markamızın yurtdışına açılmasını, Turquality ve marka yönetimi programlarına katılmasını teşvik ediyor ve destekliyoruz.  Derneğimiz ve üye markalarımızı temsil etmeye devam edeceğiz.

Türkiye’de Mc Donald’s ya da Burger King gibi franchise ile büyüyen bir firmanın doğması için nasıl bir yol izlenmelidir?

Markalaşmak ülke gelişimi için en önemli etkenlerden biri. Hangi sektörde olursa olsun, bir firmanın yaptığı işin markası en önemli değeridir. Öyle bir değerdir ki marka kimlik kazanarak topluma mal olur. Günümüzün en yaygın pazarlama sistemlerinden franchising sistemini başarılı bir şekilde uygulayan firma ya da kuruluşların öncelikle başarılı ve sağlam markalar yarattıklarını görüyoruz. Bu işin temelinde “Kuvvetli bir marka yaratmak” var. “Markalaşmadan sadece bu işin hamallığını yaparsınız” sloganıyla devam ettiğimiz bu yolda girişimciler ve firmalar kabuklarından sıyrılmalı ve kendi markalarının bilinçlerine vararak gelişime ve değişime her zaman açık olmalılar.

nb

Yukarı