Ana içeriğe atla

TAVADA TAVUK

AMACIMIZ, BULUNDUĞUMUZ NOKTALARDA EN İYİ HİZMETİ TESİS ETMEK

06.01.2022 - 16:37

 Kurulduğu 1996 yılından bu yana eğlence sektörüne yön verecek çalışmalara imza atan Playland, Türkiye’deki yatırımlarının yanı sıra yurt dışında da büyük ölçekli lisanslı akuple projeler hayata geçirmeye hazırlanıyor. Playland CEO’su Seydi V. Taş ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Taş, eğlence sektörünü değerlendirirken 2022 yılında hayata geçirecekleri proje ve sosyal sorumluluk çalışmalarından bahsetti.

Playland markası olarak eğlence sektörünü bizim için değerlendirir misiniz?

Pandemi ile eğlence sektöründe hizmet, konsept ve proje nitelikleri yeniden yorumlandı. Misafi rlerimizin her alandaki ihtiyaç ve ihtiyaçlarına ulaşım yollarının yeniden çizildiği günümüzde, bizim sektörümüzün de bu değişim, dönüşüm ve gelişime ayak uydurmaması, kendini yenilememesi mümkün değildi. Bizler pandemi sürecini rakiplerimizden biraz daha farklı geçirdik. Bünyemizde oluşturduğumuz İş Geliştirme ve AR-GE departmanlarında proje, tasarım ve uygulamayı bir çatı altında toplayarak hibrit yönetim sistemini yönetimimize adapte ettik. Bu da bize öncüsü olduğumuz sektörümüzde eğlence alanları tasarımlarını, projelerin niteliklerinin kalitesini, ürün gamının çeşitliliğini nitelikli arttırmamıza neden oldu. Bu sayede 2021 Haziran ayı ile hız kazandırdığımız ve 2022 yılında da yatırımlarımıza devam edecek olduğumuz imzalanmış sözleşmelerimiz bulunmakta. 8 büyük ölçekli ve 16 adet orta ölçekli toplam 24 mağazamızı hayata geçiriyoruz. Bu çalışmalarımıza ilave mevcut mağazalarımızın yenilenmesini son derece önemsiyor ve de hızla devam ediyoruz.

AVM’lerde Mağaza İç Mekan Eğlence (indoor) yatırımcısı olarak, son zamanlarda bir hayli karşılaştığımız ortak alanlarda yer alan eğlence alanları hakkında ne düşünüyorsunuz?

 Playland, AVM’lerde yıllardır mağazacılık yaptığından dolayı; aynı AVM içinde farklı eğlence modellerinin farklı fi rmalar tarafından yapılması, AVM’lerce kiracılarına alternatif oluşturulma isteği bizim gibi ciddi yatırım yapan fi rmalarca pek anlaşılabilen bir durum değil. Sebebi de mağazacı ciddi yatırımlar yaparken cüzi yatırım yapan ortak alan eğlencecileri ile de rekabet etmek zorunda bırakılmaları. Bu da bizim durumumuzdaki yatırımcıların şevkini kırıp, ciddi ciro kayıplarına yol açmaktadır. AVM’lerin bu stratejik kararlarını en kısa sürede gözden geçirmelerini ve aksiyon almalarını tavsiye ederiz. AVM’de ikinci bir sinema yapılamadığı gibi eğlencede de alternatif oluşturulmamalı, eğer oluşturulacaksa mevcut partnerleri ile ilerlemeleri en etik yoldur. Ciro bölünmesi; yatırımcı sayısının azalması ve eğlence sektöründeki standartların belirlenememesine ve niteliksizleşmeye yol açacaktır. Bu stratejiyle ilerleyen AVM’ler yakın gelecekte bünyelerindeki eğlence alanlarına yatırımcı da bulamayacaklardır.

Pandemi sürecini AVM’ler ile nasıl yönettiniz?

Birçok AVM yönetimi ile karşılıklı anlayış çerçevesinde, ortak akıl ile makul rakamlar ve kiralama modeli çerçevesinde ilerledik. Ciro bazlı kiralarda antand kalarak, pandemi dönemi ve akabinde gelen toparlanma dönemini bu modelleme ile atlatabileceğimizi ön görüyoruz. Bu sebeple ana paydaşlarımız olan AVM yöneticilerine de bu vesile ile teşekkürü bir borç bilirim.

Playland’in kurucu ortağı olarak sektördeki tasarım akımını değerlendirir misiniz?

Playland, eğlence sektöründe 1996 yılından beri minik misafi rlerine hizmet vermekte. Oluşan bir know-how var, ilk konsept iç mekan eğlence tasarımlarını Türkiye’de biz yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Çoklu eğlence gruplarının tasarlandığı, misafi rlerimizin uzun süre nitelikli zaman geçirebilecekleri bir habitat kurmak bizim iş anlayışımız. Ancak bunun yanı sıra hızla hayata geçirdiğimiz hızlı tüketilen eğlence kültürüne cevap veren AVM ortak alanlarında konsept projelerimiz ile de hizmet vermeye devam ediyoruz. Amacımız hizmet verdiğimiz 27 il, 46 lokasyon, 96 mağaza ve 102 noktayı genişletirken en iyi hizmeti tesis etmektir.

Playland çatısı altında biliyoruz ki çeşitli yaş gruplarına hitap ediyorsunuz, bu konuda bilgi verebilir misiniz?

3-9 yaş arası klasikleşen Playland ve Playtown konseptimizin yanı sıra, 12+ Powerjump markamız ile profesyonel trambolin ve macera konseptimizi sunuyoruz. Playbowling ile de geniş bir yaş grubunu ağırlama imkânını yakalıyoruz. PlayGalaksi, Playzoo ve CoPlay by Playland markalarımız ile de AVM ortak alanlarında misafirlerimize hizmet vermekteyiz. 

Playland Oyun Alanları’nda güvenle vakit geçirilebilmesi için sunulan koşullar nelerdir?

Pandemi ile önemi daha da üst noktalara taşınan hijyen ve sanitasyon programımızı, oluşturduğumuz ekiplerimiz ile ‘’Minik Misafi rlerimiz Güvende’’ adı ile hayata geçirmekten son derece memnunuz. Amacımız; yarınlarımız olan minik misafi rlerimizin ve ailelerinin tüm Playland mağazalarında eğlenceye, kendileri için tasarlanmış özel oyun alanlarında kaliteli zaman geçirmeye odaklanmaları ve de sağlıkları ile ilgili en ufak bir şüphe duymamalarını sağlamaktır. Bu programımız sektör oyuncuları için de hem bir yol haritası hem de bir ilk olma özelliğini taşıyor. Böylelikle hijyen alanında da sektörümüze bir standart getirme çalışmalarımızı perçinlemiş oluyoruz.

Playland sosyal sorumluluk faaliyetleri alanında ne gibi aksiyonlar alıyor?

Playland olarak kendimize kültür edindiğimiz sosyal sorumluluk projelerine, daha kapsamlı bir model ile 2022 ve sonrasında da devam etmeyi programladık. Sizlerle yakın tarihte paylaşacağımız ülke genelinde yapacağımız projelerimizin de milletimizce takdir toplayacağı inancındayım.

Playland’in Türkiye’deki yatırımlarını takip ediyoruz. Peki yurt dışında da projeleriniz var mı?

Playland markası ile hali hazırda Bosna ve Kosova’da 2 mağazamız var. 2022 yılı ile yurt dışında da Almanya, Hollanda, Belçika, İngiltere ve Amerika olmak üzere büyük ölçekli lisanslı akuple proje gerçekleştireceğiz. Tüm hazırlıklar ve alt yapısı tamamlanmış bu projelerimiz ile Playland markamızı global pazarda temsil etme fırsatı elde etmekten duyduğumuz memnuniyetimizi paylaşmak isterim. Amacımız yaptığımız çalışmalar ile, ülkemize ödüllü projeler kazandırmak ve global alanda ülkemizi üst seviyede temsil etmektir. Bu çizgide bilgi, deneyim ve tutkumuzu gerek sektörümüzde yer alan firmalar gerekse ana iş ortaklarımız olan AVM yönetimlerine yorulmadan aktarmayı kendimize bir görev addediyoruz. Sektöre yeni girecek olan oyuncular için de bir yol gösterici olma niteliğini sürdürmekteyiz.

Playland olarak Misafi r Kalite Yönetimini nasıl yapıyorsunuz?

1996 yılından bu yana faaliyet gösteren Playland olarak, geçmişten günümüze edindiğimiz deneyim ile misafirlerimize verdiğimiz hizmetin odağına yine misafirlerimizin ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda teknolojiyi ve dijital platformları entegre ediyoruz.

Playland biliyoruz ki uzun zaman hareketli oyuncak üretiminde rol aldı, ancak üretime ara verdiğinizi biliyoruz. Bu alanda çalışmalarınız var mı?

Pandemi döneminde hem hammaddede oluşan arz talep dengesi hem de uluslararası pazardaki fi yat dalgalanmaları, firmaları ithalat tarafında zora soktu. Bu durumdan bizler de etkilenmedik değil. Bu nedenle iyi bildiğimiz eğlence sektörüne yıllarca makine üretmiş ve tedarik sağlamış bir fi rma olarak; 2022’de bu kısımda da yatırımını yeni tamamladığımız, üretimin ve AR-GE bölümünün bir arada olduğu 2. fabrikamızı işletmeye alıyoruz. Hem kendi ihtiyaçlarımızı hem de sektörün ihtiyaçlarını bu tesisten temin etmeyi hedeflerken; lokâl kaliteyi üretici paydaşlarımızla da buluşturarak iş birlikteliklerimize devam etmekte ve yeni projeler oluşturmaktayız.

Playland yönetimi çalışanları için neler yapıyor?

Playland, eğlence sektörünün lokomotif markası olması nedeni ile misafir memnuniyetinde sürdürülebilir başarının oluşabilmesi ve kilit kitlenin oluşmasında; çalışanının bilgi, beceri, nitelik ve temsiliyetinin öneminin son derece farkında. Eğlence sektöründe bir ilk olacak Playland Akademi ile çalışanlarımızı hem kendi bünyemize hem de sektörümüze hazırlayacak bir platform kuruyoruz. Playland Akademi, bizlere eğlence sektörünün hizmet kalitesinde bir standart oluşturma imkânı tanıyacak. Eğlence alanında görev alacak yeni neferlerimiz burada eğitilecek ve sektöre kazandırılacaklardır. Toparlamam gerekirse sizlerle konuşmamızda çok önemli noktalara eğildim; sizlere sosyal sorumluluk projelerinden, Minik Misafi rlerimiz Güvende hijyen programlarımızdan, konsept projelerimizden, sektörde aldığımız rol ve belirleyiciliğimizden, yapacak olduğumuz yatırımlardan ve daha birçok alandan bilgi aktardım. Ancak bizim en çok önem verdiğimiz; Türkiye ekonomisine ve geleceğine katkı sağlayacağına inandığımız, bizleri ileri götürecek projemizden biri olan Playland Akademi’yi hayata geçirmek olacaktır. Sırtımızdaki yükün farkındayız. Bu nedenle hızla gelişen sektörümüzde Akademi tarafımızda, gerekli tüm çaba ve emeğin tarafımızca artarak devam edeceğinin altını çizmek isterim. Bu alanda deneyimini aktarmak isteyen profesyonellere kapımız her daim açıktır. 

fgyj

TAVADA TAVUK

Yukarı