Ana içeriğe atla

gf

STARCITY OUTLET’TE ZİYARETÇİLER, EN İYİ MARKAYA EN UYGUN FİYATLARLA ULAŞIYOR

16.05.2022 - 17:01

Uygun fiyata kaliteli alışveriş deneyimi ve eğlenceye dair misafirlerinin hayallerini gerçekleştirmek adına 12 yıldır hizmetlerini ilk günkü heyecan ve son trendleri takip ederek sürdüren Starcity Outlet; sahip olduğu zengin marka karmasının yanında, şehrin en yoğun bölgesinde merkezi bir lokasyonda yer almasıyla yerli ve yabancı turistlerin uğrak noktası konumuna ulaşmış durumda. Mayıs sayımızda kapak konuğu olarak ağırladığımız Starcity Outlet adına AVM Müdürü Mert Tekeli ile AVM’nin geçmişten bugüne hayata geçirdiği projeleri, gelecekteki yatırım hedeflerini ve marka karmalarına dair keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Starcity Outlet’in kurulduğu ilk günden bugüne kadarki serüveninden okurlarımız için bahseder misiniz?

15 Nisan 2010 tarihinde ziyaretçilerine kapılarını açan Starcity Outlet, 01 Temmuz 2016 tarihi itibariyle Gençoğlu Grup tarafından satın alındı. Alışveriş merkezinin ve bölgenin potansiyeline güvenen Gençoğlu Grup, ilk iş olarak Starcity’yi tamamen yenilemek için adım attı. Bu yenilenme çalışmalarıyla konforlu dinlenme alanları, özel yemek yeme üniteleri, geniş teras alanları ve peyzaj alanları oluşturularak ziyaretçilerin keyifli vakit geçirebilecekleri bir alışveriş merkezi olma yolunda başarılı işlere imza atıldı. İç mekânda yapılan değişikliklerle birlikte dış cephe de aynı şekilde yenilenerek alışveriş merkezi dışarıdan daha davetkar bir hale getirildi. Starcity Outlet, açılışından bu yana hedefleri doğrultusunda çok çeşitli pazarlama faaliyetleri yürüterek, güçlü marka karmasını koruyarak ve her geçen gün marka karmasını geliştirerek ziyaretçilerinin beklentilerine cevap vermeyi amaçlamıştır. 12 yıl süresince ziyaretçi sayıları ve ciroların artışına yönelik olarak özel pazarlama stratejileri izlendi ve karşılığı gayet pozitif olarak verilerimize yansıdı. Bundan sonraki dönemde de yenilikçi yaklaşımlarla ziyaretçilerimizin ve iş ortaklarımızın beklentilerini karşılamak hedeflerimiz arasında ilk sırada yer alıyor. Starcity, ilerleyen dönemde de marka karmasının gücü, eğlence alanlarının zenginliği ve yüksek standartlardaki hizmet kalitesiyle bölgenin en iyi outlet alışveriş merkezi olarak hizmet vermeye devam edecektir. 

AVM’nizin mimari yapısı ve konseptinden söz eder misiniz?

Starcity Outlet, 50.200 m2 kiralanabilir alanı olan, 140 adet mağazayı bünyesinde bulunduran 4 katlı kapalı tipte bir alışveriş merkezidir. 3 katlı kapalı otoparkı ve 2 farklı noktada yer alan açık otoparkları ile toplamda 2.000 araçlık park yeri bulunmaktadır. Geniş koridorları, rahat gezinme alanları, konforlu dinlenme alanları, peyzaj alanları ve aydınlatması ile mimarisi oldukça başarılı bir şekilde tasarlanmıştır.

Bulunduğunuz lokasyonun AVM’ye sağladığı avantajlar nelerdir?

Starcity Outlet; Bahçelievler, Yenibosna, Küçükçekmece, Bakırköy, Yeşilköy, Başakşehir, İkitelli ve Halkalı’yı kapsayan şehrin en kalabalık yerleşim bölgesinin tam ortasında konumlandırılmıştır. Avrupa Yakası’nın neredeyse tam ortasında yer alması, ziyaretçi trafi ği açısından alışveriş merkezine olumlu olarak yansımaktadır. Çeşitli toplu taşıma alternatifl erine ilave olarak, yakın zamanda inşaatı tamamlanacak olan Metro’nun toplu taşıma ulaşımını daha da kolaylaştıracağını düşünüyoruz. Bulunduğumuz lokasyonun bir diğer avantajı, Basın Ekspress yolu, İstanbul Fuar Merkezi ve İstanbul Havalimanı’na ulaşım yolu üzerinde yer almamızın sağladığı katkılardır. Bulunduğumuz bölgede yoğun olarak konumlandırılmış oteller yer almaktadır ve bu otellerde konaklayan turist misafirler de alışveriş merkezimizi tercih etmektedir. Lokasyonumuzun bize sağladığı tüm bu avantajlarla Starcity Outlet, oldukça zengin bir ziyaretçi profiline sahiptir.

Marka karmanızı oluştururken göz önünde bulundurduğunuz faktörler neler?

Alışveriş merkezi yönetimi olarak marka karmasını belirlemek ve sürdürülebilirliğini sağlamak en çok dikkat ettiğimiz konulardan birisidir. Çünkü bir alışveriş merkezinin tercih edilmesi ya da edilmemesi noktasındaki en önemli etkenin marka karması olduğunu düşünüyoruz. Bu sebeple çok titiz davrandığımız bu konuda oldukça dikkatli kararlar alıyoruz. Marka karmamızı öncelikli olarak konseptimize uygun olarak belirliyoruz. Outlet bir alışveriş merkezi olmamız burada en belirleyici etkendir. Bir diğer belirleyici faktör, hedef pazarımızdır. Hedeflediğimiz kitleye göre kiralama planlamaları yapılmaktadır. Ziyaretçilerimizden aldığımız geri dönüşler de marka karmasını geliştirme noktasında bizlere yol göstermektedir. Marka karmasının belirlenmesinde dikkat ettiğimiz konulardan biri de alışveriş merkezimizin sektörel olarak doygunluğa ulaşıp ulaşmadığı ya da sektörel olarak eksik noktalarının olup-olmamasıdır. Alışveriş merkezimiz orta ölçekli büyüklüğe sahip ve bunu dikkate alarak sektörel marka dağılımları yapıyoruz. Alışveriş merkezimizde yer almayan bir sektörde kiralama yapılması önceliğimizdir ya da örneğin; erkek giyim sektörü için doygunluğa ulaşmışsak, bu sektörden yeni marka almamaya özen gösteririz. Çünkü mevcut markamızın sürdürülebilirliğini sağlamak, yeni kiralama yapmanın da önüne geçebilmektedir. Tüm bu çalışmalardaki ana amacımız; alışveriş merkezimizde yer alan markanın ve ailemize yeni dahil olacak markanın performansının istenilen seviyelerde olmasını sağlamaktır. 

Kiralanabilir alan ve doluluk oranlarınızda, son dönemlerde yaşadığımız ekonomik gelişmelerin etkisi oldu mu?

Ülkece içinde bulunduğumuz bu zor günleri aile olmanın bilinciyle ve iş ortaklarımızla birlikte yaşadık diyebiliriz. Pandemi sürecinde markalarımızın yaşadığı zorlukların elbette farkındayız ve bu sebeple tüm markalarımıza elimizden geldiğince destek olmaya çalıştık. Bu süreçte herhangi bir ticari beklentiye girmeden, markalarımızın yaşadığı zorlukları minimize etmek bizim önceliğimiz oldu. Dolayısıyla bu durumun doğal sonucu olarak doluluk oranlarımızda herhangi bir sorun yaşamadık, alışveriş merkezimiz pandemi öncesinde olduğu gibi hali hazırda da %99 doluluk oranına sahiptir.

Sektörünüzde fark yaratmak adına izlediğiniz politikalar nelerdir?

Öncelikle hizmet üreten bir işletme olduğumuzun bilincindeyiz. Bu bilinçle pazarlama politikalarımızı belirliyoruz ve tüm çalışmalarımızı bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz. Pazarlama planlamalarında ise dışarıdan içeriye dönük bir pazarlama stratejisi izliyoruz. Değişen tüketici beklentilerini karşılamak, ziyaretçilerimizin beklentilerini öğrenmek, akılda kalıcı olmak, güvenilir olmak gibi unsurlar planlamalarımızın belirleyici unsurlarıdır.

Önem verdiğimiz bir diğer konuysa iş ortaklarımızın memnuniyetidir. Geliştirdiğimiz pazarlama stratejileri ile iş ortaklarımızın satışlarına ve büyümelerine katkı sağlamak önemli hedeflerimizdendir. Tüm markalarımızın ciro performanslarını çok yakından takip ederek sürdürülebilir olmaları yolunda çalışmalar yapıyoruz. Starcity’nin müşteri profili, outlet olması sebebiyle fi yata karşı oldukça duyarlıdır. Buradan yola çıkarak bizlerde ziyaretçilerimizin en iyi markaya en iyi fi yatlarla ulaşmasına aracılık ediyoruz.

Starcity Outlet’i bir cazibe merkezi haline getirmek için, bu yıl içinde yapacağınız yeni yatırımlarınız ve projelerinizden bahseder misiniz?

Öncelikle 2022 yılında da Garaj Günleri operasyonumuza devam edeceğiz. Geleneksel hale getirdiğimiz çalışmanın çok yakın bir zamanda 21.’sini düzenleyeceğiz. Bu operasyon bizler için oldukça kıymetlidir ve arka planında çok ciddi bir şekilde emek verilmektedir. Pazarlama planlamasından, satışı yapılacak ürünlere, markaların yerleşiminden, çalışacak ekip arkadaşlarımız da dahil olmak üzere süreç çok titizlikle yönetiliyor. Tüm bu emeğin sonucunda markalarımız ciro rekorları kırıyor. Sonucunda ise ziyaretçilerimizin ve iş ortaklarımızın memnuniyeti bizler için oldukça mutluluk verici. Garaj Günleri’ni ilk gerçekleştiren alışveriş merkezi olmamız ve bu konudaki tecrübelerimiz vesilesiyle sektörümüze de yön verdiğimizi düşünüyoruz. Garaj Günleri haricinde yıl içerisinde yapacağımız tüm çalışmalar her ne kadar yıllık planlamada belirlenmiş olsa da planlamaya birebir uymayabiliyoruz. Bu konuda gündemi çok yakından takip ederek dinamik olmanın fayda sağladığına inanıyoruz. Her şeyin çok hızlı değiştiği günümüzde hızlı olmanın öneminin farkındayız. 5.000 m2’lik eğlence alanına sahip olmamız sebebiyle çocuklu ailelerin de tercih ettiği bir alışveriş merkeziyiz. Bu sebeple çocuklara yönelik etkinliklere bu sene de devam edeceğiz. Markalarımıza özel iletişim planlamalarımız da yine bu yılki stratejilerimizden bir diğeridir. Markalarımızla birlikte ilk çeyrekte yaşanan pozitif büyümenin sene sonuna kadar sürmesi yönündeki çalışmalarız hız kesmeden devam edecek.

 

 

jyh

Yukarı