Ana içeriğe atla

nr

MALLREPORT

SONBAHARDA RAHAT GÜNLERİ YAKALAYACAĞIZ

10.07.2021 - 17:06

Agora Antalya AVM Müdürü Serbülent Tekinşen, aşılama faaliyetlerinin belli noktaya gelmesiyle birlikte, sektörel anlamda rahat günlere sonbaharda geçileceğini düşündüklerini söyledi.

 

-Tüketici alışkanlıklarındaki değişim alışveriş merkezlerini nasıl etkiledi? Şu an AVM'nize yönelik ziyaretçilerin ilgisinden bahsedebilir misiniz?

Tüketici alışkanlıklarındaki en büyük değişim, tüketicilerin kişisel güvenliği olmuştur. Tüm tüketim alışkanlıklarında bu kişisel güvenlik öne çıkmaktadır. Tabi alışveriş merkezlerimiz de bu kişisel güvenliği sağlamak için AVM girişlerinde maske önlemi, ateş ölçme, dezenfektan üniteleri bulundurmak gibi güvenlik çemberlerinin yanı sıra, ülkemizde uygulanan HES kodu sorgulama gibi ve önümüzdeki dönemde muhtemelen uygulanacak aşı kartı sorgulama sistemi, tüketicinin kişisel güvenliğini ön plana alarak daha rahat bir alışveriş ortamı sağlamak için karşılık bulmuştur. Buna ilaveten özellikle giyim markalarının güvenlik önlemlerini arttırarak geri iadeli, değişim garantili olmak üzere ürün deneme yapılmaksızın satın alma opsiyonu, temassız ödeme gibi seçeneklerle müşterilerimizin ya da ziyaretçilerimizin mağaza içerisinde temasını en aza indirerek kendini güvende hissetmesine yönelik önlemler alarak, bu kişisel güvenliği ön plana koymaktadır. Bu tedbirlerle birlikte pandeminin en başında güvensiz bir ortam olarak düşünülen alışveriş merkezleri, şu anda en güvenli, en sağlıklı alışverişin yapıldığı, zaman geçirildiği, sosyalleşmenin en sık sağlandığı ortamlar haline gelmiştir.

-Hem müşterilerin değişen beklentilerine uyum sağlama hem de çekim gücünü arttırma adına nasıl bir yol izliyorsunuz?

Pandeminin tüketicideki bir diğer temel değişikliği dijitalleşme olmaktadır. Zaten ziyaretçilerimizin paylaşma arzularını alışveriş merkezleri ya da mağazalar olarak tetikleyerek sosyal ağlarda aktif olmak günümüzde oldukça geçerli ve sektörümüzün en çok tercih ettiği bir yöntemdir. Bu sebepledir ki, gerçekleştirdiğimiz etkinlik ya da sosyal faaliyetleri, pazarlama çalışmalarını çekim gücünü arttırma adına şu anda en geçerli yol sosyal ağlardır. 

-Kampanya, etkinlik ve organizasyonlar, ziyaretçiler tarafından ilgiyle takip ediliyordu. Sektör o günleri ne zaman yakalar?

Etkinlik ve organizasyonlar, konserler vs. çok insanın bir arada bulunduğu ve ziyaretçilerimiz tarafından ilgiyle takip edilen konular, ülkemizdeki hızlı aşılama ya da dünyadaki bu hızlı aşılama belli bir noktaya gelince özellikle sonbaharda tekrar sektörel anlamda o rahat günleri yakalayacağımızı düşünüyoruz.  

nr

Yukarı