Ana içeriğe atla

nr

MALLREPORT

PANDEMİDE GÜVENLİ ALIŞVERİŞİN ADRESİ CEYLAN KARAVIL AVM OLDU

10.07.2021 - 17:09

Perakende sektörüne farklı bir bakış açısıyla yaklaşarak şehrin gözdesi olan Ceylan Karavil AVM pandemide yaşanan olumsuzluklara rağmen misafirleriyle duygusal bağ kurarak onları evlerindeymiş gibi rahat hissettiriyor. Hijyen kurallarına sıkı sıkıya bağlı kalarak hizmet veren Ceylan Karavil AVM müşteri memnuniyetinde bir numara. Pandemi süresince zarar gören alışveriş merkezleri normalleşme sürecine adapte olarak yaşanan zararı karşılamaya çalışıyor. Doğu ve Güneydoğu’nun en büyük alışveriş merkezi olan Ceylan Karavil Park’ın AVM Müdürü Necati Ufuk Toydemir ile sektör hakkında konuştuk.

Tüketici alışkanlıklarındaki değişim alışveriş merkezlerini nasıl etkiledi? Şu an AVM'nize yönelik ziyaretçilerin ilgisinden bahsedebilir misiniz?

Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını dünyanın her noktasında yaşantımızın pek çok alanında değişikliklere neden olmuştur. Bu değişiklikler hepimizin dolayısıyla tüketicilerinde davranışlarını da etkilemiş ve etkilemeye de devam etmektedir. Bu süreçte pek çok tüketici davranışlarındaki değişiklikleri konu alan pek çok araştırma yapılmıştır.

 Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin %85’i oranında satın alma davranışlarının değiştiğini görmekteyiz. Satın alma tercihlerine göre %70 e yakın oranda gıda sektörü ilk sırada olurken, hijyen ürünleri  bu orana çok yakın olarak yaklaşık %60 ile ikinci sırada yer almıştır.

Araştırmalar bize gösteriyor ki ihtiyaçları karşılamada tüketiciler fiyattan daha çok hijyene önem veriyorlar. Hijyen den sonra fiyat ve ulaşılabilirlik yer alıyor.

Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin yaklaşık %75 i de Covid-19 pandemisi döneminde sosyal medya kullanımının arttığını belirtmiştir

Bu araştırmaların sonucuna göre de alışveriş merkezleri olarak bu sonuçlara göre eylem planlarımızı hazırladık. Öncelikle sağlıklı alanlarda güvenli alışveriş noktası olma yolunda adımlarımızı attık. Daha çok sosyal medya üzerinden tüketici ile iletişim kurmak, aramızdaki duygusal bağı geliştirme konusunda adımlarımızı attık.

Ziyaretçilerimiz de yapmış olduğumuz tüm çalışmaların karşılığında bizlere destek olmaya devam etmektedirler. Bu pandemi döneminde ağırladığımız ve yüzlerinde tebessümle ayrılan milyonlarca ziyaretçilerimize de her zaman aynı mesajı vermeye devam ediyoruz. Yine değil daima bekleriz. Çünkü burası sizin eviniz.

 Sektör o günleri ne zaman yakalar?

Pandeminin  başladığı ilk günleri düşündüğümüz zaman artık o günlerdeki bilinmezliği yaşamıyoruz. Geçen bir buçuk yıllık dönemde oldukça fazla deneyim kazandık. Geçirilen süreçte organize perakende sektörü olarak kayıplar yaşandı. Normalleşme döneminin başlaması ile bu yaraları sarmaya başladık. Ancak tamamen bu yaraların sarılması çok kısa bir süre içerisinde gerçekleşmeyecektir. 2021 yılının ikinci yarısında başlayan pozitif ortam ile 2022 yazında eski dönemlerdeki performansımızın yakalanacağını umut ediyorum.

nr

Yukarı