Ana içeriğe atla

ggh

METREKARE VERİMLİLİĞİNİ ARTIRMAK PERAKENDECİLERİN VE ALIŞVERİŞ MERKEZİ YÖNETİMLERİNİN EV ÖDEVLERİNDEN BİRİ

06.10.2021 - 18:14

Aqua Florya Avm Müdürü Mehmet Köklü, “Yapılan anketlerde görüyoruz ki, ziyaretçilerimiz endişesiz bir şekilde alışverişlerini yapmayı, erteledikleri ihtiyaçlarını gelip Alışveriş Merkezlerinde gidermeyi hepimiz gibi çok özlemişler. Tüketici davranışlarında gözlemlenen pozitif yöndeki bu ivme, misafirlerimizin ziyaretlerini satın almayla birleştirmek istediklerini bizlere gösteriyor. Bu da verimliliği artırıyor” dedi.

Avm’lerde verimlilik konusu sizce neden önem kazandı?
Markaların büyüme stratejisinin, daha fazla sayıda mağaza açıp daha büyük metrekarelerde yer almak olduğu dönemler geçirmiş olmakla birlikte, esasen perakende sektöründe ve alışveriş merkezlerinde metrekare verimliliği her zaman önemli bir başlık olmuştur. Pandemi döneminde yaşadığımız zorluklarla birlikte, maliyetleri düşürmek, satışları ve verimliliği artırmak hepimizin ana gündem maddeleri haline geldi. Metrekare başına düşen satışı, yani metrekare verimliliğini artırmak hem perakendecilerin hem de alışveriş merkezi yönetimlerinin önde gelen ev ödevlerinden biri elbette. Bununla birlikte, verimliliği sadece ciro artışı ile bağdaştırmak doğru bir yaklaşım olmaz. Lokasyona ve sektöre bağlı mağaza seçimi, uygun mağaza büyüklüğü, doğru mimari tasarım ve vitrin, ürün ve hizmet yelpazesinin zenginliği, kalifiye personel istihdamı ve akılcı pazarlama stratejilerinin uygulanması da ciroyu ve dolayısıyla verimliliği doğrudan etkileyen faktörler. Birçok markanın cirolarını sürekli olarak takip ediyoruz. Dönemsel ve lokasyona bağlı karşılaştırmalar yaparak olası sorunları masaya yatırıp markalarımıza çözüm yolları öneriyor, bu konuda onlarla sürekli iş birliği içerisinde çalışıyoruz. 
Son dönemdeki metrekare verimlilik endeksi verilerinde rekor kırıldı bu durumu neye bağlıyorsunuz?
Son dönemde metrekare verimliliğinde yaşanan artışlar, temelde ziyaretçilerimizin alışveriş odaklı olarak merkezlerimizi ziyaret ettiklerinin bir göstergesi. Aşılamanın hız kazanması ve Temmuz itibariyle de kısıtlamaların tamamen kalkmasıyla ziyaretçi sayılarında büyük artışlar yaşanmaya başladı. Turizm sezonunun açılması, bayram ve okul alışverişlerinin de etkisiyle hem ayak basma sayılarında hem satışlarda, dolayısıyla da metrekare verimliliğinde rekor artışlar gördük. Sosyal hayatımızda kısıtlamaların yaşandığı bir dönemi, dikkatli adımlarla, önlemler almaya devam ederek yavaş yavaş geride bırakıyoruz. 
Bu açıdan yaklaştığımızda, ziyaretçilerin tercihlerinde öne çıkan, satın alma davranışlarını yönlendiren faktörler de var elbette. Aqua Florya AVM olarak hedef kitlemizin talep ve ihtiyaçlarına cevap veren bir marka karmasına sahibiz. Modaya yön veren markalarımız, açık alanlarımız, her damak tadına uygun seçenekler sunan kafe ve restoranlarımız, aynı kompleks içerisinde yer aldığımız İstanbul Akvaryum ve Crowne Plaza İstanbul Florya Otel ile ziyaretçilerimize alışverişi, eğlenceyi, gastronomiyi ve turizm destinasyonu olmak gibi alışveriş dışı diğer fonksiyonları bir arada sunabilmenin avantajını yaşıyoruz. 
AVM'lerde kiralanabilir alanlarda yaşanan problemler çoğunlukla neden meydana geliyor? 
Kiralanabilir alanlarda genellikle operasyonel ve hızlı çözümü bulunan problemler meydana gelmektedir. Teknik alt yapı ve buna bağlı bakım ve onarım gerektiren konularda hızlı müdahale ile sorunların üstesinden gelebiliyoruz. Bununla birlikte, kira ilişkileri yönetimini, ECE Türkiye ve İstanbul Akvaryum Kompleksi yönetimi ile beraber gerçekleştiriyoruz. Olası sorunlara  hızlı reaksiyon vererek  çözüme kavuşturabiliyoruz. 
AVM'lerde hangi kategoriler daha fazla tercih ediliyor? AVM’lerde daha fazla tercih edilen kategoriler, ilgili AVM’nin yapısına, lokasyonuna ve hedef kitlesinin talep ve ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterir. Aqua Florya AVM özelinde, moda, eğlence ve yeme-içme kategorilerinin öne çıktığını söylemek mümkün. Güçlü marka karmamıza ek olarak fiziki yapımız da tercih edilmemiz noktasında öne çıkıyor. Özellikle pandemi döneminde, deniz kenarındaki açık alanlarımız, bu alanlarla bütünleşen gastronomi ünitelerimiz yoğun talep gördü/görüyor. Bunun yanı sıra tekstil, spor, eğlence ve aksesuar mağazalarımızın da tatminkâr cirolar çıkardığını görüyoruz. 

nb

Yukarı