Ana içeriğe atla

ggh

MERSİN’İN TURİSTİK BÖLGESİNDE BİR ALIŞVERİŞ VE YAŞAM MERKEZİ

09.03.2020 - 14:17

Sayapark, Mersin’in turistik sahil bölgelerine en yakın AVM’si… Nitelikli müşteri segmentinin tam ortasında bulunan AVM’nin Genel Koordinatörü Aykut Arslan ile Sayapark üzerine genel hatlarıyla konuşarak AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi hakkındaki görüşlerini de aldık.

AVM hakkında detaylı bilgi alabilir miyiz? 
SAYAPARK, “Mersin’de kazandığımızı Mersin’e verelim” düşüncesindeki yatırımcılarımızın şehre hediyesi. 2017 sonunda satın alınan AVM, 2019 Aralık sonuna kadar büyüme ve yenilenme sürecindeydi. 35 bin metrekare alanda üç katlı SAYAPARK’ın 25 bin metrekare kiralanabilir alanı var. 90 mağazaya ilave olarak batı cephede her biri 600 metrekare kapalı alana ve 700 metrekare teras alanına sahip üç bağımsız bölüm bulunuyor. 
Bölgeye kazandırdığınız yeni markalar ve sosyalleşme alanlarınızdan bahseder misiniz? 
Mersin’deki tek 5M Migros ve bölgenin en büyük Starbucks kafesi bizde. Yemek katı, sinema, etkinlik alanımız, çocuk oyun alanları ve açık meydanımız kafelerle birlikte sosyalleşme alanlarımız. 

ŞEHRİN BATISINDAKİ TEK AVM 
Lokasyon olarak avantajlı bir konumda mısınız? Yıllık ziyaretçi kapasiteniz ne kadar?
 
Mersin-Antalya karayolu ve otoban bağlantısı üzerindeyiz. Şehrin batısındaki tek AVM konumundayız. Mersin’in turistik sahil bölgelerine en yakın AVM de biziz. Şehre 1 milyonu aşkın yerli turist geliyor. 40 bin öğrencili üniversite kampüsüne oldukça yakınız. Mezitli ve Yenişehir ilçelerindeki yeni modern yapılanma ve nitelikli müşteri segmentinin tam ortasındayız. Yıllık ziyaretçi kapasitemizin 8 milyon civarı olmasını ön görüyoruz.
 

SANATSAL VE SOSYAL ETKİNLİKLER ARTACAK 
Yıl boyunca ne tür etkinlik ve kampanyalar düzenleyeceksiniz? Bu etkinlik ve kampanyalar ile ziyaretçi sayısında artış yaşanacak mı
?
Sanatsal ve sosyal etkinlikleri daha büyük çapta yapacağız. Müzik yarışmaları, defileler, atölyeler, imza günleri, eğlenceli ve ödüllü yarışmalar gibi çok ayaklı hazırlık yapıyoruz. Çocuklara yönelik eğlenceli ve öğretici atölyeleri, müzik dinletilerini düzenli hale getirdik. Çekiliş ve ödül kampanyalarını sıklaştıracağız. Sosyal adımlarımız zaten ziyaretçi yoğunluğunu artırmaya başladı.
Kiralama sürecinde nasıl bir yol izliyorsunuz?  
Toplumun sadece alışveriş yapabileceği değil aynı zamanda sosyalleşebileceği alanları da yakalamak adına kiralama süreci planlıyor, doğru marka karmasıyla ilerliyor, tüketicinin bizi daha çok tercih edebileceği alışveriş ve yaşam merkezi olmayı hedefliyoruz.
 

NİTELİKLİ MÜŞTERİ SEGMENTİNİN TAM ORTASINDA 
Sizi diğer AVM’lerden ayıran özellikleriniz neler?

Mersin’in batısına uzanan turistik sahil bölgelerine en yakın mesafedeki alışveriş ve yaşam merkeziyiz. Mersin, sahil şeridindeki sayısız yazlık siteleri ve tatil köyleri sayesinde çevre illerden yaklaşık 1 milyon ilave misafir almaktadır. Bu büyük nüfus hareketi beraberinde büyük bir ekonomi yaratıyor. Tatil bölgesine en yakın AVM olmamız bizi farklı kılıyor. Geniş bir kampüse kurulu ve 40 bin öğrencisi olan Mersin Üniversitesi’ne yürüme mesafesindeyiz. Sahil şeridine 2-3 dakikada yürüyerek ulaşabilirsiniz. Mersin ilinde bulunan yeni yapılanmadan kaynaklı ve bu yapılanmayı tercih eden nitelikli müşteri segmentinin tam ortasında bulunmaktayız
Gelecek dönem hedeflerinizde neler var? Daha fazla gelişmek adına neler yapacaksınız?
Hedefimiz, müşteriyle sağlıklı iletişimi, markaları, hizmet kalitesi, yenilikçi stratejileriyle sektörde marka haline gelmek. Kiralama operasyonu ve doluluk hedeflerinden sonra sosyal sorumluluk, sponsorluk ve etkinliklerimizle yaşam merkezi yönümüzü iyice güçlendireceğiz. 
 

ZİRVE SEKTÖRÜN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNE KATKI SAĞLIYOR 
AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi hakkındaki görüşleriniz neler? Zirvenin sektör paydaşlarına nasıl katkıları oluyor?

Perakende ve alışveriş merkezi sektörünün dinamik yapısı olduğu için AYD’nin yapmış olduğu çalışmaları bizlerle paylaşıyor olması dinamik yapımızın daha verimli çalışması adına katkı sağlıyor. Dolayısıyla sektörel yapı itibari ile birlikte büyüyen, birbirini tamamlayan bu iki sektör paydaşlarını bir çatı altında toplamayı vizyon edinmiş, çalışmalarını bu çerçeve içerisinde konferanslarla, eğitim aktiviteleriyle, sempozyum ve araştırma raporları ile hem sektörün geleceğinin şekillenmesinde hem de doğru verilerin sektör ve kamuoyu ile paylaşılması noktalarında lider rolü üstleniyor. Alışveriş merkezi sektörünün uzun vadede sürdürülebilir olmasına katkı sağlıyor. 
 

nb

Yukarı