Ana içeriğe atla

nr

MALLREPORT

MERSİN’İN BATI YAKASINDA HAYATIN MERKEZİNDE BİZ VARIZ

02.06.2021 - 11:13

Mersin’de köklü bir yenilenmenin ardından ziyaretçilerine kapılarını geçtiğimiz yıl açan Sayapark AVM, yaratıcı konsepti, farklı mimarisi ve güçlü markalarıyla şehrin cazibe merkezi oldu. Pandemiye rağmen yüzde 100 doluluk oranına ulaşan Sayapark, ziyaretçilerin tüm beklentilerine cevap veriyor. “Mersin’in batı yakasında hayatın merkezinde biz varız” diyen Sayapark Genel Koordinatörü Aykut Arslan ile pandemiye rağmen yakaladıkları başarının sırrını konuştuk.

Sayapark AVM büyük bir yenilememin ardından geçtiğimiz yıl kapılarını ziyaretçilerine açtı. Bu yenilenme sürecinden kısaca bahsedebilir misiniz?

Tek kalemde anlatılamayacak kadar büyük bir yenilenme süreci geçirdik. Farklı ve yaratıcı konsepti ile Mersin’de ilk defa mimarisinde şık ışıklandırma projesi bulunan Sayapark; açık ve kapalı alanlarında, Akdeniz ruhunu yansıtan mekanlarında, farklı beğeni ve ihtiyaçlara cevap veren güçlü markalarla birlikte, en iyi mutfaklara sahip restoranlarıyla alternatifleri zengin bir yelpazede sunan dinamik bir alışveriş merkezi olma özelliğine sahip oldu bu yenilenme süreci ile. Yani biz hem konsept değişikliği, hem marka karması hem de fiziki değişikliği sağladık. Bu doğrultuda kaliteyi merkezimize alarak; tüketicimizin isteklerine, ihtiyaçlarına en doğru çözümleri sunmaya ve üretmeye devam edeceğiz.

Sayapark hakkında genel hatlarıyla bilgi alabilir miyiz? Mimari konseptiniz ve bulunduğunuz lokasyon, size hangi avantajları sağlıyor?

Sayapark’ın güçlü özelliği mottosunda altı çizildiği gibi mimarisi ve marka karması. Klasik alışveriş merkezi mimarilerinden farklıyız. Sayapark’ın güçlü mimarisine eşlik eden canlı ve şık ışıklandırma projesi, havanın kararmasıyla birlikte Sayapark’ı bütün cazibesiyle öne çıkartır. Bölgede adeta bir ikon haline gelen ve dinamik ışıklandırma özelliğiyle dikkatleri üzerine çeken kule, aynı zamanda Sayapark Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin simgesidir. Yatay mimari ağırlıklı olan ana binadan ayrı 3 blok şeklinde bağımsız restoran alanlarımız var. Tüm alanlarda Akdeniz ruhunu yansıtan açık ve ferah bir iklim var. Mağazalar arası geçişler oldukça kolay. Ana cephedeki meydanlarda kurgulanan mekanların güçlü bir çekim etkisi söz konusu. Bu değişik mimari özellikler farklı beğeni ve ihtiyaçlara cevap veren markalarla birleşerek geniş bir yelpazeyle müşterilerimizin karşısına çıkıyor. Mersin’in batı yakasında hayatın merkezinde biz varız. Mersin-Antalya karayolu ve otoban bağlantısı üzerindeyiz. Mersin’in turistik sahil bölgelerine en yakın AVM de biziz. Şehre 1 milyonu aşkın yerli turist geliyor. 40 bin öğrencili üniversite kampüsüne oldukça yakınız. Mezitli ve Yenişehir ilçelerindeki yeni modern yapılanma ve nitelikli müşteri segmentinin tam ortasındayız.

Peki nasıl bir marka karmasına sahipsiniz? Ziyaretçileriniz A’dan Z’ye istediği her şeye ulaşabiliyor mu?

Mersin’in batısına uzanan turistik sahil bölgelerine en yakın mesafedeki alışveriş ve yaşam merkeziyiz. Yıl boyunca çevre illerden gelen 1 milyonu aşkın yerli turist müthiş bir potansiyel yaratıyor. Zaten Üniversite öğrencilerinin ilk tercihiyiz. Mersin’deki yeni modern yapılanmanın ve nitelikli müşteri segmentinin tam ortasındayız. Marka karmasında öncelikle bu demografik yapıyı göz önünde bulunduruyoruz. Diğer yandan marka performanslarını sürekli takip ediyoruz. Müşterilerimizle doğrudan ve sosyal medya üzerinden iletişimlerimizde markalara yönelik marka beklenti ve yorumlarını dikkate alarak hem ziyaretçilerimize dengeli bir yelpaze sunuyoruz, hem de karşılıklı marka değerlerini yükseltecek akılcı adımlar atıyoruz. Analizlerimizi doğrular nitelikte, marka karmasının müşteri profiliyle birebir örtüşmesiyle sadık ziyaretçi sayımızı önemli oranda arttırdığımızı görüyoruz.

Açılışınızın hemen ardından pandemi süreciyle karşılaştınız? Bu dönemden nasıl etkilendiniz?

Yıl boyunca durağan dönemler yaşadık, buna rağmen yerinde karar dönemine girerek yeniden canlanmaya gayret ettik. Ortada Pandemi gerçeği var ve bizler pandemiyle yaşamanın, sağlıklı kalmanın, bir yandan da tüketicinin ihtiyaçlarını en güvenli yol haritası çizerek karşılamaya çalıştık. Kısıtlı kapasite ile çalışmak tüm sektörün ana gündemi olduğu gibi bizimde ana gündemimiz oldu. Değişime olan inancımızla yenilenmeye, misafirlerimize en iyiyi sunmak için çağı yakalamaya gayret ettik.

Güvenli alışveriş ortamı sağlamak adına ne tür çalışmalar yürüttünüz? Kiracılarınıza yönelik hangi desteklerde bulundunuz?

Pandemi ile beraber önceliğimiz sağlık oldu. “Hem çalışanlarımız hem de ziyaretçilerimiz için güvenli ortamı nasıl sağlarız?” ile başlayan çeşitli çalışmalara adım attık. Bu konuda lisans eğitimini Afet Yönetimi üzerine yapan Pazarlama müdürümüzden destek aldık ve hijyen, enfeksiyon önleme, kontrol belgelendirme programı ile güvenli alışveriş koşullarını oluşturup bölgemizde TSE COVID-19 Güvenli Hizmet belgesi alan ilk AVM olduk. Mersin Sağlık Ödülleri kapsamında “Yılın Sağlıklı ve Güvenli AVM Markası” ödülünü gururla aldık. Tüm kiracılarımızla her zaman dirsek teması halindeyiz. Pandeminin neden olduğu hasarları değerlendirebilmek için Sayapark yönetim ekibi olarak her departman ayrı ayrı kiracılarımız ile gerek yüz yüze gerek ise teknolojiyi kullanarak bir araya geldi. Ekonomik, sosyal ve çevresel hasarlarımızı, zarar ve kayıplarımızı ayrıca kapalı kalacağımız süreçte ve açıldıktan sonraki süreçte izleyeceğimiz yolları tespit ettik. Kapalı kaldığımız dönemler oldu ve bu zor süreçte gereken tüm destek kiracılarımıza verildi. Pandemiden etkilenen sektörlerin en başında AVM’ler var. Hepimiz önemli hasarlar aldık ve sektörün ayakta durması için teşviklerin devamlılığı çok önemli.

SAYAPARK’I YÜZDE 100 DOLULUK ORANINA ULAŞTIRDIK

cbv

Pandemiye rağmen yakaladığınız bu başarının sırrını öğrenebilir miyiz?

Birbirine kenetlenerek işine entegre olan mükemmel bir yönetim ekibim var. Başarının birinci adımı bu bence. Yasaklar, kısıtlamalar, yaş engelleri derken alternatif çözümler ürettiğimiz pandemi sürecinde zoru başarıp güçlü bir sınavı vererek ticari gayrimenkul geliştirmede çok önemli adımlar atıp Sayapark’ı %100 doluluk oranına ulaştırdık. Sadece ticari başarıyı yakalamadık aynı zamanda sosyal sorumluluk projelerimiz ile de şehir halkı ve sivil toplum kuruluşları ile bütünlük sağlayarak sadece Mersin halkının değil bence Tüm Türkiye’nin kalbine dokunduk. Elazığ depremi oldu, biz ne yapabiliriz dedik, Cezaevinde anneleri ile beraber büyüyen 0-7 arası yaş gurubu çocuklara nasıl ulaşabiliriz dedik ve Ceza Evinde Büyüyen Lotus Çiçekleri isimli projemizi hayata geçirerek başta Mersin olmak üzere Türkiye’nin her yerinden gelen kargolar ile 23 Nisan’ı çocuklarımıza bize gelen emanetleri teslim ederek ulaştık. Onkoloji hastası çocuklara ne yapabiliriz dedik STK’lar ile iş ortaklığı sağlayarak yüzlerinde tebessüm oluşturduk yani toplumda var olan ve bizim dokunabileceğimiz ne olur ise oraya gitmek istiyoruz. Biz hem ekonomik hem de sosyal anlamda Mersin’e katkı sunuyoruz.

Bu dönemde dijital dönüşüm de artık sektörün olmazsa olmazlarından biri. Bu dönüşüme ayak uydurmak adına hangi yatırımları hayata geçiriyorsunuz?

Pandemi sürecinde kısıtlamalarla beraber teması da en aza indirmek için tüketici davranışlarını da göz önünde bulundurarak dijital pazarlamaya ağırlık verdik. Bu süreçte tüketicilerin hiç olmadıkları kadar sanal dünyada vakit geçirdiklerine şahit olduk. Kaliteli içerikler üretip etkileşim odaklı çalışarak yine kiracılarımızın pazarlama birimleri ile ortak aksiyonlar alarak iyi düşünülen yaratıcı fikirler ile uygulamalar gerçekleştirdik. Perakende sektörü için fiziki mağazalar ile online alışverişin kesiştiği adımlar atılırken ve bizler bu adımları destekleyen çalışmalarda bulunurken, AVM olarak tüm hayata geçirilen ticari ve sosyal odaklı çalışmaların çeşitli dijital pazarlama analiz verilerine baktığımda sosyal medya kullanıcılarının yaptığımız çalışmalar içerisinde daha çok ‘’ toplum için nasıl fayda üretiyoruz’’ fikirli içeriklerin Pandemi süreci boyunca önemli ve ön planda olduğunu gördüm. Yatırımlarımızı da bu verileri esas alarak devam ettireceğiz.

nr

Yukarı