Ana içeriğe atla

ggh

KAYSERMALL AVM BÖLGENİN EN YENİ VE EN MODERN YAŞAM MERKEZİ OLARAK HİZMET VERİYOR

11.10.2021 - 11:18

Kaysermall AVM Müdür Yardımcısı Gülçin Avcı,” Kaysermall AVM’de  ekip olarak hizmet kalitesini ve pandemi döneminde müşteri memnuniyetini üst seviyelere taşımaya devam edeceğiz. Yeniden kiralama ekibimizle birlikte marka karmamızı, ziyaretçilerimizin beklentilerini en iyi karşılayacak şekilde revize ediyoruz. Ziyaretçilerdeki geçici değişikliklerin, pandeminin etkilerinin azalmasıyla birlikte eski haline tekrar geleceğine inanmaktayız” dedi.

Kuruluş hikâyenizden ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?
Yatırımı İldem Erciyes Toplu Konut Yapı Kooperatifi tarafından üstlenilen, Kaysermall AVM 350.000 kişiye yakın nüfusun ikamet ettiği Kayseri-İldem bölgesinde, 40.000 metrekarelik brüt inşaat alanı üzerinde, 16.000 metrekare kiralanabilir alanı bulunmaktadır. 4 katlı bina içerisinde yaklaşık 80 mağazası ve açık-kapalı otopark alanı ile 2017 yılından itibaren, alışveriş ve yaşam merkezi olarak faaliyet göstermektedir. Kaysermall AVM, bölgede yaşayanların ihtiyaç ve alışkanlıklarını dikkate alınarak oluşturulan mağaza karmasıyla hizmet veren yılın her döneminde sosyal yaşama keyif katacak özel aktivite alanları ve etkinlikleri ile bölgede farklılık yaratmayı hedefliyor. Türkiye’nin en bilinen markalarını ve ulusal markaları bünyesinde bulunduran, bölgenin en yeni ve en modern yaşam merkezi olan Kaysermall AVM, iç ve dış mekânda bulunan geniş terasları ve koridorları ile rahat bir alışveriş mekânı olarak dikkat çekiyor. 


Outlet Avm’lerin perakende sektörüne ve ekonomi katkıları nelerdir?
Alışveriş merkezleri yüzlerce markaya ve perakende sektöründen yatırımcılara ticaret imkânı sunmakla birlikte, zaman içinde değişen tüketici ihtiyaçları ile birçok insan için sosyalleşme ve kültürel ihtiyaçların da karşılanabildiği alanlar haline gelmiştir. 
Alışveriş merkezleri, perakende sektörünün büyümesi, ulusal ve uluslararası markaların yeni müşterilere daha kolay ulaşmasında büyük bir öneme sahiptir. Bu durum aynı zamanda perakendecilerin mağaza sayılarını artırmalarında ve yeni yatırımcılar için de bir fırsat haline dönüşmüştür.
Aslında alışveriş merkezleri hem ekonomik hem de sosyal yönden bulundukları bölgede yaşamı olumlu anlamda etkilemektedir. Konut yatırımlarının hız kazanması, ulaşım ağının gelişmesi gibi etkileri de beraberinde getirmektedir. Kentin daha modernize olmasında da öncülük ettiği gibi, ülke ekonomisinde de önemli bir işlev gördüğü kaçınılmaz gerçektir.


Müşteriler neden Outlet Avm’leri tercih etmeliler? Sizi rakiplerinizden ayıran en önemli hizmetleriniz nelerdir?
Alışveriş merkezlerinde ziyaretçilerin, artan rekabetinde etkisi ile, her konuda kıyas yapabilecekleri birçok seçenekleri bulunuyor. Birbirinin tekrarı ve etkin olmayan kampanyaların müşterilerde bağlılık oluşturması zordur. Ziyaretçideki en önemli motivasyon unsuru da uygun fiyat faktörüdür. Outlet Avm’lerde ki uygun fiyat politikası ve gerçekleştirilen kampanya destekli satış stratejileri olduğu sürece tercih sebebi olacaktır. Kampanyanın, ziyaretçilere sunduğu uygun fiyatlar ve birçok ihtiyacı gideriyor olması rakiplerden ayıran temel özelliklerdendir. Türkiye’de outlet perakendeciliğinin önü açık. Çünkü tüketici, markayı, marka olmasa bile belirli kalitedeki ürünleri, hesaplı fiyata almak istiyor. 
Bir alışveriş merkezinin başarısını, dolaysıyla tüketici ziyaretini etkileyen belli başlı önemli faktörler vardır. Bu faktörlerden bazılarını; marka ve ürün çeşitliliği, markaların sunduğu avantajlar, lokasyon, mimari yapı, yeme-içme ve eğlence alanları ile sosyalleşmeye katkıda bulunması, bölge ile uyumlu hedef kitleye hitap etmesi, iyi bir konumlandırma olarak özetleyebiliriz. Kaysermall AVM’nin diğer rakiplerinden ayrılan başlıca özelliği bölgede yer alan tek AVM özelliği taşıdığından yoğun ziyaretçi sayısına sahiptir. İldem bölgesine yaygın toplu taşıma vasıtalarının olması, tramvay hattı ve çevre yolu bağlantısında yer alması, bölge halkının ihtiyaçlarını karşılıyor olması, avantajlı fiyatlarla düzenlenen indirim kampanyaları ve outlet marka karması ile Kayseri genelinde birçok ziyaretçinin tercih sebebidir.


Outlet konsepti olan markaların Avm’lerden beklentileri nelerdir?
Pandemi döneminde avmlerde daralan pazarlama ve iletişim bütçeleri etkisiyle; markaların büyük bir kısmı reel ekonomi ve hizmet sektörü istatistiklerine dayanan, veri ve ciro analizi yorumlaması yapıyorlar. 
Bu nedenle outlet konsepti olan markalar, marka bilinirliği ve değerinin somut artışını sağlayacak cirosal anlamda beklentileri bulunmaktadır. AVM’lerin müşteri çekmesi için yapacağı etkinlikler tek başına yeterli değildir bu sebeple içinde bulunduğumuz durumdan yola çıkarak perakende sektöründe bulunan markaların birlikte hareket ederek ekonomiyi canlandırmak adına fikir birliği ve çalışmalarda bulunması gerekmektedir.

nb

Yukarı