Ana içeriğe atla

ggh

İNSANLAR AVM’LERDE SOSYALLEŞMEYİ ARZU EDİYORLAR

11.10.2021 - 11:50

Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü, ”Alışveriş Merkezleri pandemi döneminde çok konuşuldu, tartışıldı. Ama hem rakamlara baktığımızda hem de kendi AVM’miz Venezia Mega Outlet’te gözlemlediğimiz kadarıyla insanlar AVM’leri özledi. AVM’lerde sosyalleşmeyi, restoranda yemek yemeyi, alışverişi sosyal ortamda gerçekleştirmeyi arzu ediyorlar” dedi.

Avm’lerde verimlilik konusu sizce neden önem kazandı?
Verimlilik konusunu, en az girdi ve maliyetle, en çok çıktıyı üretme çabası olarak özetleyebiliriz. Alışveriş merkezleri, üstlendikleri farklı roller dışında, aslında temelinde ticari işletmelerdir. Tüm ticari işletmelerde olduğu gibi Avm’lerde de verimlilik konusu her zaman önemlidir. Avm’leri; üretim ve hizmetle, tüketimin buluşma mecrası olarak tarif edebiliriz. Kiralanabilir alanlar Avm’lerin verimlilik alanlarıdır. Her bir metre kareye düşen maliyetlerin minimize edilmesi, ciroların da maksimize edilmesi verimliliğin artmasını sağlar. Optimum sayıda AVM ve mağaza personelleri, Operasyonel süreçlerin kalitesi, doğru ve sonuç odaklı iletişim, hedef kitleye hitap eden bir marka karması ile markaların cirolarının maksimize edilmesi mümkün olabilir. 


Son dönemdeki metrekare verimlilik endeksi verilerinde rekor kırıldı bu durumu neye bağlıyorsunuz?
Pandemi döneminde, evlere kapanılan ve kısıtlamalarla geçen süreçlerde, insanlar acil olmayan ihtiyaçlarını öteleme refleksi gösterdiler. Okulların açılmaması, bayramların kısıtlamalarla kapalı olarak yaşanması gibi durumlar, alışverişin azalması ve sadece acil ihtiyaçların temin edilmesi durumunu yarattı. Haziran’da kısıtlamaların kalkmasıyla birlikte, uzun süre ötelenen alımlar yapılmaya başladı. Temmuz’da bayram dönemi ve yaz sezonunun etkileri, Eylül’de okula dönüş dönemi ile birlikte, sektörde hareketlilik başladı. Hatta beklentilerin üzerinde cirolar oluşarak metrekare verimliliklerinde rekorlar kırılmaya başlandı.


AVM'lerdeki hangi kategoriler daha fazla tercih ediliyor?
Geçen yıla kıyasla, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 177,7, giyim kategorisinde yüzde 125, ayakkabı kategorisinde 119, hipermarket kategorisinde yüzde 65 ve teknoloji kategorisinde yüzde 29’luk verimlilik oranında bir artış yaşanıyor. 


Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Ziyaretçi sayılarımız her geçen gün artıyor. İnsanlar daha fazla alışveriş odaklı olarak Avm’lere gitmeye başladılar. Bu durum, alışveriş sepet ortalamalarının çok artmasını sağlıyor. Sektörün dinamikleri her geçen gün eski dönem seviyelerine yaklaşıyor. Tüm dünyayı etkileyen bu sürecin hızlıca atlatılması en büyük dileğimiz.

nb

Yukarı