Ana içeriğe atla

nr

MALLREPORT

“GERÇEK ALIŞVERİŞ” ÖZLEMİ AVM’LER İÇİN ÇIKIŞ NOKTASI OLACAK

02.06.2021 - 11:10

Pandemi döneminin sektöre ve müşteri tercihlerine etkisi üzerine konuştuğumuz Özdilek Center Müdürü Alper Çiğdemci, “Pandemi dönemi boyunca misafirlerimiz tarafından “gerçek alışveriş” için duyulan özlemi, normalleşme sürecinde artık oldukça fazla hissedebiliyoruz. Önümüzdeki günlerde tüketicinin deneyim yaşama talebinin artması mağaza ve AVM’ler için önemli bir çıkış noktası olacaktır” dedi.

ÖzdilekPark İstanbul olarak hem sektöre hem de kente nasıl bir değer kattınız?

ÖzdilekPark İstanbul olarak 2014 yılı Eylül ayından bu yana ziyaretçilerimizi ağırlamaya devam ediyoruz. Bu güne kadar alışveriş merkezimiz içerisinde her türlü ihtiyacın “Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” ilkesi ile karşılandığı ve 7’den 70’e her yaşta tüketiciye hitap eden bir sunumla misafirlerimizin hayatlarına dokunmayı başardık. Bu başarıdaki en büyük faktör ise ekip olarak, 50 yılı aşkın süredir oluşan ve sürdürülebilir sağlam temellere dayalı kurum kültürü, kurumsal yönetim anlayışı, Özdilek’in perakende ve AVM sektöründeki bilgi birikimi ve tecrübesi ile hareket ediyor olmamızdır.

Peki, pandemi dönemi sektörde ne tür farklılıklar yarattı?

Pandemi sebebiyle ziyaretçi ağırlama ve hizmet sürelerimiz normal döneme göre %35 oranında azaldı. Bu, yaklaşık olarak 15 aydır her 3 günün 1 günü ziyaretçilerimize hizmet sağlayamadık anlamına geliyor. 2021 yılının ilk 5 aylık sürecinde ise bu oran  %47’dir. Özellikle alışveriş ihtiyaçlarının karşılanması yanında sosyalleşme, eğlence, spor, kültür ve sanat aktivitelerini bünyesinde barındıran dinamik yaşam alanlarımız için en büyük ve alışılmadık farklılık bu özelliklerin geri planda kalması oldu. Salgının etkileriyle birlikte ziyaretçilerimizle aramıza giren mesafeler sonucunda yaşanan değişimler oldu.

Ziyaretçilerin bu süreçte bir AVM’den beklentileri ne yönde değişti? Bu değişime ayak uydurabilmek ve sürdürülebilir olmak adına nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Pandemi nedeniyle tüketici harcamalarının durağanlaştığı, buna karşılık e-ticaretin ciddi bir ivme kazandığı dönemden geçiyoruz. Ancak, e-ticaret alanında beklenmeyen talep artışına tam anlamıyla hazırlıklı girilememesi nedeniyle son zamanlarda teslimat süreleri, doğru ürün, iade ve kargo süreçlerinde yaşanılan bazı olumsuz deneyimler sonrasında kullanıcılar üzerinde sanal bir alışveriş yorgunluğunun oluştuğu görülüyor. Alışveriş merkezlerinde ise ziyaretçi sayılarının ve ziyaret sıklığının azaldığını ancak kişi başı harcamaların direkt ihtiyaca yönelik talebin artması ile yükseldiğini görüyoruz.

Bunun yanında pandemi dönemi boyunca misafirlerimiz tarafından “gerçek alışveriş” için duyulan özlemi, normalleşme sürecinde artık oldukça fazla hissedebiliyoruz. Pandemi dönemi sonrasında alışveriş merkezimizde misafirlerimizin deneyim alanlarının artırıldığı, kişiselleştirilmiş ürün seçeneklerine yer verilen, dijital teknolojilerin daha etkin kullanılacağı ve alışverişle birlikte eğlence ve sosyal hayatın yeniden ön plana çıkarılacağı bir değişim süreci öngörüyoruz. Önümüzdeki günlerde tüketicinin deneyim yaşama talebinin artması mağaza ve AVM’ler için önemli bir çıkış noktası olacaktır.

Değişen tüketici davranışlarının ve e-ticaret etkisinin devamına rağmen alışveriş merkezlerinin ülkemizde özellikle sosyalleşme noktası olması dikkate alındığında bu yönünü öne çıkaran AVM’ler, pandemi sonrası eski sürece daha kısa sürede dönebilecektir. Çalışmalarımızı ve hazırlıklarımızı buna yönelik sürdürüyoruz.

nr

Yukarı