Ana içeriğe atla

ggh

ECE TÜRKİYE’NİN HEDEFİ CİRODA YÜZDE 30 BÜYÜME

07.04.2021 - 12:03

ECE Türkiye Eş Genel Müdürleri Semet Yolaç Canlıel ve Nuri Şapkacı, ECE Türkiye’nin 2021 beklenti ve hedeflerini paylaştı. Canlıel “Bu yılın son aylarında perakende satış cirolarında salgın öncesi düzeyi yakalamayı hedefliyoruz. Bu, TL bazında bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 30 oranında bir artışa tekabül ediyor. Alınan bu sonuçlar gösteriyor ki portföyümüzün performansı sektör ortalamasının üzerinde.” dedi.

ECE Türkiye Eş Genel Müdürleri Semet Yolaç Canlıel ve Nuri Şapkacı, düzenledikleri online basın toplantısında, 2020 yılı değerlendirmesini, sektörün ve ECE Türkiye’nin 2021 beklenti ve hedeflerini paylaştı. Covid-19 salgın sürecinin sektöre yansımalarının da masaya yatırıldığı toplantıda, perakende sektörünün dönüşümüne dair önemli başlıklar da ele alındı.

Salgın sürecinden her sektörün yara aldığını, perakende ve alışveriş merkezi sektörlerinde de bu etkinin güçlü şekilde hissedildiğini söyleyen Canlıel, ECE Türkiye olarak bu süreci en iyi şekilde yönetmek için yoğun bir şekilde çalıştıklarını belirtti. Salgının etkisiyle ECE Türkiye portföyünde 2020 yılında bir önceki yıla göre perakende satış cirolarında ortalama yüzde 24 oranında bir düşüş görüldüğünü ifade eden Canlıel, sözlerine şöyle devam etti: “Ciroları azalan sektörler olduğu gibi artanlar da var. Örneğin, 2020 yılında portföyümüzde tüketici elektroniği branşında yüzde 30, hipermarket branşında ise yüzde 20 oranında bir büyüme yaşadık. Bu yılın son aylarında perakende satış cirolarında salgın öncesi düzeyi yakalamayı hedefliyoruz. Bu, TL bazında bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 30 oranında bir artışa tekabül ediyor. 2020 yılında, müşteri girişlerimizde kapalı kalınan zamanların da etkisiyle bir önceki yıla göre yüzde 40’lık bir düşüş gözlemledik. Tüm bu gelişmelere rağmen, alışveriş merkezlerimizde doluluk oranını yüksek düzeylerde tutmayı başardık: Alışveriş merkezlerimiz, bugün itibari ile ortalama yüzde 98 doluluk oranıyla faaliyet gösteriyor.  Alınan bu sonuçlar gösteriyor ki portföyümüzün performansı sektör ortalamasının üzerinde. 2021'in son çeyreğinde başlanmak üzere, yatırımcılarımızla birlikte 20 Milyon TL'lik yenileme yatırımını bütçeledik. Ayrıca, yeni alışveriş merkezlerini yönetim portföyümüze katmak için çalışmalarımız da devam ediyor.”

“DİGİTAL MALL’I TÜRKİYE’YE TAŞIYACAĞIZ”

Online perakendenin yükselişine değinen ECE Türkiye Eş Genel Müdürü Nuri Şapkacı ise, ECE globalde son dört yıldır online-offline entegrasyonu konusunda çalışmalar yapıldığını ve geleceğin çok kanallı perakendecilikte olduğunu söyledi. Şapkacı, ECE’nin yüksek ölçekli yatırımla şu an için Almanya’daki alışveriş merkezlerinde uygulamaya aldığı Digital Mall projesinin online ve offline entegrasyonu konusunda çok önemli ve stratejik bir yaklaşım olduğuna dikkat çekti. Şapkacı, şu bilgileri paylaştı: “Digital Mall ile alışveriş merkezindeki ürünler, online olarak görülebiliyor. Böylece müşteriler ilgili ürünün, istediği renk ve bedende alışveriş merkezinde var olduğunu biliyor; ürünü ayırtıyor ve gelip deneyerek satın almayı gerçekleştirebiliyor. Müşterilerimize istedikleri ürünün mevcut olduğu bilgisiyle alışveriş merkezine gelmeleri için motivasyon sağlamış oluyoruz. Bu da sonunda markalarımıza satış olarak geri dönüyor. Biz de bu sistemi önümüzdeki dönemde Türkiye’ye taşımak için planlamalarımıza başladık.”

nb

Yukarı