Ana içeriğe atla

ggh

ECE TÜRKİYE YENİLİKÇİ YAPISIYLA DEĞİŞİMİ YÖNETİYOR

06.09.2021 - 10:32

Uzun dönemli vizyonuyla 20.yılını dolduran ECE Türkiye’nin sektördeki değişim ve dönüşüme nasıl cevap verdiğini ve şirketi lider konuma taşıyan stratejilerini Genel Müdür ve CFO Nuri Şapkacı ile konuştuk. 

ECE Türkiye olarak sahip olduğunuz pazar payınızla lider konumdasınız. Bu konumunuzu korumak ve geliştirmek için stratejileriniz nelerdir?


ECE Türkiye, yönetmekte olduğu 200 alışveriş merkezi ile Avrupa sektör lideri olan Hamburg merkezli ECE’nin Türkiye iştiraki. Hali hazırda yönetim portföyümüzde 12 tane alışveriş merkezi yer alıyor. Aralarında Mipim ödüllü Marmara Park, Espark, Aqua Florya ve ANKAmall’ın da bulunduğu 10 alışveriş merkezi şu an faaliyet halinde. Kiralamasını, konsept planlamasını ve açılış sonrası uzun dönemli yönetimini üstlendiğimiz Ankara’da 32 bin metrekare kiralanabilir alanda faaliyet gösterecek olan Funda Roma ile İstanbul, Başakşehir’de 40 bin metrekare alanda faaliyet gösterecek olan V Mall ise inşaat halindeki projeler. Tüm bu alışveriş merkezlerinde 2.500’ün üzerinde kira kontratının yönetiminden sorumluyuz. 


Geçtiğimiz sene sektördeki 20. yılımızı doldurduk. Bu süreçte, dünyada ve ülkemizde meydana gelen çeşitli kriz dönemlerini, iniş çıkışları da yaşadık. Bu krizleri her zaman doğru yönettik ve güçlenerek çıkmayı bildik. Sektördeki gücümüzün arkasında yatan en önemli etken, öncelikle uzun dönemli vizyonla hareket eden bir yapıya sahip olmamız. Alışveriş merkezleri ile ilgili tüm disiplinleri aynı çatı altında topluyor olmamız ise projeleri bütünsel bir bakışla yönetmemizi sağlarken uzun dönemli vizyonumuza da hizmet ediyor. Yani bir alışveriş merkezinin ilk kiralamasında da muhatabınız biziz, 15 yıl sonra çözülmesi gereken bir sorun olduğunda da biziz! Avrupa’da 13 ülkede faaliyet gösteren ve 1965 yılında kurulmuş olan ECE’nin bilgi birikimi ve tecrübesini sektörümüze aktarabilmemiz de ECE Türkiye’nin bir diğer artısı. 


Özellikle son yıllarda ve Covid-19 salgını döneminde de gördük ki sektörümüz büyük bir değişim döneminden geçiyor. ECE, bu değişime çok hızlı cevap verebilen, hatta değişimi yönlendirebilen bir firma. Gerek alışveriş merkezleri alanında gerekse diğer ticari gayrimenkullerde, geliştirdiğimiz “mekân oluşturma” anlayışı ile insanlara ilham veren ve en son trendleri bünyesinde barındıran yapıları hayata geçiriyoruz. Yenilikçi yaklaşımımız sayesinde, günü ve güncel olanı yakalıyor ve aslında sektörün standartlarını belirliyoruz. Katma değer yaratabileceğimize ve potansiyeline inandığımız projelerde yer alıyoruz. Bu strateji bize iyi ve zor günlerde sürdürülebilir başarıyı getiriyor. 


Mekân oluşturma formülünüzü bize açar mısınız?


Mobil, dijital dünyayla entegre ve kişiselleştirilmiş hizmetler, firmalar için 21. yüzyılın en önemli trendleri. Bu trendleri alışveriş merkezlerine uyarladığımızda, bütünsel bir alışveriş deneyimi sunup ziyaretçilerimize yepyeni fikirler, konseptler ve uygulamalar ile ilham verecek “çarşılar” oluşturmayı hedefliyoruz. Alışveriş merkezleri artık sadece perakende, hizmet ve yeme-içme fonksiyonlarını barındıran yapılar olmaktan çıktı / çıkacak. Bugün de örneklerini görebildiğimiz, ancak yakın gelecekte çok daha fazla rastlayacağımız üzere, eğlence, kültür-sanat, sağlık, spor ve ziyaretçilerimizin kendilerini “iyi hissetmesini” sağlayacak diğer fonksiyonların yanı sıra ortak çalışma alanları, oturum alanları, butik oteller, marka show-roomları gibi alışveriş harici branşlar, alışveriş merkezlerine entegre edilerek bu kompleks yapıların çekim gücü artırılacak. Alışveriş, bu şekilde bir yaşam tarzının ifadesi haline geliyor. İnsanlar keyifli anlar, deneyimler yaşayıp hatıralar biriktirmek istiyor. Alışveriş merkezleri bu deneyimi sunabilecek, misafirlerini sadece alışverişe değil, keyifli zaman geçirmeye davet edebilecek, bir ambiyans yaratabilecek güce sahip. ECE’ nin mekân oluşturma ve geleceği tasarlama formülünün temelinde yatan bu felsefe ile "klasik alışveriş” anlayışını dönüştürerek ilham veren, bir hikayesi olan ve “yaşayan mekânlar” yaratmayı hedefliyoruz. 


Bir AVM danışman şirketini seçerken nelere dikkat etmelidir?


Bir AVM, danışman şirketini seçerken öncelikle seçeceği şirketin tecrübesine, performansına, sektördeki repütasyonuna ve gelecek vizyonuna dikkat etmeli. Danışman şirketin uluslararası tecrübesi ve yurt dışı bağlantıları, dünyadaki yeniliklerin lokale aktarılmasında önemli bir avantaj sağlıyor. Bununla birlikte, proje geliştirme, planlama, mimari, kiralama, bütçeleme, mülk yönetimi ve uzun dönemli yönetim hizmetlerinin tek elden verilmesi de büyük önem taşıyor. Günümüz şartlarında, ticari bir gayrimenkul ile ilgili süreçleri her yönüyle ele alan mülk yönetiminin önemini daha net görebiliyoruz. AVM’ler bu sayede hesap verilebilir ve sürdürülebilir bir yönetim anlayışı ile hedeflerine ilerleyebiliyorlar. Danışman şirketlerin yenilikçi bir yapıya sahip olması, her şeyin çok hızlı değiştiği günümüz şartlarında AVM’ler için büyük bir artı. Çünkü tüm sektörler için geçerli olmak üzere ancak değişime ayak uydurabilen şirketler güçlü bir şekilde ayakta kalabiliyorlar. 
 

nb

Yukarı