Ana içeriğe atla

ggh

DİJİTAL DÖNÜŞÜM İLE İŞ SÜREÇLERİNİ YENİDEN ELE ALIYORUZ

11.10.2021 - 11:06

Esas Gayrimenkul Mülk Yönetim Direktörü Nezaket Akçakaya, “Kiralama stratejimiz dahilinde, alışveriş merkezlerimize eklediğimiz canlı performans merkezleri de bulunduğumuz şehirlerde farklılık yaratıyor ve ilgili çekiyor” dedi. Akçakaya ile AVM’lerde verimlilik konusu ve sektör üzerine konuştuk.

Pandemi sürecinin en başından bu yana öngörülerimizle doğru adımları güçlü bir şekilde atmakla birlikte, çevik, öncü ve sonuçları itibarıyla ilham verici örnekleri de hayata geçirmeye devam ettik. Temelinde iyilik ve dayanışma yatan önemli uygulamalarımız ile değer yaratarak işimizin gelişmesine de olanak sağlamış olduk.
Bu yılın sert koşullarda başlayan ilk yarısının ardından ikinci yarısıyla birlikte hedeflerimize ulaşmaya başladık. 2020 yılına göre ziyaretçi sayılarımızda %50’lerin üzerinde artış yaşadık. Bu yılın Haziran ve Temmuz ayındaki cirolarımızı değerlendirdiğimizde ise 2019 yılına göre %103’lük bir artış yakaladığımızı görüyoruz. Yaşanan artışları öncelikli olarak Haziran ayındaki “intikam alışverişi” olarak adlandırsak da yükselen bu trendin devam etmesi, pandemi sürecinde şekillendirip uygulamaya aldığımız yeni perakende stratejimizin, ziyaretçilerinize ulaştığını ve alışveriş deneyimini daha keyifli ve kaliteli bir hale getirdiğini de işaret ediyor.


Bu dönemde ayrıca tüm portföyümüzde kategori bazında yaptığımız  verimlilik analizleriyle; lokasyon ve büyüklük bazında markaları yeniden konumlandırarak, optimum verim alabileceğimiz karmayı oluşturmayı hedefliyoruz. Bu uygulamalarla birlikte alışveriş merkezlerimizin gelişimini destekleyecek yeni kategori ve markaları tespit etmekle kalmayıp, yeni perakende stratejimiz kapsamında müşteri ihtiyaçlarına da daha hızlı ve isabetli cevap verebiliyoruz. Aynı zamanda bir diğer önemli gündem maddemiz de alışveriş merkezlerimizdeki müşteri deneyimini başta mimari olarak ve birçok açıdan iyileştirmek. Bununla ilgili olarak da alışveriş merkezlerimizde müşteri deneyimini, pandemi sonrasında değişen tüketici ihtiyaçlarını da dikkate alarak daha keyifli ve kolay hale getirecek şekilde yeniden tasarlıyoruz. Kiralama stratejimiz dahilinde, alışveriş merkezlerimize eklediğimiz canlı performans merkezleri de bulunduğumuz şehirlerde farklılık yaratıyor ve ilgili çekiyor.
Verimliliği artıran ve sürdürülebilir kılan önemli unsurların başında dijital dönüşüm yaklaşımı geliyor. Salgın öncesinde çizdiğimiz vizyonla başladığımız     dijital dönüşüm yolculuğumuzla sektörümüzdeki iş süreçlerini yeniden ele alarak modelliyoruz. Tüketici davranışlarını, yaşam tarzlarını anlamak ve bunu bir katma değer haline getirmek alışveriş merkezleri için oldukça önemli. Ziyaretçilerimizin ihtiyaç ve davranışlarına yönelik verileri, alanında dünya lideri olan SAS’ın analitik platformu ile birleşerek, işleyerek değerli ve anlamlı sonuçlar üreten algoritmalara dönüştürüyoruz.


Gerçek zamanlı etkileşim ve iletişim için aracı olarak mobil aplikasyonumuzu ziyaretçilerimizin kullanımına sunmak üzereyiz. Uygulamaya entegre ettiğimiz temassız ödeme, temassız erişim gibi fonskiyonlar ile ziyaretçilerimizin günlük yaşamlarının önemli bir parçası olmayı hedefliyoruz. E-ticaretten satın alınan ürünlerin AVM’lerimizden teslim alınabildiği “click and collect” noktaları da bu proje kapsamında bütün portföyde bir plan dahilinde uygulamaya geçiriliyor.

nb

Yukarı