Ana içeriğe atla

ggh

DEĞİŞEN TRENDLERE AYAK UYDURAN AVM’LER BİR ADIM ÖNDE OLACAK

03.05.2021 - 14:20

İsfanbul Alışveriş Caddeleri Yönetim Direktörü Kemal Baştürk ile değişen alışveriş trendleri üzerine konuştuk. Alışveriş merkezlerine yönelik klasikleşen algılar kırılmaya başladığını söyleyen Baştürk, “Değişen müşteri beklentilerine sağlıklı biçimde ayak uyduran AVM’ler sektörde bir adım önde olacak. İşin güvenli ve hijyenik boyutunun ötesinde ise her yaş grubuna hitap edebilecek müşteri yolculuklarının yeniden yaratılması gerekiyor.” dedi.

Pandemiyle birlikte tüketici alışkanlıkları değişime uğradı. Müşterilerin değişen beklentilerine cevap verebilme adına neler yapıyorsunuz?

Pandemiyle yaşamak konusunda daha bilinçli davranılması gerekliliği bu sürecin en önemli parolası. Bu dönemde tüketicilerin bizlerden beklentisi bu yönde. Bu zor günlerde tüketiciyi önemsediğini gösteren, bunun iletişimini yapan markalar ön plana çıkacak. Bizim en büyük avantajımız açık hava, caddelerden oluşan bir alışveriş merkezi olmamız. Bu dönemde nefes alınabilen ve yapay havalandırmadan uzak ortamlar daha çok tercih edildi. Bu trendin artarak devam edeceğini öngörüyoruz.

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?

Öncelikle geniş marka yelpazemizle her yaş ve zevk grubuna uygun alternatifler sunmamız ve misafirlerimizin vakitlerini dolu dolu geçirmelerini sağlamamız, mutlu müşterileri de beraberinde getiriyor diyebilirim. Bunun yanı sıra pandemi öncesinde dahi açılış tarihimizden bu yana ziyaretçilerimizi hijyenik ve yenilikçi bir atmosferde ağırlamak bizim için oldukça önemli.

Her kuşak farklı bir müşteri deneyimi istiyor. Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak AVM’lere neler kazandırır?

Dünyadaki alışveriş merkezlerine yönelik klasikleşen algılar artık kırılmaya başladı. Sadece alışveriş yapılan kapalı ortamlar yerine şehirle bütünleşen ve kültür, sanat, yeme-içme, spor ile alışveriş faaliyetlerini birlikte karşılayabilecek alanlar tercih ediliyor. Ayrıca açık hava ortamında satış imkanı sunan merkezlerin, perakendecilerden ve ziyaretçilerden daha fazla talep gördüğünü gözlemliyoruz. Öte yandan Covid-19’un sonlanmasının ardından, dünya normalleşmeye başlayacak fakat “yeni normal” sürecinin hem insanlar hem AVM’ler için farklı olacağı kesin. Değişen trendlere ve müşteri beklentilerine sağlıklı biçimde ayak uyduran AVM’ler sektörde bir adım önde olacak. İşin güvenli ve hijyenik boyutunun ötesinde ise her yaş grubuna hitap edebilecek müşteri yolculuklarının yeniden yaratılması gerekiyor. AVM’ler artık sadece alışveriş yapılan yerler olmayacak. Bu konuda önümüzdeki yıllarda ciddi değişimlere şahit olacağız.

Son olarak sektörün son durumundan ve İsfanbul AVM’nin 23 Nisan’a özel gerçekleştirdiği etkinlikten bahseder misiniz?

Alışveriş merkezleri pandemiden en fazla etkilenen sektörlerin başında geliyor. Tam bir yıldır kapalı, kısmi kapalı ve kısıtlı kapasite ile çalışmak sektörün ana gündemi oldu. Biz de AVM sektörü olarak her mağazanın ciro performansına bağlı şekilde kira indirimlerine devam ediyoruz.

İsfanbul olarak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na özel bir resim yarışması düzenledik. İsfanbul’u çocuklar tasarlıyor sloganıyla İsfanbul Mutfak adıyla hizmet veren foodcourt bölümündeki bir duvara, 5-10 yaş arası çocukların katıldığı etkinlikte 1’inci olan resim çalışmasını ekledik. Resimlerin teması ise kahraman sağlık çalışanları oldu. 1’inci seçilen resmin sahibine bisiklet hediye ettik, ayrıca ilk 50’de yer alan miniklere sürpriz hediyeler verdik.

nb

Yukarı