Ana içeriğe atla

ggh

AVM’LERDE YENİ FONKSİYONLARLA FARKLI DENEYİMLER SUNUYORUZ

02.06.2021 - 12:06

Bu sene 25. yılını kutlayan Tepe Emlak Yatırım, Bilkent Holding bünyesinde, Türkiye genelinde 11 alışveriş merkezine ait 1,5 milyon metrekarenin üzerinde arazi geliştirmiş, 8.000’in üzerinde kiralama gerçekleştirmiş, 200 milyonu aşkın ziyaretçiyi ağırlamış ve birçok projeye başarıyla imza atmış olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Tepe Emlak Yatırım A.Ş. Genel Müdürü Deniz Bozan ile sektörü konuştuk.

 

Tepe Emlak Yatırım, AVM sektörüne neler kazandırdı? Yönetimdeki başarınızdan bahsedebilir misiniz?

Tepe Emlak Yatırım olarak, 25 yıldır Bilkent Holding bünyesinde faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Türkiye genelinde 11 alışveriş merkezine ait 1,5 milyon metrekarenin üzerinde arazi geliştirmiş, 8.000’in üzerinde kiralama gerçekleştirip, 200 milyonu aşkın ziyaretçiyi ağırlamış ve birçok projeye başarıyla imza atmış bulunuyoruz. Şirketimiz, Metro AG ve Carrefour gibi Avrupa’nın tanınmış şirketleri ile işbirliği yaparak Türkiye’nin farklı bölgelerini AVM kültürü ile tanıştırmış, ülkedeki ilk ulusal yatırımcı kimliği ile gerçekleştirdiği her projede ülke ekonomisine katkıda bulunmuştur. Ayrıca, gastronomi, alışveriş, eğlence ve sanat konsepti ile 42 Maslak, Sığacık Teos Marina, Mix Kayseri AVM gibi karma projelere kiralama ve konsept danışmanlığı hizmetleri vermiştir. Halihazırda portföyümüzde yer alan Bilkent Center, Bilkent Station, Tepe Nautilus AVM, Tepe Prime Avenue ve 365 AVM’nin kiralama ve varlık yönetimini hizmetlerini yürütmekteyiz. Pandemi döneminde, İş GYO A.Ş.’nin mülk sahibi olduğu Ege Perla AVM’nin yönetim ve kiralama hizmetleriyle beraber konut & ofis bloklarının da yönetimini üstlendik. Aynı zamanda İDO terminal ve gemilerindeki ticari alanlar için kiralama hizmeti vermekteyiz. 25 yıllık deneyim ve alanında uzmanlaşmış çalışanlardan oluşan kadromuz, perakende sektöründeki bilinirliğimiz, portföy gücümüz, sektör trendlerine ve öngörülerimize göre hazırladığımız planlama ve risk yönetimi politikamız, AVMlerimize kazandırdığımız sıfır atık, Covid-19 Güvenli Hizmet ve diğer TSE belgelerimiz, sürekli gelişim içinde olan inovatif hizmetlerimiz ve sürdürülebilir tasarruf politikalarımız, Bilkent Holding ve grup şirketlerinin sinerjisi ile hizmet kalitesinden taviz vermeden ve ölçek ayrımı yapmadan, tüm paydaşlarımızla şeffaf ve güven üzerine kurulu bir çalışma anlayışıyla büyümeyi sürdürüyoruz. Ayrıca, Perakende Günleri’nin Albüm Sponsoru olarak, 25. yılımızı sektör paydaşlarımızla beraber kutlamaya başlamaktan mutluluk duyuyoruz.

Portföyünüzde olan AVM’ler hangi farklılıkları ile ön plana çıkacak? Odağınızda neler var?

Pandemi süreci tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını ve önceliklerini değiştirdi. Artık doğru marka karmasının bulunmasına ek olarak, hızlı, konforlu ve sağlıklı bir alışveriş deneyimi sunan ve dijital dönüşme ayak uyduran AVM’ler ön plana çıkıyor. Tüm AVMlerimizde ziyaretçilerimizin alışveriş yaparken sağlıklı, güvenli ve konforlu bir deneyim yaşamalarını sağlarken,  ekstra fayda sağlayacak marka iş birliklerine ve kampanyalara öncelik veriyoruz. Dijital AVM deneyimi yaşama yolunda atılan önemli bir adım olan mobil aplikasyonlarımız ile keyifli ve fayda odaklı bir alışveriş deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Yakın zamanda Bilkent Center’da Ankara Sanat Tiyatrosu ile perdelerini açan Bilkent Sahne AST, Ege Perla’da açılan ve Tepe Nautilus’ta açılışa hazırlanan Türkiye’nin ilk interaktif sanat, deneyim ve sosyal medya müzesi olma özelliğini taşıyan Happy Hour ile AVM’lerimize yeni fonksiyonlar eklemeye devam ediyoruz. Temel ihtiyaçların ve teknolojik ürünlerin yoğun olarak talep gördüğü bu dönemde, bu alanlarda faaliyet gösteren öncü markaları portföyümüze kattık. Önümüzdeki dönemde de projelerimiz, trendlere uyum sağlayan yeniliklerimiz ve aramıza katılacak yeni markalarla alışveriş merkezi yönetimindeki başarılarımızı sürdürmeyi hedefliyoruz.

AVM sektörünün bugünkü durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Alışveriş merkezleri son yıllarda geçirdiği dönüşümle sadece alışveriş yapılan bir yer değil sosyal bir yaşam alanı haline geldi. AVM’ler, insanların sevdikleriyle buluştukları, yeme-içme, sanat, müzik gibi farklı içeriklerdeki etkinliklerle keyifli vakit geçirmek için geldikleri mekânlar olarak kimliğini yeniledi. Koronavirüs etkisiyle bu algı bir süre askıya alındı diyebiliriz.

AVM’ler eski günlerine dönecek mi?

Bu sürecin geçici olduğunu, pandeminin tam olarak kontrol altına alınması ve hayatın normale dönüşüyle birlikte ziyaretçi davranışlarında da eski alışkanlıklara dönüş olacağını öngörüyoruz. AVM’ler de farklı ve yaratıcı eğlence konseptleri, deneyim mağazaları, kütüphaneler, eğitim ve ortak çalışma alanları, sağlık odaklı birimler ve teslimat noktaları gibi yeni fonksiyonlar kazanarak bu dönüşüme hızlı ayak uyduracaklar. Biz de yeniden tam olarak açılacağımız günleri iple çekerken, dolu kapasiteyi ağırlamak ve ziyaretçilerimize yeni deneyimler sunmak için çalışmalarımızı tüm hızla sürdürüyoruz.

nb

Yukarı