Ana içeriğe atla

gf

AVM’LER VE PERAKENDE SEKTÖRÜ, OMUZ OMUZA DEĞER YARATIYOR

12.05.2022 - 15:44

Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Özpamukçu, alışveriş merkezleri ve perakende sektörünün birbirinden ayrılmaz değerler olduğunu ifade etti.

Perakende sektörü özelinde düşünüldüğünde İstanbul’da ve Türkiye genelinde yer alan AVM’leri değerlendirir misiniz, ülke ekonomisine katkısı nedir?

Perakende sektöründe, özellikle de bizim temsilcisi bulunduğumuz ‘Organize Perakende’ sektöründe alışveriş merkezleri ve perakende markalarını adeta et ve tırnak gibi görüyoruz. Bir AVM’nin var olabilmesi, marka olabilmesi ve faaliyetini hem kendisine, hem ülke ekonomisine anlamlı bir katkı sunacak şekilde sürdürebilmesi için perakendecilere hiç şüphesiz ihtiyacı vardır. Bunun yanı sıra Türkiye’den çıkıp dünya markası olma yolunda önemli başarılar elde etmiş markalarımıza baktığımız zaman da, bu markalarımızın başarı hikayeleri içinde AVM’lerle yayılmış olmalarının ve AVM’lerin sunduğu dünya standardında koşullarda müşterileri ile buluşmanın, bu markalarımızın büyüyüp gelişmesinde ve dünya markası olma yolculuğunda çok büyük rolleri olduğunu görüyoruz. Bu nedenle AVM’lerin, hem yurt dışından ülkeye doğrudan sermaye yatırımları çeken önemli cazibe merkezleri olması açısından, hem de Türkiye’den çıkma potansiyeli taşıyan dünya markalarının büyüme ve yayılma hikayesinde çok önemli bir yer tuttuğundan ülke ekonomisine katkısı çok büyük ve değerlidir.

Değişen teknolojiye ve farklılaşan tüketim alışkanlıklarına bakıldığında Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) olarak AVM’lere ve perakende sektöründe yer alan markalara önerileriniz neler olur? Müşteri memnuniyetini sağlamak ve ekonomisini canlı tutmak adına nasıl değişikliklere gitmeliler?

Alışverişin bütününde senelerdir önümüzde olan ancak pandemiyle birlikte hızı katlanarak artan en önemli trend hiç şüphesiz dijitalleşme. Bizce perakendeciler de AVM’ler de dijitalleşmenin artık bir opsiyon değil mecburiyet olduğunu iyi anlamalı, değişen tüketiciyi en uygun şekilde yakalayacak dijitalleşme çözümlerini ve alternatif kanalları hem mağazalar hem de AVM’lerimizde süratle hayata geçirmeliler. Dijitalleşmeyi, alıştığımız konvansiyonel alışveriş şeklini silecek bir devrim değil; geliştirecek ve destekleyecek bir yöntem olarak düşünmeliyiz. Dünyanın şu an kabul gören anlamdaki ilk AVM’si Kapalıçarşı’yı çıkaran bu coğrafyanın çevrimiçi ve çevrimdışı alışverişi birlikte en verimli ve müşteriye en büyük katma değeri sağlayacak şekilde harmanlayarak, AVM’leri dışlamayarak perakendeyi geliştirecek formülü geliştirmesi ve uygulaması kaçınılmazdır. Bunun yanı sıra pandemi sonrası ekonomik düzenin hayatımıza ‘mesafe’ kavramını getirmesi ile; tüm satış alanlarında açık hava mekanların daha yoğun kullanımı, AVM’lerin lojistik ve teslimat noktası gibi fonksiyonlarının geliştirilmesi de önemli trendler gibi görünüyor.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Federasyonumuz, gıda, gıda dışı, hazır giyim ve yeme-içme olmak üzere AVM’lerdeki markaların %90’nı temsil eder noktadadır, bu bakımdan başta vurgulamaya çalıştığımız gibi alışveriş merkezleri ile perakende markalarımızın birlikteliğini çok kıymetli ve önemli buluyoruz. Bu birlikteliğin ahenkle, uyumla sağlanmasının, zor zamanlarda ve şartlarda dahi bu uyumun diyalog ve özveri ile sağlanmasının her iki tarafı birlikte temsil eden Federasyonumuzun çok önemli bir misyonu olduğunun bilincindeyiz. AVM’lerimizle perakendecilerimizin birlikte gelişen ve içinde bulunduğumuz dönemde bahsettiğimiz teknoloji vb. nedenlerle evrilen sektörümüz ve ülke ekonomimiz için omuz omuza değer yaratmaya devam edeceğini düşünüyoruz. Federasyonumuz da bu işbirliğinin çatı organizasyonu ve başlıca platformu olmaya memnuniyetle devam edecektir. 

jyh

Yukarı