Ana içeriğe atla

nr

MALLREPORT

ALIŞVERİŞİN YÖNÜ İNTERNETTEN AVM’LERE DÖNDÜ

10.07.2021 - 17:04

Kuzu Effect AVM Müdürü Fatih Çalı, normalleşme sürecinde alışverişin yönünün internettenAVM’lere döndüğünü söyledi. Çalı, insanların sosyalleşmeyi özlediğinin altını çizdi.

Tüketici alışkanlıklarındaki değişim alışveriş merkezlerini nasıl etkiledi? Şu an AVM'nize yönelik ziyaretçilerin ilgisinden bahsedebilir misiniz?

Her ne kadar pandemi döneminde tüketicinin yönelimi internet alışverişine doğru kaymış olsa da normalleşmeye başladığımız şu günlerde yeniden alışveriş merkezlerini tercih ettiklerini görüyoruz. Uzun süre evde olmaktan sıkılan ve sosyalleşmeyi özleyen ziyaretçilerimiz; özellikle bizim gibi yeme – içme alanları bakımından zengin olan ve açık alanları fazla olan alışveriş merkezlerinde zaman geçirmeyi daha çok tercih ediyor. Bu durum, elbette perakende tarafını da olumlu etkiliyor. Biz de Kuzu Effect AVM olarak; dünya mutfaklarından oluşan ve farklı bir konseptle hizmet veren Foodland katımızın ivmesiyle, perakende markalarımızın pandemi döneminde yaşadığı olumsuz tabloyu tersine çevirmeye devam ediyoruz.

-Hem müşterilerin değişen beklentilerine uyum sağlama hem de çekim gücünü arttırma adına nasıl bir yol izliyorsunuz?

Ziyaretçilerimizin, içinden geçtiğimiz şu dönemde bizlerden beklediği en önemli şey kuşkusuz onların sağlığına ve güvenliğine en az kendileri kadar özen göstermemiz ve aynı hassasiyetle yaklaşmamız. Biz de buna göre kendi hareket planlarımızı oluşturduk, ekiplerimize gerekli eğitimleri verdik ve saha içerisindeki tüm süreci buna göre şekillendirdik.

-Kampanya, etkinlik ve organizasyonlar, ziyaretçiler tarafından ilgiyle takip ediliyordu. Sektör o günleri ne zaman yakalar?

Etkinlik ve organizasyon firmaları bu süreçten ne yazık ki son derece olumsuz etkilendi; planlanan birçok etkinlik rafa kaldırıldı, konserler iptal edildi, firmalar da bunlara bağlı olarak ciddi anlamda maddi sıkıntılar yaşadı. Aşılamanın bu kadar hızlı ilerliyor olması, bu anlamda bence umut verici. Bu sayede daha hızlı normalleşebileceğiz ve firmalarımızla yeniden etkinlik planları için masaya oturabileceğiz.

nr

Yukarı