Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ ZİYARETÇİLERİN BEKLENTİLERİ ŞEKİLLENDİRİYOR

16.11.2018 - 11:14

TEPE EMLAK YATIRIM A.Ş. GENEL MÜDÜRÜ HAYAL OLCAY: “YAŞAMA DEĞER KATAN, YENİLİKÇİ, YARATICI VE KEYİFLİ MEKANLAR YARATMA MOTTOMUZLA PORTFÖYÜMÜZDE BULUNAN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNDE ZİYARETÇİLERİMİZİN BEKLENTİLERİNİ KARŞILAYAN YENİLİKLERLE YARININ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TASARLAMAYA DEVAM EDECEĞİZ.”

AVM sektörü ilk günden bu yana konsept, mimari, büyüklük, iç dizayn gibi birçok alanda değişikliğe uğradı. Sizce yarının AVM’leri nasıl olacak? 
Alışveriş merkezlerinin bugüne kadar yaşadığı dönüşüm, insanların sosyal ihtiyaçları, trendler ve şehirlerin gelişimine paralel olarak gerçekleşti. Çünkü bizim işimiz bina yönetiminin ötesinde insanı, ihtiyaçlarını anlamak ve buna uygun ideal karmayı tasarlamak. Bu nedenle AVM’ler artık alışveriş yapılan pasif alanlardan yaşam tarzı sunan mekanlara dönüştü. Örneğin son yıllarda market alanlarının küçüldüğünü ve gastronomiye ayrılan alanların büyüdüğünü görebiliyoruz. Çocuk ziyaretçiler için özel konseptler, açık kapalı alanlarda güçlü peyzaj düzenlemeler dikkat çekiyor. Dün ve bugün olduğu gibi yarının alışveriş merkezilerini de ziyaretçilerin beklentileri şekillendirecek. Geleceğin alışveriş merkezleri topluma ve çevreye duyarlı, dijital dönüşümü tamamlamış, ziyaretçiler için hayatı kolaylaştıran, içinde olmaktan zevk alacakları etkinlik, mekan ve hizmet bütününü en ideal şekilde sunan alanlar olacak. Tepe Emlak Yatırım olarak 20 yılda bu dönüşümün bir parçası, kimi noktada öncüsü olduk. Yaşama değer katan yenilikçi, yaratıcı ve keyifli mekanlar yaratma mottomuzla portföyümüzde bulunan alışveriş merkezlerinde ziyaretçilerimizin beklentilerini karşılayan yeniliklerle yarının alışveriş merkezlerini tasarlamaya devam edeceğiz. 

Tüketicilerin her geçen gün ihtiyaç ve beklentileri değişiyor. Özellikle gençler top olan trendlere anında ulaşmak istiyorlar. Bu beklentilerin hızına Tepe Emlak Yatırım bünyesindeki AVM’leriniz ile yetişebiliyor musunuz?
Hızla ulaşma ve aynı hızla tüketim, içinde bulunduğumuz dönemin bir yaşam biçimi. Bu talebe sahip olanlar sadece gençler değil, çalışan kadınlar, ev hanımları, hafta sonu ailesiyle bir arada eğlenceli bir plan yapmak isteyen baba, kısacası nasıl tanımlarsanız tanımlayın herkes kendi önceliğindeki trendlere hızla ulaşmak istiyor. Bu tanımlamaları en küçük kırılımlara kadar detaylandırabiliriz çünkü Tepe Emlak Yatırım portföyündeki alışveriş merkezlerinde başarının önemli kriterinden biri ziyaretçilerimizi tanıyarak, beklentilerini karşıladığımız hizmeti sunmaktır. Hıza yetişebilmeniz için “farkında” olmanız lazım. Ziyaretçisini tanıyan bir alışveriş merkezi doğru proje, etkinlik ve kampanyalarla onlara dokunarak, beklenti ve taleplerini karşılayabilir. Bizler de İstanbul’da Tepe Nautilus, Ankara’da Bilkent Center, Bilkent Station, Tepe Prime Avenue, Ahlatlıbel Atatürk Parkı ve bu yıl portföyümüze eklediğimiz 365 AVM özelinde araştırma yapıyor, gözlemliyor ve değerlendiriyoruz. Bunun sonucunda da ziyaretçilerimizin beklentilerini güne ve gündeme uygun şekilde hızla karşılayacak içerikler üretiyoruz. Bu kimi zaman Ankara Coffee Festival gibi katılımcı sayısıyla rekor kıran bir festival, kimi zaman alışveriş deneyimini keyifli ve kazançlı hale getiren Tepe Nautilus Card gibi bir uygulama, kimi zamanda çok özel bir konser veya atölye çalışması olabiliyor. 

Tepe Emlak Yatırım olarak klasik alışveriş merkezinin yanında açık alan ve park işletmesi de bulunuyor. Birbirinden farklı bu konseptlerin yönetimini anlatır mısınız?
Tepe Emlak Yatırım olarak bugüne kadar Türkiye genelinde farklı birçok projenin konsept danışmanlığını, kiralama ve yönetimini üstlendik. Bu çalışmalardaki stratejik önceliğimiz projelerin marka değerini oluşturmak, yaratıcı fikirlerle yatırıma değer katmak ve pazar paylarını koruyarak artırmak oldu.  Bunlar içerisinde halen yönetimine devam ettiğimiz alışveriş merkezleri haricinde konsept danışmanlığını ve kiralama yönetimini üstlendiğimiz 42 Maslak, Mix Kayseri, Bulvar Loft gibi projelerin yanı sıra tamamen farklılaşan İzmir’deki Teos Marina gibi özel projeler de yer alıyor. Açık hava konseptini Ankaralılarla ilk kez buluşturan lokasyonu, mimari yapısı ve gastronomi ağırlıklı marka karmasıyla Tepe Prime Avenue’da sektörde öncülük yaptığımız önemli projelerimizden. Yaz boyunca özel tasarlanan sahnesinde gerçekleştirilen etkinlikler, konserler ve hemzemin havuzu ile her yaşa hitap eden, gözde buluşma mekanları arasında yer alıyor.  Ahlatlıbel Atatürk Park’ı da portföyümüzde konumu ve içeriğiyle farklılaşan bir proje. Ticari alanlarının renovasyonunu ve kiralamasını gerçekleştirerek halen yönetimini sürdürdüğümüz Ahlatlıbel Atatürk Parkı’nda 25 bin 300 metrekare çim ve ağaçlık alan, spor sahaları, oyun parkları, paintball, bisiklet, yürüyüş parkurları bulunuyor. Kapalı alan yönetimini düşündüğünüzde idari anlamda farklılaşan noktaları mevcut. Ancak Tepe Emlak Yatırım olarak sahip olduğumuz yaşama değer katan yenilikçi, yaratıcı ve keyifli mekanlar yaratma mottomuz bu farklı konseptleri bir arada başarıyla yönetebilmemize olanak veriyor. Bir alışveriş merkezinde nasıl ziyaretçimizin beklentilerine cevap verecek içerikler ve hizmetler üretiyor, kiracımız olan markalara değer katmaya çalışıyorsak Ahlatlıbel Atatürk Parkı’nda da aynı anlayışla çalışıyoruz.
 
AVM ve perakende sektöründe önümüzdeki dönemde karşılaşılacak fırsatlar ve riskler neler olabilir?
Özellikle son dönemde indirim oranlarıyla dikkat çeken e-ticaret kanallarına talebin artması alışveriş merkezleri için bir risk olarak görülse de biz bu konuyu bir rekabet alanı olarak değerlendiriyoruz. Online alışverişe olan talep günümüzde artsa da hala görerek, dokunarak, deneyerek satın almak isteyen bir ziyaretçi kitlesi var. Bunun yanı sıra AVM sayısında da paralel bir artış yaşanıyor ve burada ziyaretçileri için fark yaratan AVM’ler ön plana çıkmayı başarıyor. İlk başta da belirttiğim gibi alışveriş merkezleri artık sadece alışveriş odaklı alanlar değil. Biz ziyaretçilerimize bir yaşam biçimi bir deneyim sunuyoruz. Bunun da perakende markaları için bir fırsat olduğunu düşünüyoruz. Günümüz ekonomik koşullarında ve artan rekabet ortamında iyi yönetilen, müşterilerin ihtiyaçlarını doğru tespit eden, gerek mimarisi gerekse pazarlama faaliyetleriyle fark yaratan AVM’ler bu tarz riskleri fırsata dönüştürebilirler.  

tepe

nb

Yukarı