Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

AIRPORT AVM DOĞRU LOKASYONDA DOĞRU HİZMET VERMEYE DEVAM EDİYOR

06.10.2021 - 18:12

ALİ KEMAL BALCI , “  Türkiye’de organize perakendenin kalesi ve sosyal yaşamın artık vazgeçilmezidir. AVM’ler Türk perakende hayatının katma değerini tavan yaptıran ve ülke ekonomisi açısından büyük önem taşıyan ticaretin en büyük mihenk taşlarından biridir. Yaşadığımız Pandemi sürecinde, Alışveriş merkezilerinin kapanma ve kısıtlama dönemlerinden sonra ‘’salgının’’ devam etmesine rağmen müşteriler tarafından her zaman sosyalleşme için ilk uğrak mekanlar olduğunu görüyoruz”dedi. AIRPORT AVM MÜDÜRÜ ALİ KEMAL BALCI ile AIRPORT AVM ve sektör üzerine konuştuk.

Kuruluş hikâyenizden ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?
Türkiye’nin ve İstanbul’un ilk Outlet konseptli alışveriş merkezlerinden biri olan Airport Outlet Center, 28 Mayıs 2008 tarihinde hizmete açılmıştır. Toplam 48.750 m2 arsa alanı üzerine kurulan Alışveriş Merkezimiz. (otopark hariç) 6 kattan oluşan, 32.400 m2 kiralanabilir alana sahip alışveriş merkezinde birçok ulusal ve uluslararası markanın yer aldığı 96 mağaza ve 1200 araç kapasiteli otopark ile hizmet vermektedir. Ayrıca 8 salonlu sineması, 12 hatlı bowling salonu, 450 m² buz pisti, çocuk eğlence merkezinin yanı sıra 2.000 kişilik oturma kapasiteli fast food alanı ile ziyaretçilerine hijyenik, rahat, güvenli ve kaliteli bir ortam sunuyor.
Outlet Avm’lerin perakende sektörüne ve ekonomi katkıları nelerdir?
Alışveriş merkezi ve Outlet Avm arasındaki farklılık tam algılanmıyor. Dünyada outletler genelde şehrin biraz uzağında kurulur, içerisinde dünyaca ünlü markaları bulundurur ve çok özel fırsatlar sunar. Türkiye’de ise birkaç mağazanın elinde kalmış seri sonu ürünleri tüketmek için yaptığı bir operasyon gibi algılanıyor. Aslında outlet bu değil. Gerçek outletçilik mantığında özel ve kaliteli markaların ürünlerini ekonomik fiyata almak var. Dolayısıyla durum böyle olursa Outlet Avm’lerin perakende sektöründeki markalara sadece seri sonu ürünlerini değil, sezon ürünlerini ve avantajlı ürünleri bir arada sunan mağaza konsepti oluşmasını sağlayacaktır. Bu da perakende markalarının ciro oranlarını yukarı yönde ivmelenmesine etki edebilecek bir durum olacağı düşüncesindeyim. Ayrıca günümüzde yaşanan ekonomik sıkıntılardan dolayı alım gücünün düştüğünü var sayarsak, Outlet Avm’lerin oluşturduğu indirimli marka karmalarından dolayı hem perakende sektörüne hem de ekonomiye ciddi katkılar sunmaktadır. Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki bu sektörde 2 milyon kişi istihdam etmektedir ve alışveriş merkezlerine ülkemizde 2,5 milyar ziyaretçi gelmektedir. Ülkemize ekonomik olarak bu kadar katma değer sağlayan Avm’ler milli ekonominin en büyük paydaşlarından biridir.
Müşteriler neden Outlet Avm’leri tercih etmeliler? Sizi Rakiplerinizden ayıran en önemli hizmetleriniz nelerdir?
Günümüzde hızla değişen çevresel, teknolojik ve ekonomik koşullar tüketicilerin satın alma davranışları ve alışveriş alışkanlıklarındaki değişimleri de beraberinde getirmektedir. Bu durumda, perakendeciler ve dolayısıyla AVM’ler, müşterilerini mağazalara çekecek özellikleri daha iyi belirlemelidirler. Avm’ler pazar paylarını koruyabilmek ya da arttırabilmek için mevcut ve potansiyel tüketicilerinin satın alma davranışları hakkında fikir sahibi olmalıdırlar. Çünkü Avm’ler ve marka işletmeleri artık yoğun rekabet koşulları altındadır. Bu ortamda rekabet edebilmek için AVM’ler ve perakendeciler tüketicilerinin AVM tercihlerinde önemli olan faktörleri iyi belirlemelidirler. AVM’lerde yer alan ve tüketicilerin belirli bir AVM’ye gitmesinde etkili olan bu özellikler: mağaza çeşitliliği, ulaşım kolaylığı, mağaza yerleşimi, otopark, lokasyon, atmosfer, yiyecek/içecek alternatifleri, müşteri hizmetleri, promosyon/indirimler, market, eğlence/etkinlikler, çocuklar için düzenlenen etkinlikler/oyun alanları, güvenliktir ve temizliktir. AVM’lerin 25-34 yaş arasındaki gençler için büyük önem taşıdığı görülmektedir. İşte bu noktada Airport Outlet Avm olarak avantajlarımız, genç ve çocuk müşterilerimiz için doğru lokasyonda yer almamız, çocuklu ebeveynler için 1500 m² büyüklüğünde çocuk oyun alanına sahip olmamız ve gençler için 12 hatlı bowling salonumuz, 450 m²     buz pisti, sinema salonları gibi bizi ön plana çıkaran hizmetlere sahibiz.
Outlet konsepti olan markaların Avm’lerden beklentileri nelerdir?
Outlet Konsepti olan markaların öncelikle beklentisi tüketicilerin rahat alışveriş yapacağı kendi ürünlerine ulaşımın hızlı ve pratik olması. AVM'ler olmadan markaların, markalar olmadan da AVM'lerin olamayacağını, birbirine bağlı bu zinciri doğru oluşturmanın asıl başarıyı getirdiğini belirtmek gerekir.  Başarılı bir merkezin en önemli belirleyicisi lokasyonudur. Outlet’in doğru tanımını müşterilerimiz ve markalar doğru anlarlarsa daha elverişli bir ticaretin olacağı görüşündeyim.

nb

Yukarı