Ana içeriğe atla

ggh

MALLREPORT

212 OUTLET YENİ MARKALARA FIRSAT VERİYOR

06.10.2021 - 16:55

Birçok yerli ve yabancı markanın outlet mağazasına ev sahipliği yapmakta olan 
212 Outlet , sektörün gücünü aynı çatı altında tüketiciye ulaştırırken Türkiye’ye yeni gelmek isteyen yabancı markalar için de bir cazibe merkezi olmaya devam etmektedir. 
212 Outlet Genel Müdürü Hasan Necip AKOL, “Biz, etkin ve denetime açık yönetim anlayışımız ile Türkiye’de en düşük m2 ortak gider miktarını sağlayıp kiracılarımızın maliyet yükünü azaltmaya çalışıyoruz” dedi.

212 Outlet olarak kuruluş hikâyenizden ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?
212 Outlet, yine holdingimiz bünyesinde bulunan Edip İplik fabrikasının Lüleburgaz’a taşınmasının ardından inşasına başlanmış ve 2010 yılında açılışını gerçekleştirmiştir. Bağcılar ve Küçükçekmece ilçelerinin kesiştiği Basın Ekspres yolunun yanında, İstanbul’un yeni iş ve yaşam alanlarına yakın konumuyla açıldığı ilk günden itibaren halkımızın ve perakende markalarının büyük ilgisini çekmiştir. İstanbul’un ilk gerçek outlet alışveriş merkezi olmak amacıyla başlayan serüvenimiz, şu an 130 outlet mağazamızla devam etmektedir. Her zaman, her üründe en uygun fiyatları sunma anlayışımız ve ziyaretçi profilimize uygun etkinliklerimizle cazibe merkezi olmaya devam ediyoruz.
Perakende sektörüne ve ekonomiye katkılarınızdan bahseder misiniz?
Sezon mağazalarında değerlendirilemeyen ve dolayısıyla ekonomiye kazandırılamayan kaliteli ürünlerin, olabilecek en uygun fiyatlarla tüketiciye sunulduğu ve bu ürünlerin ekonomiye kazandırılması amaçlanan outlet konsepti, potansiyel gücü kinetiğe çevirerek hem tüketicinin hem markaların hem de ülkenin ekonomisine katkı sağlar. Outlet konseptinin Türkiye’de en sıkı uygulayıcılarından biri 212 Outlet’tir. Bu misyonumuza bağlılığımız sayesinde yerli ve yabancı müşterilerimizin ilgisi ve talebi her geçen gün artmaktadır.
Müşteriler neden Outlet Avm’leri tercih etmeliler? Sizi Rakiplerinizden ayıran en önemli hizmetleriniz nelerdir?
Önceki sorularda verdiğim cevaplar, aslında müşterilerin neden outlet alışveriş merkezlerini tercih etmeleri sorusuna cevap niteliğinde. Satın almak istenilen bir ürünü daha uygun fiyatla satın alma avantajı nedeniyle müşteriler outletleri tercih etmektedir. Bizi diğer outlet alışveriş merkezlerinden ayıran en büyük özelliğimiz; yeni markalara fırsat vermemizdir. Örneğin alışveriş merkezlerinde hep aynı marketler varken, 212 Outlet olarak sektörümüze yeni bir yatırımcı kazandırarak marketin de outlet olabileceğini gösterdik. 
Outlet konsepti olan markaların Avm’lerden beklentileri nelerdir?
Outlet konsepti olan markaların alışveriş merkezlerinden en büyük beklentisi tabii ki yoğun ziyaretçi trafiğidir. Markalar gerçek outlet fiyatlarına ürünlerinin satışını yapıyorsa, bu fiyatları alışveriş merkezinin potansiyel ziyaretçilerine tanıtarak onları alışveriş merkezine çekme ve etkinlikler ile gelen ziyaretçinin daha fazla zaman geçirmesini sağlama görevi alışveriş merkezindedir. 
212 Outlet hem iletişim kanallarını yoğun kullanması hem turistler için özel çalışmaları hem ücretsiz müşteri servisleri hem alışveriş merkezi içinde ve online kanallarla gerçekleştirdiği etkinlikler ile bu beklentiyi fazlasıyla karşılamaktadır. Bunun yanında outlet mağazalarda karlılık düşük olduğundan kira ve ortak giderlerin düşük olmasının beklendiğini de belirtebiliriz.

ff

nb

Yukarı