Ana içeriğe atla

ggh

20 YILDIR İLKLERİN AVM’Sİ OLMANIN GURURUNU YAŞIYORUZ

22.11.2021 - 10:54

32 bin metrekarelik kiralanabilir alanda yüzde 100 doluluk oranına sahip Antalya Migros Alışveriş Merkezi, yılın dört mevsimi müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor. Antalya Migros Alışveriş Merkezi Müdürü Yasemin Baznak, dergimizin Kasım sayısına konuk olarak hem yatırımcıların AVM’ye olan ilgisinden hem de yıl boyunca değişen müşteri yoğunluğundan bahsetti.

Antalya denilince akla uzun süren yaz mevsimi gelir. Peki Antalya Migros AVM’de yılın diğer dönemleri müşteri yoğunluğu nasıl oluyor?

Antalya’da Ekim sonu itibarıyla azalan turist yoğunluğu, hem Antalya Migros Alışveriş Merkezi’nde hem de diğer AVM’lerde müşteri yoğunluğunun bir miktar azalmasına sebep oluyor. Ancak 2020 öncesi başlayan sağlık turizmi, Ekim ayı sonrasında da Antalya’ya ticari anlamda destek olmaya devam ediyor. Özellikle Rusya ile Kuzey ve Doğu Avrupa ülkelerinden gelen turistler Kasım ve Mart ayları arasında sağlık ihtiyaçlarına cevap bulurken aynı zamanda Antalya’nın sıcak havasının da keyfini çıkarıyor. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün açıkladığı verilere göre 2021 yılı Ocak-Eylül döneminde Antalya’ya havayoluyla gelen turist sayısı 7 milyonu aştı. Bu, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %173 oranında bir artışa tekabül ediyor. Turist sayısındaki artış, Antalya Migros Alışveriş Merkezi’nin müşteri girişlerinde de yansıma buluyor.

Antalya Migros AVM’de bulunan kiralanabilir alanlar ile ilgili okuyucularımızı bilgilendirir misiniz?

Antalya’nın ilk alışveriş merkezi olan Antalya Migros AVM olarak bu yıl sektördeki 20. yılımızı kutlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. 32 bin metrekare kiralanabilir alanda 135 mağazasıyla sadık bir müşteri kitlesine sahip olan alışveriş merkezimiz, Konyaaltı Sahili’nin renovasyonu sonrası çekim gücünü daha da artırarak bulunduğu bölgenin en önemli merkezi haline geldi. Pandemi dönemi de dahil olmak üzere %100 dolulukla müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz.

Lokasyonun alışveriş merkezleri ve müşteriler açısından önemi sizce nedir?

AVM başlı başına dev bir mağaza aslında! Dolasıyla mağaza yeri nasıl titizlikle seçiliyorsa AVM’nin yeri de aynı titizlikle seçilmelidir. Bir AVM’nin pazarlama planının arazi seçimiyle başladığı kanaatindeyim. Arazinin yeri (şehir, iklim şartları, konut potansiyeli vb.) mimarisini; etrafında yaşayan potansiyel müşteriler ise marka karmasını belirler. AVM’yi potansiyel müşterilerin yoğunluğu ve alışkanlıklarına göre şekillendirmek, ileride kiralanamayan alanlar, kullanılmayan merdivenler ve bulunamayan bebek bakım odaları gibi fonksiyonel ve dolayısıyla finansal yüklerden kurtarırken müşteri sadakatini de artırır. 20 yıl önce seçilen doğru lokasyon ve doğru hacmin, %100 doluluk oranının başlıca sebeplerinden olduğunu düşünüyorum. Antalya Migros AVM, şehirde yaşayan veya turist olarak gelen birçok kişinin anısı olan bir merkez. Hem sektörle hem de ziyaretçilerimizle kuvvetli bağlarımız var.  

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Pandemi boyunca özveri ile çalışan, perakende ve hizmet sektöründe görev yapan tüm çalışma arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Bu özverili çalışma sayesinde, TSE COVID Güvenli AVM sertifikasının yanı sıra, uluslararası platformda tanınan Safe Asset Group tarafından verilen COVID Güvenli AVM sertifikasını da Türkiye’de almaya hak kazanan ilk AVM olduk. 20 yıldır sektörde, hala ilklerin AVM’si olmanın gururunu yaşıyoruz.

nb

Yukarı