Ana içeriğe atla

ggh

MÜŞTERİLERİMİZİ VERİDEN GÜÇ ALAN AKILLI İŞLETMELERE DÖNÜŞTÜRÜYORUZ

12.10.2020 - 10:56

SAP Türkiye İş Geliştirme Yöneticisi Elif Kuralay ile AVM ve perakende sektörünün dijital dönüşümü için sundukları çözümleri konuştuk. Müşterilerini veriden güç alan birer akıllı işletmeye dönüştürdüklerini belirten Kuralay, “SAP, bugün dünya genelinde özel sektör ve kamu sektöründen 440.000'den fazla kurumun kârlı bir şekilde faaliyet göstermesine, değişimlere uyum sağlamasına ve rekabette fark yaratmasına olanak tanıyor.” dedi.

Pandemi sebebiyle AVM'ler ve markalar için dijital teknolojiler hayati önem kazandı. Bu konuda AVM paydaşlarının atması gereken adımlar nedir?

Yeni dönemde AVM ve perakende sektörü dijital teknolojilerle bir dönüşümden geçecek. Bu dönüşümün sonucunda bulut, nesnelerin interneti, yapay zekâ, öğrenen makineler gibi inovatif teknolojileri kullanarak müşterilerini, paydaşlarını ve çalışanlarını kapsayan sürdürülebilir stratejileri uygulamış olan şirketler hayatta kalacak. Dolayısıyla yeni dönemde AVM’ler için Verinin Akıllı Kullanımı çok daha etkin bir şekilde kullanılacak. AVM paydaşlarının da bu doğrultuda özellikle şu üç başlıkta adımlar atmasının gerektiğini düşünüyorum: Hijyenik ödeme sistemleri ve dijital deneme kabinleri ile müşterilerin mağaza içindeki deneyimini dijitalleştirmek, müşterilere çoklu kanal (omnichannel) deneyimi yaşatabilmek için stok takibi alanında operasyonları dijitalleştirmek ve müşteri deneyim verisi ile operasyonel veriyi bir araya getirerek müşteriye her kanalda ihtiyaç duydukları deneyimi sunmak.

SAP Türkiye olarak AVM yönetimleri ve kiracıları için çözümleriniz var mıdır? Varsa bunlardan bahsedebilir misiniz?

Normalleşme sürecinde ziyaretçi sayıları kriz öncesi döneme kıyasla düşük olacak. Bu durumda geliri azalan kiracıların sabit kira kontratları ile devam etmesi çok güç olacağından sektörün gelir bazlı kontratlara geçişinin hızlanmasını bekliyoruz. Bu noktada, mağazaların gelir beyanını güvenilir kılmak, kasadan geçen satış verisine ait temel bilgilerin AVM yönetimi ile şeffaf biçimde paylaşılması ile mümkün. Bu nedenle AVM kiracıları, verinin akıllı kullanımını mümkün kılan çözümlere ihtiyaç duyacak. Ancak bu çözümler ile mağazalardan POS cihazlarından alınan verinin gerçek zamanlı toplanması, raporlanması ve anlamlı öngörülerin çıkartılması mümkün olacak. SAP olarak bu amaçla AVM yönetimleri ve kiracıları için önemli bir çözüm geliştirdik. Almanya’nın Mannheim şehrinde hayata geçirdiğimiz pilot uygulama ile AVM’de mağazası bulunan işletmelere yardımcı olacak altyapının pilot projesine başladık. Bu yeni altyapının Türkiye’deki AVM’ler ve kiracıları tarafından da kullanılmasının büyük faydası olacaktır.

Hizmetlerinizde maliyetleri azaltan uygulamalar var mı?

Geleceğin yeni Alışveriş Merkezi Projesi için oluşturduğumuz altyapı ile SAP çözümlerini kullanarak AVM ve mağazalar için büyük veriyi anlamlandırarak öngörülerden aksiyon almalarını ve böylelikle maliyetleri azaltmalarını mümkün kılıyoruz. Consumer Sales Intelligence çözümümüz ile POS verisinin konsolide edilmesi ve denetimini sağlayarak kasadan geçen satış verisine ait temel bilgilerin AVM yönetimi ile şeffaf biçimde paylaşılmasını, SAP Cloud Platform ile geliştirme altyapısı ve tahminleme için makine öğrenimi gibi akıllı servisleri, SAP Data Warehouse Cloud ile veri yönetimini ve görselleştirmeyi mümkün hale getiriyoruz. Tüm bu çözümlerimizin gücünden faydalanarak; POS cihazlarından, bölgedeki insan trafiğinden, ziyaretçi sayısından, etkinlikler ve aktivitelerden, demografik yapıdan ve hatta hava durumu gibi unsurlardan bir veri havuzu oluşturuyoruz. Bu havuzda topladığımız büyük veriyi müşterilerimizin maliyetleri düşürebilmeleri amacıyla öngörülen aksiyonlar alabilmeleri için bir yolculuktan geçiriyoruz. Bu yolculuk veriyi okuma ve normalleştirme, veriyi zenginleştirme, öğrenen algoritmalarla tahminleme, veri işleme ve görselleştirme aşamalarından oluşuyor. Verinin bu şekilde akıllı kullanımının sunduğu katma değerleri ise şu şekilde özetleyebiliriz:

* Operasyonel mükemmellik: Kampanya ve etkinliklerin gerçek zamanlı başarı analizi, ziyaretçi sayısı ve gerçekleşen satış korelasyonunu belirleme, öğrenen algoritmalarla dış etkenlerin satış üzerindeki etkisini tahmin etme sayesinde operasyonel mükemmelliğe ulaşılıyor.

* Mağazaların için Yeni Dijital Hizmetler: Ayrıntılı mağaza performansı ve bu performansın benzer kategorideki diğer mağazalarla karşılaştırılması sayesinde yeni dijital hizmetler sunulabiliyor.

* Yeni İşletmeler için Makro Öngörü: Etkinliklerin ve olayların satış üzerindeki etkisinin tahmini, müşteri demografik gruplarının ve alışveriş davranışlarının incelenmesi ile elde edilen makro öngörüler sayesinde trendler yakalanarak buna göre aksiyon alınabiliyor.

Mağazalar özellikle stok yönetiminde zorluklar yaşayabiliyor. Bu konuda çözümleriniz nelerdir?

Gerek e-ticarette olsun gerekse fiziksel mağazalarda olsun müşterilere doğru ürün, fiyat ve stok bilgisini vermek, kusursuz çoklu kanal deneyimi için çok önemli. Günümüzde mağaza ve sistem stok doğruluğu uyumu yüzde 65-75 civarında. Oysa stok doğruluğunun yüzde 3 iyileşmesi, satışların yüzde 1 artması anlamına geliyor. Bu iyileşmeyi, mağaza operasyonlarında RFID (Radyo Frekansı ile Tanımlama) ve mobil AR (Artırılmış Gerçeklik) uygulamaları ile hızlandırmak mümkün.

SAP Mağaza Operasyon Mobil AR uygulamaları ile hızlı fiyat ve aktivite kontrolü sağlıyoruz. Mağaza çalışanları mobil cihazlarını kullanarak barkod okuma ile mağazadaki ürünlerin fiyat ve stok kontrollerini yapabiliyor, detay ürün bilgisine erişebiliyor ve müşterilere güvenilir bilgiyi hızla sunabiliyorlar. Artırılmış gerçeklik (AR) özelliği ürün bilgilerinin fiziksel ürün görüntüsünün üzerinde raporlanabilmesini sağlıyor. Mağazada RFID ile Stok Yönetimi ile de stok durumu anlık olarak takip edilebiliyor. Mağazalar “akıllı stok” sayesinde hareket izleyici sensörler ile stoktaki ürünlerin anlık olarak konumunu takip edebiliyor, yanlış yerleştirilen ürünlerle ilgili uyarılar alabiliyor, stok seviyesi ile ilgili anlık bilgilere ulaşabiliyor, düşük stok durumunda otomatik stok transferi talebi oluşturabiliyorlar.

nb

Yukarı