Ana içeriğe atla

TAVADA TAVUK

STAR ALIŞVERİŞ MERKEZİ, YATIRIMLARIN ODAK NOKTASI

06.01.2022 - 11:00

 Bulunduğu lokasyonla Yalova’nın kalbinde yer alan Star Alışveriş Merkezi, 55 mağaza ve 75 markasıyla yatırımların odak noktası halini aldı. Star AVM Shopping Center Manager Âdem Arda Serin ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Serin, 2022 yılı yatırım hedeflerinden ve projelerinden bahsetti.

 2022 yılı AVM yatırımlarınız konusunda bizleri bilgilendirir misiniz?

Yatırımlar hedeflerimize ulaşmamızı sağlayan en önemli unsurdur, aynı zamanda markalarınızın cirolarını etkileyen en iyi tasarruf yöntemidir. Tasarruf demek sadece giderlerinizi dengelemek değil tam tersi gelirlerinizi maksimum seviyeye taşımaktır. Bu da ancak yatırımlarla sağlanabilir. AVM’ler güncelliğini ve müşteri portföyünü kaybetmemek için sürekli yenilik ve yatırım yapmak zorundadır.

 Alışveriş Merkezimizin yatırımları her yıl olduğu gibi 2022 yılı için de kendini geliştirerek artmaya devam ediyor. Sizlerin bildiği üzere AVM’ler pandemi sürecinde epey yıprandı. Bu zor süreci yine yatırımlara devam etme hedefi yle sürdürdük ve markalarımızın gelişimini de göz önünde bulundurarak özgün yenilikler ve projeler üretme yolunda ilerleme kat ettiğimizi düşünüyoruz.

 Biraz da yatırımlarımızdan bahsedelim. Dekorasyon ve tadilat, dış cephe ve iç mekan süsleme, teknoloji odaklı yönetim biçimi, reklam ve pazarlama departmanının özgün içerikler üretmesi aynı zamanda müşteri odaklı çalışmalar gerçekleştirmesi, markaların dekorasyonunu yenileme hususunda yönetimin destek olması, mağazalar-güvenlik-temizlik birimlerinin eğitimleri ve anlık takibinin mobil application üzerinden yapılması vb. gelişim odaklı yatırımlara devam etmekte kararlıyız. Alışveriş Merkezimiz markalarımıza sağladığımız yatırımlarla 55 mağaza 75 marka sayısına ulaştı.

2021’in son aylarında yaşanan döviz kurundaki hareketlilikten etkilenmemek adına AVM yönetimi olarak nasıl bir strateji geliştirdiniz?

 Döviz bazlı faturalandırma yapmadığımız üzere gelir ve gider dengemizi oluşturmak için biraz daha esnek bir yol izledik diyebiliriz. Eğer gelir ve giderlerimiz aynı para birimi cinsinden ise risk yönetimi açısından ideal bir durum söz konusu demektir. Hangi para birimi cinsinden gelir elde ediyorsanız giderlerinizi de borçlanmanızı da aynı para birimi üzerinden yaparsanız kötü sürprizler ile karşılaşmazsınız.

Kurdaki dalgalanmalar kurumunuzda ortak alan giderleri ve kiralara yansıdı mı? 

 Faturalandırmalarımız döviz cinsinden olmaması sebebiyle giderlerimizin artmasına rağmen mağazalarımıza yansıtmadık. Ortak alan giderlerimizin sabit olması sebebiyle markalarımız açısından herhangi bir değişkenlik göstermedi. Döviz sebebiyle artış gösteren ortak alan giderlerimizi ise minimalize edecek çalışmalarla belirli bir seviyede tutmayı sağladık.

Açıklanan asgari ücret sonrası personel istihdamı ve mağazalardaki fiyatlandırma politikası konusunda öngörüleriniz nelerdir?

 Kalifi ye personel dediğimiz kendini geliştirmiş ve mağazalarımızın günümüzde en çok ihtiyaç duyduğu maddelerden birisidir. Marka bilinirliği kadar personelin mağazayı temsili de çok önemlidir. Personel istihdamında personel sayısından çok personelin işini sevmesi ve özveriyle çalışması büyük önem arz etmektedir.

Mağazalarımız ise fiyatlandırmayı genel piyasa durumu yerine kar marjını ön planda bulundurarak aylık ciro verilerini baz alarak ürünlerini değerinde satma çabası içerisinde olması gerekir. Günümüzde müşteriler sadece ürünün kalitesini değil aynı zamanda fi yat aralığını da önemsemektedir. E-ticaretin yaygınlaşmasıyla artık ürün karşılaştırması da pratik olarak yapılmakta olup müşterilerin mağazalarımızı tercih etmesinde spesifik olarak kullanmaktadır.

 Düşüncelerim; Alışveriş Merkezleri Youtube reklamları, sosyal medya sponsorlu bağlantılar, Google Adwords ile kampanya ve etkinlik yönetimi için mobil uygulamaların aktif olarak kullanılması ve müşteriye bildirimlerim anlık yapılması gerekmektedir. Günümüz tercih edilebilir verimli reklam alanlarını iyi kullanmak kapı giriş sayılarına ciddi oranda katkı sağlamakla birlikte markaların cirolarını yakalamasında önemli bir kriter haline gelmiştir. Bu sebeple aylık reklam bütçemizin çoğunluğunu bu platformlarda kullanarak, yaptığımız istatistikler sonucunda ciddi geri dönüşler almaktayız.

 Ülkesini en iyi seven, işini en iyi yapandır. Biz de bu terbiye ile ve bu bilinçle bu kültürden kurumumuza, vatanımıza, ülkemize hizmet etmek isteyen çalışma arkadaşlarımıza sahip olduğumuzun düşüncesindeyiz.

TAVADA TAVUK

Yukarı