Ana içeriğe atla

ggh

YENİ NORMAL’İN BAŞARILI E-TİCARET STRATEJİLERİ

24.02.2021 - 11:09

Alkaş tarafından düzenlenen ve Digital Network Alkaş’ta gerçekleşen FutureCommerce360’ta, yeni normalin başarılı e-ticaret stratejileri üzerine içgörülerini paylaşan Nielsen APAC EEMEA Türkiye Analitik Danışmanlık Kıdemli Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, e-ticaret alanında analitik çalışmaların önemini vurguladı.

FutureCommerce360’ta konuşan Nielsen APAC EEMEA Türkiye Analitik Danışmanlık Kıdemli Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, “Nielsen’in verilerine göre, Türkiye’de pandemi öncesi dönemde de hızlı olan online FMCG büyümesi, pandemi ve yeni normalde adeta uçuşa geçti. Pandemi öncesi yüzde 57 olan online FMCG büyümesi, Covid-19 döneminde yüzde 159, yeni normalde ise yüzde 130 olarak gerçekleşti. Avrupa’da ise bu oran, pandemi öncesi %9 seviyelerinde iken Covid-19 döneminde yüzde 65, yeni normalde ise yüzde 46 şeklinde oldu. Bu da söz konusu süreçte ülkemizde online FMCG büyümesinin Avrupa’nın çok daha üzerinde seyrettiğini gösteriyor.” dedi.

Didem Şekerel Erdoğan “Yeni normalde en hızlı büyüyen online FMCG kategorileri ağda ve tüy dökücüler, saç boyası, çay, hazır kahve, saç kremi, diş macunu, Türk kahvesi, hamile & emziren ek besinleri, hijyenik pedler ve çamaşır suyu oldu. En hızlı büyümeyi gösteren ağda ve tüy dökücülerde pandemi öncesi yüzde 53 olan online satış cirosu büyümesi, Covid-19 döneminde yüzde 670’e yükselirken, Yeni Normal döneminde ise yüzde 351 oldu. Büyüyen 10 kategoriden 3’ünün gıda kategorisi olması ise dikkat çekti.” açıklamasını yaptı. 

E-TİCARET’İN PAYI ARTIYOR

Global pazarlarda Covid-19 pandemisiyle birlikte FMCG pazarı içinde e-ticaret paylarının ciddi bir artış kaydettiğine dikkat çeken Didem Şekerel Erdoğan; e-ticaret payının pandemi öncesi dönemle kıyaslandığında ABD’de 6 puan artışla yüzde 15’e, Meksika’da 9 puan artışla yüzde 12’ye, Birleşik Krallık’ta 7 puan artışla yüzde 13’e, Çin’de 5 puan artışla yüzde 30’a ve Kore’de 4 puan artışla yüzde 22’ye yükseldiğini belirtti. Türkiye pazarında da ivmeli artış trendinin görüldüğünü belirten Didem Şekerel Erdoğan, FMCG pazarı içindeki e-ticaret payının 2 puan artışla yüzde 4’e yükseldiğini aktardı.

ONLİNE’DAKİ FİYAT HASSASİYETİ DAHA YÜKSEK

Perakendeci Analitiği çalışmalarının offline’da olduğu kadar online kanalda da önem taşıdığına dikkat çekerek devam eden Erdoğan, online perakendecilerin stratejilerini kurarken Perakendeci Analitiği boyutundan daha çok yararlanmalarının önemini vurguladı. Online tüketici davranışlarıyla ilgili çarpıcı içgörüler paylaşan Erdoğan, offline kanala nazaran online’daki fiyat hassasiyetinin çok daha yüksek olduğunu; tüketicilerin aynı ürün için online kanalda daha az fiyat ödeme eğiliminde olduklarını ve tüketicilerin online’da daha büyük gramajlı ürünleri tercih ettiğini belirtti.

Tüm bu farklılıkların karlı bir şekilde değerlendirilmesi için Perakendeci Analitiği çalışmalarının yapılması gerektiğini belirten Didem Şekerel Erdoğan, E-Ticaret kanalının sunduğu kolaylık, güvenlik vb. diğer faydaların da sürekli biçimde vurgulanması gerektiğinin altını çizdi.

nb

Yukarı