Ana içeriğe atla

nr

TÜKETİCİLERİN YÜZDE 84’Ü YENİ ÜRÜNLERİ DENİYOR

03.05.2021 - 14:10

“Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin yüzde 84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi tercih ediyor. Tüketicilerin yüzde 80’i piyasaya çıkan yeni bir ürünü satın alırken ürüne ait fiyatın kararını etkilediğini ifade ediyor.

“Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin yüzde 84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi seviyor. Kadınların yüzde 87’si, erkeklerin ise yüzde 81’i piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyor.

Kazanan ürünlerin tüketicilerin oylarıyla belirlendiği ve Türkiye’de 6. kez gerçekleştirilen “Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin %84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi tercih ediyor. Tüketicilerin %80’i piyasaya çıkan yeni bir ürünü satın alırken ürüne ait fiyatın kararını etkilediğini ifade ediyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Gaziantep, Samsun, Malatya, Kayseri, Tekirdağ, Trabzon, Erzurum olmak üzere 12 ilde 18-55 yaş aralığındaki 4.012 tüketiciyle yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, 18-24 yaş grubundaki tüketiciler yeni ürünleri denemekte diğer yaş gruplarına göre daha istekli davranıyor.

“GÜVEN” EN ÖNEMLİ FAKTÖR

Türk tüketicilerinin yenilikçi ürünlerden beklentileri dikkate alındığında, hızlı tüketim ürünlerinde ürünün güvenilirliği ilk sırada yer alırken, sırasıyla ürünün fiyatı ve beklentileri karşılıyor olması diğer faktörler olarak öne çıkıyor.  Yılın Seçilmiş Ürünü logosu ise ürün tanıtımına olumlu katkı sunuyor. Tüketiciler Yılın Seçilmiş Ürünü logosu bulunan ürünlere karşı daha fazla güven duyuyor ve ürüne dair satın alma eğilimi artış gösteriyor.

PİYASAYA ÇIKAN YENİ ÜRÜN ALMA EĞİLİMİ

Araştırma sonuçlarına göre kadın tüketicilerin piyasaya çıkan yeni ürünleri deneme oranının erkeklere daha yüksek olduğu istatistiklere yansıyor. Kadınların yüzde 87’si, erkeklerin ise yüzde 81’i piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyor.

DİJİTAL MECRALAR SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLİYOR

Araştırmada sunulan yanıtlara göre, yeni ürünler hakkında farkındalık yaratmada en büyük rol dijital mecralara ait. Sosyal medya ve web dünyasının ardından aile, iş ve arkadaş çevresi tüketici farkındalığını etkileyen faktörler olarak öne çıkıyor.

nr

Yukarı