29 Kasım- 26 Aralık 2021 tarihlerinde; İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa’da yer alan alışveriş merkezlerinin baz alındığı Perakende Mağazaları ve AVM Ziyaretçi Endeksi’nin haftalık analiz raporları açıklandı.

Mağazalaşmanın en yoğun olduğu şehirlerde günlük, haftalık, aylık ziyaretçi trafiğinin Cadde ve AVM mağazalarında yıldan yıla değişiminin gösterildiği Sektörel Rapor aynı zamanda Moda ve Kategori Mağazacılığı ayrımı ile perakende yöneticilerine detaylı içgörü sağlıyor.
Buna göre 29 Kasım- 26 Aralık tarihlerini kapsayan haftalık hazırlanan raporlarda;
29 Kasım- 5 Aralık 2021 tarihlerini kapsayan yılın 48.haftasında; “Mağaza Ziyaretçi Endeksi” bir önceki haftaya göre %11.5 düşerken; 2020 yılının aynı tarihlerine göre %47.6 oranında artış gösterdi. Yine 48.haftada “AVM Ziyaretçi Endeksi” bir önceki haftaya göre %0.4 düşüş gösterirken, 2020 yılının aynı tarihlerine göre %46.2 seviyesinde artış gösterdi.
06-12 Aralık 2021 tarihlerini kapsayan yılın 49.haftasında; “Mağaza Ziyaretçi Endeksi”, bir önceki haftaya göre %44.3 düşerken; 2020 yılının aynı tarihlerine göre %73.7 oranında yükseliş gösterdi. Yine 49.haftada “AVM Ziyaretçi Endeksi” de 48.haftaya göre %11.8 düşerken, 2020 yılının aynı dönemine göre yükselerek %147.2 oranında artış gösterdi.
13-19 Aralık 2021 tarihlerini kapsayan yılın 50.haftasında; “Mağaza Ziyaretçi Endeksi”, bir önceki haftaya göre %17.0 düşüş gösterirken, 2020 yılının aynı tarihlerine göre %61.0 oranında yükseldi. Yine 50.haftada “AVM Ziyaretçi Endeksi” yılın 49.haftasına göre %1.1 gibi bir düşüş gösterirken, 2020 yılının aynı dönemine göre %161.4 oranında büyük bir artış gösterdi.
20-26 Aralık 2021 tarihlerini kapsayan yılın 51.haftasında ise; “Mağaza Ziyaretçi Endeksi”, bir önceki haftaya göre %6.6 düşerken, 2020 yılının aynı tarihlerine göre %81.4 oranında artış kaydetti. Yine 51.haftada “AVM Ziyaretçi Endeksi” yılın 50.haftasına göre %11.3 oranında düşerken, 2020 yılının aynı dönemine göre %146.1 oranında artış gösterdi.