Iconosquere verilerine göre 2023 yılında da İstMarina AVM sosyal medyada etkileşim oranı ile rakiplerine fark attı. Bu başarının sırlarını öğrenmek için AVM’nin sosyal medya ajansı LEVELUP’ın Kurucusu ve CEO’su Onur Yılmaz ile bir röportaj gerçekleştirdik.
LEVELUP’ı tanıyabilir miyiz? Hangi alanlarla yürüttüğünüz faaliyetlerle müşterilerinizin çözüm ortağı oluyorsunuz?
Dijitalde tam hizmet ajansıyız ve aynı zamanda kreatif hizmetler sunuyoruz. Sosyal medya, dijital reklam yönetimi, yaratıcı tasarımlar, web tasarımı, yazılım geliştirme, fotoğraf, video, drone çekimi ve kreatif fikirler başlıca hizmetlerimiz arasında bulunuyor. AVM sektörü özelinde düşündüğümüzde; bir AVM’nin giriş sayısı ve cirosunu artırmak için tüm dijital kanalları etkili şekilde kullanarak sonuç odaklı çalışmalar gerçekleştiriyoruz.
LEVELUP olarak yürüttüğünüz İstMarina AVM’nin dijital dünyadaki başarısından bahseder misiniz?
LEVELUP olarak subjektif yorum ve fikirlerden ziyade ölçülebilir başarılara odaklanıyoruz. Sosyal medyasını yönettiğimiz İstMarina AVM için gerçekleştirdiğimiz analizlerde geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2023 yılı ve hatta 2024’ün ilk çeyreğinde etkileşim oranı en yüksek AVM olduğumuzu gördük. Veri analizi gerçekleştirirken dünyada en çok kullanılan, tarafsız ve veriler sunan Iconosquere aracını kullanıyoruz. Rakamları incelediğimizde 2023 yılında %1.05 etkileşim oranı ile en yakın rakibimizin 5 kat önünde olduğumuzu gördük. %0.21 etkileşim oranı ile en yakın rakibimizden ciddi bir farkla ayrışıyoruz.
Bu başarı hikayesini yazarken hangi yöntemleri kullandınız?
AVM’lerin en önemli trafik kaynaklarından birinin sosyal medya olduğunun bilincindeyiz. Takipçiler için takibe değer içerikler üretmeniz ve en önemlisi onları harekete geçirecek kalitede paylaşımlar gerçekleştirmek gerekiyor. Bunun birçok bileşeni var; AVM müşterilerinin güncel beklentilerini bilmek, bu beklentilere özel çözümler sunmak ve içeriklerinizi bu doğrultuda oluştururken çekim teknikleri, metin kalitesi ve “call to action” olarak adlandırdığımız eylem çağrısı mesajını doğru şekilde vermek başlıca dikkat ettiğimiz konular. Bu kaliteyi yakalamak ve korumak için AVM içerisinde yerleşik personel konumlandırıyor, hem trendleri hem de müşteri beklentilerini anlık olarak takip ederek sosyal medya içerikleri üretiyoruz.
LEVELUP olarak AVM’lerin sosyal medyadaki varlığını ve dijital reklam yönetimini yürütürken nelere dikkat ediyorsunuz?
Şaşırtmazsanız kazanamazsınız! Diğer AVM’lerden bir farkınız olmazsa hiç bir şansınız yok. AVM sosyal medya yönetiminde hedef kitlenizin istediğini vermek, beklentisini karşılamak ve bunun neticesinde etkileşim kazanmak en önemli konu. Etkileşim kazanmak için içerik üreticisi gibi konumlanmalısınız. Bizim LEVELUP olarak sosyal medya yönetim şeklimiz de tam olarak bu şekilde. AVM’leri birer içerik üreticisi olarak konumlandırarak, hedef kitleye AVM’yi trend ve eğlenceli içeriklerle sunuyoruz. Müşteriye bilgi verirken dikkat çekiyor, eğlendiriyor ve güldürüyoruz. Sosyal medya içeriklerini takip eden potansiyel müşterilerin yüzünde oluşturduğumuz tebessümün direkt olarak kitle ve AVM arasında bir bağlılık kurduğunu görüyoruz.
Reklam yönetimi ise bu işin bir parçası çünkü sosyal medyadaki takipçilerinizle sınırlı kalırsanız AVM giriş sayısına etkiniz de sınırlı olur. Dijital reklam kanalları ise nokta atışı şeklinde doğru kişilere ulaşıp AVM trafiğini artırmanızı sağlayan değerli bir kanal. Burada en önemli konulardan biri de ürettiğiniz içerikleri sürekli aynı kitlelere değil, içerik bazında hedef kitleler oluşturarak reklam yapmanızdır.
LEVELUP olarak dijital platformları doğru kullanarak gerçek hedef kitleye ulaşıp, kaliteli içeriği kendilerine sunduğumuzda, hedef kitle ile samimiyet kurarak, istek ve ihtiyaçlarının o AVM’de var olduğunu anlattığımızda esas amaç olan giriş sayısı ve ciroyu artırıyoruz.
AVM’ler nezdinde yürüttüğünüz kreatif çalışmaların online kanallara entegrasyonunun önemi nedir? Sosyal medya kullanıcılarının bu çalışmalardan haberdar olmasını nasıl sağlıyorsunuz?
AVM’lerde yapılan offline – online entegre işler hem AVM ziyaretçisi hem de sosyal medya takipçisi farkındalığı açısından büyük öneme sahiptir. Offline’da yapılan işlerin QR kod vb. yöntemlerle online kanallara bağlanması, offline’dan online’a trafik çekebilmek demektir. Biz online – offline entegre yaratıcı işleri yönettiğimiz AVM’lerde çokça kurgulamaktayız. AVM’yi ziyaret eden binlerce kişiyi online’a çekip, sürekli takip ve iletişim ile AVM ziyaret sayılarını artırıyor, daha sadık birer müşteri olmalarını sağlıyoruz.