Alkaş Grup Lojistik Kurucusu Bülent Alkaş ile bir araya geldiğimiz Mart sayımızda AVM içi lojistik sistemlerini ve müşterilerine sağladıkları avantajları konuştuğumuz Alkaş, yakın dönemde hayata geçirdikleri anlaşmaları da okurlarımızla paylaştı.
Alkaş Grup Lojistik olarak AVM’lerde verdiğiniz hizmetleri okuyucularımıza bahseder misiniz?
Başta AVM lojistiği olmak üzere birçok alanda AVM’lere hizmet vermekteyiz. Uzun yıllar sonunda edindiğimiz AVM tecrübesini bugün Alkaş Grup Lojistik çatısı altında tüm müşterilerimize sunmaktayız. İlk projemiz olan Kütahya Sera AVM ve ikinci projemiz Nevşehir’de yer alan Nissara AVM’de çalışmalarımızı başarıyla sürdürüyoruz. Bunun yanı sıra yeni iş birliğimizi de sizlerle paylaşmak isterim. Son olarak İstanbul City Center AVM’de Alkaş Grup Lojistik olarak hizmet vermeye başladık. Yakın zamanda yeni projelerimizle de müşterilerimizin karşısında olacağız. Müşterilerimizin talepleri bizim için en öncelikli yol göstericimiz olmuştur.
Müşteri memnuniyeti ise bizim başarımızı ölçtüğümüz en önemli değerdir. Müşteri memnuniyetini bu denli önemsememiz, bizlere hizmet verdiğimiz firmalarla uzun yıllar boyu çalışma imkânı vermiştir. Kalitemizin, müşterilerimizin bizi tercih etmesindeki en önemli unsur olduğunun bilinciyle çalışıyoruz. Bu sebeple teknolojik imkânları da kullanarak, çalışanlarımızın seçimi, eğitimi, takibi başta olmak üzere; kullandığımız taşıma araçları ve yazılımlar ile her alanda en iyi olanı müşterilerimize sunmaktan gurur duyuyoruz.
AVM içi lojistik hizmetlerinizde dikkat ettiğiniz hususlar neler, sektörde sizi rakiplerinizden ayıran noktalar nelerdir?
AVM’ler toplumsal hayatın en önemli unsurlarından biri haline geldi. Hayatımızın içerisine bu kadar girmelerinin en önemli sebebi çok iyi yönetilmeleri. AVM yönetimleri, gelen müşterilerin içerde geçirdikleri her andan zevk almaları ve bu sürede keyiflerini kaçırabilecek en ufak olumsuzlukları daha olmadan önleme konusundaki tecrübeleri ve başarıları senelerdir AVM‘leri bizler için en önemli yaşam merkezleri haline getirdi. Biz de AVM yönetimlerinin bu konudaki hassasiyetlerini biliyor ve AVM içi lojistik hizmetlerini aynı dikkat ve özenle yapıyoruz. Personelimiz sadece birer taşıma elemanı olarak değil, çalıştıkları ortamı kendilerinin evi olarak görürler. AVM içerisinde oluşabilecek tüm olumsuzlukları, sorumlularına ve AVM yetkililerine raporlayarak bu konuda müşterilerimize ek bir kontrol noktası olarak hizmet vermektedirler. AVM’lerin mal kabulleri, asansörleri, duvarları ve zemin kaplamaları yanlış tasarlanmış taşıma araçları sebebi ile çok zarar görürler. Ancak bizim yıllardır edindiğimiz tecrübe ile yaptığımız kendi tasarımımız olan araçlar hem tekerlek yapısı hem de kasası sayesinde duvarlara, asansörlere zarar vermez, zeminini bozmaz ve AVM’leri korur. Biz teknolojinin getirdiği tüm kolaylıkları yaptığımız işlere entegre ediyoruz. Barkod sistemi ile hızlı ve hatasız taşımalar yapıyoruz.
Akıllı Takip Sistemi’nizi oluştururken hangi unsurları göz önüne aldınız?
Akıllı Takip Sistemi müşterilerimize vadettiğimiz hızlı ve güvenli hizmetin önemli bir yapı taşıdır. Taşıma sırasında kâğıt fişlerle işlem yapmanın bazı dezavantajları var. Bu fişler bazı durumlarda sadece bir mağazaya günde bir kaç kez geliyor. Bu da ayda yaklaşık 100 tane kağıt fiş demek. Her seferinde mağaza çalışanının ilgilendiği müşteriyi bırakıp bu fişleri dosyalaması mümkün değil. O sebeple bu fişler bir kenara bırakılıyor. Kaybolan fişler mağazaların hesaplarını takip edebilmesini zorlaştırıyor. Bizde bu sorunu çözmek için bir barkod sistemi olan Akıllı Takip Sistemi’ni geliştirdik. Tüm mağazalarımız için bir barkod oluşturuyor ve barkodları onlara teslim ediyoruz. Çalışanlarımız mağazaya geldiklerinde telefonları ile barkod okuma yaparak bulundukları mağazayı otomatik olarak seçiyorlar. Ardından yaptıkları taşımaları mağazada telefonları üzerinden sisteme giriyorlar.