KOKOŞ Aksesuar Kurucusu Sebahattin Takar ile bir araya geldiğimiz Şubat sayımızda Türkiye’nin parlayan yıldızı konumunu korumak ve sektörde bulunduğu noktadan üst sıralara taşımak adına gerçekleştirecekleri yatırım ve projeleri okurlarımız için aktaran Takar, KOKOŞ Aksesuar’ın geniş ürün gamıyla kadınların dünyasında yarattığı imajdan da bahsetti.
KOKOŞ Aksesuar olarak yeni yıl ile birlikte büyüme stratejinizde farklı adımlar yer alacak mı, Türkiye’nin parlayan yıldızı konumunuzu korumak ve sektörde bulunduğunuz noktadan daha üst sıralara markanızı taşımak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Firma olarak sürekli farklılıkları isteyen; farklı olmayı özel olarak gören bir anlayışa sahibiz. Dolayısıyla büyümemizde sadece farklı olmakla değil aynı zamanda sektör geliştirerek ilerlemek istiyoruz. Sektör dinamiklerini göz önünde bulundurarak yatırımcı ve müşteri için gereklilikleri yerine getirerek büyüme ve gelişme hedefindeyiz.
KOKOŞ Aksesuar’ın ürün gamından bahseder misiniz, kaç çeşit ürün grubunu müşterilerinizin beğenisine sunuyorsunuz?
Mağazalarımızda 15 kategoride yaklaşık 35.000 ürün çeşidi yer almaktadır. Aksesuarın her çeşidinin yer aldığı mağazalarımızda; estetik olanın tamamlayıcısı rolünü üstleniyoruz. Bir çocuğun oyuncak ihtiyacını karşılamaktan tutun da 70 yaşında bir hanımefendinin fular ya da toka ihtiyacına kadar geniş, her sosyo-ekonomik yapıya hitap eden bir ürün gamına sahip olmak popülaritemizi artıran önemli bir etkendir. Toplumun neredeyse %70’ine hitap eden bir ürün çeşitliliğine sahibiz. Kategorilendirmek gerekirse; çanta, bijuteri, çelik takı, saat, şal, binlerce toka çeşidi, taç, kozmetik ürünleri, gözlük, çocuk tamamlayıcı ürünleri, erkek aksesuarları gibi ürünlerle ürün gamımızın bir kısmını oluşturuyoruz. Kendi imalatımız olan tekstil ürünlerimiz sadece mağazalarımızda müşterilerimizle buluşmaktadır.


Bir kadın için aksesuar, kombinlerin ayrılmaz bir parçası olurken aynı zamanda karakterinin de dışa yansıması olarak tanımlanıyor. Takı, çanta, fular vb. aksesuarlarda tasarımlarınızı seçerken nelere dikkat ediyorsunuz, KOKOŞ Aksesuar’ın kadınların dünyasında yarattığı imajdan bahseder misiniz?
Tasarımlarımızı seçerken güncelliğe, moderniteye ve kullanılabilirliğe çok önem veriyoruz. Bu alanda sürekli ARGE çalışmalarımızı sürdürürken, bunun yanı sıra inovatif çalışmalarımızı da devam ettiriyoruz. Çalışmalarımızın çoğu bu manada fikir beyan etmekte ve sürekli en iyiye ulaşma eğilimi tüm şirket personeli tarafından desteklenmektedir. Yeni bir tasarım ve yeni bir ürün bulmak da şirketimizin genetiğinde önemli bir yer teşkil etmektedir.
KOKOŞ Aksesuar’ın büyüme hedefl erinde AVM’lerin rolü nedir?
İş dünyasının temelinin pazar olduğunun farkında olan bir firma olarak pazaryerlerinin ve lokasyonlarının öneminin başarı için hayati önem taşıdığının farkındayız. Satın alma alışkanlıklarının çarşıdan AVM’lere hızlı geçiş yaptığını gözlemliyoruz. AVM’ler gibi marka konseptlerinin perakende sektöründeki önemi her geçen gün artmaktadır. Dolayısıyla AVM’ler, KOKOŞ gibi aksesuar dünyasında lider olan bir firma için en önemli pazaryeri olma özelliğini her geçen gün artırmaktadır. A ve B segmentli AVM’lerin tamamında var olmak en büyük hedefl erimizden biri olup; AVM’lerin olmazsa olmaz kategorisinde aranan firmalarından olmak ana hedefimizdir. Mağazalarımızın yer aldığı AVM’lerdeki başarı ve verimliliğimiz, birçok ihtiyacı karşılayan ürün gamımız bu konuda hedefimizin ütopik olmadığının ispatıdır. Her geçen gün talebi daha da artan takı ve aksesuar dünyasında en çeşitli ve kaliteli ürün gamına, nihai tüketiciye ulaşmada en iyi organizasyona sahip bir firma olmamız heyecanımızı artırmaktadır.
Büyüme yolculuğunuzda yeni bir markayı daha KOKOŞ Aksesuar çatısı altında tüketicilerle buluşturma fikriniz nasıl ortaya çıktı? Bu yeni markanızı sektöre kazandırma hikayenizden de bahseder misiniz, hangi ürün grupları yer alacak?
Ana markamız olan KOKOŞ Aksesuar’ı daha çok lokasyonda temsil etme isteğimiz ve sürekli gelişme arzumuz arttıkça AVM’lerde daha düşük metrekarelerde ikinci bir marka açma gereksinimi duyduk. Hem AVM’lerdeki temsiliyetimizi bu ikinci marka ile taçlandırmak hem de KOKOŞ Aksesuar gibi belli bir metrekarede açılabilecek mağaza konseptini daha düşük metrekarelerde açabilecek bir konsepte dönüştürmek istedik. Operasyon maliyetinin düşük olduğu ve bizi temsil edecek bir marka oluşturmak istedik.
Hayata geçireceğimiz bu yeni konseptimizde karlılığı yüksek ve hareket gören ürün grupları yer alacaktır.
Ağırlıklı olarak toka grubunun yer alacağı bu konsepti minimalize ederek tüketiciyle buluşturmayı planlıyoruz.
Nitelikli insan kaynağı oluşturmak amacıyla kurmuş olduğunuz KOKOŞ ACADEMIA’nın çalışmalarını da aktarır mısınız, mağazalarınızda nitelikli personel ihtiyacınızı karşılamaya yönelik nasıl bir program sunuyorsunuz?
KOKOŞ ACADEMIA şirketimizin beyin takımının yer aldığı, sürekli farklılık üreten ve bunu her departmanındaki personeline aktaran, pozisyon fark etmeksizin şirketimizin her bireyini geliştirmek için sürekli eğitim alan ve eğitim veren bir platformdur. Üst düzey yönetimlerin yanı sıra diğer personelin sürekli gelişimi için; şirket dışı kaynaklar kullanılarak eğitim devamlı hale geldi. Eğitim için gerekli dokümanlar hazırlanarak ilgili personele dağıtıldı ve böylece şirket içi eğitim sürekli hale geldi.
