Evidea Pazarlama Direktörü Sevde Yıldırım ile bir araya geldiğimiz Şubat sayımızda 2023 yılında Evidea’nın nasıl bir yıl geçirdiğini aktaran Yıldırım, aynı zamanda yeni yıla dair yatırım hedeflerini de okurlarımızla paylaştı.
Tüm Türkiye’yi derinden yaralayan depremlerin ardından seçim gündemi ve ekonomik kriz gibi pek çok sıkıntının yaşandığı 2023 yılında neler yaptınız? 2024 yılına dair öngörü ve beklentileriniz neler?
2023 yılı hepimiz için zor bir yıl oldu. 6 Şubat’ta meydana gelen ve Türkiye genelinde derin etkiler bırakan Kahramanmaraş depremi sonrasında, uzun bir süre pek çok marka gibi biz de sessizliğe büründük ve iletişimlerimizi durdurduk. Bu dönemde yaraları bir nebze olsa sarmak için sosyal sorumluluk projelerimize ağırlık verdik. Bölgenin ve orada yaşayan vatandaşların ihtiyaçları doğrultusunda tüm aksiyonlarımızı alarak faaliyetlerimizi sürdürdük.
Bir diğer yandan mağaza stratejimiz ve istihdam odaklı hedefl erimiz için çalışmaya devam ettik. 2023 yılında hedefimiz doğrultusunda mağaza açılışlarına devam ederek 4’ü yeni illerimizde olmak üzere toplamda 9 yeni mağazamızla tüketicilerimizle buluştuk. Hem mağaza ağımızı yaygınlaştırmak hem de bu sayede daha fazla istihdam sağlama hedefl erimiz doğrultusunda çalışmalarımıza ara vermeden devam ettik.
Pazarlama ekibinin en önemli ilkelerinden biri olan “pazarı anlamak”, 2023’te de önceliklerimiz arasındaydı. Müşterilerimizin alışveriş alışkanlıklarını ve bulunduğumuz sektörün ihtiyaçlarını anlamaya yönelik pazar araştırmaları yaparak her zaman müşteri taleplerine ve sektör yeniliklerine cevap verebilme esnekliğimizi ve dinamizmini koruduk. Bu araştırmalardan çıkan içgörüler ve bizlere gelen talepler doğrultusunda Evidea’nın ürün gamını, mağaza lokasyonlarını ve hatta kampanya stratejilerini gözden geçirerek aksiyonlar aldık.
2024 yılı; akıllı alışveriş/tüketim alışkanlıklarının yanı sıra dijital çağın getirdiği yapay zekayı daha çok konuşacağımız bir yıl olacak. Bazılarımızın endişelendiği gibi yapay zekanın işsiz bırakmayacağına, aksine yeni iş imkanları doğuracağına inanıyorum. Her dönem olduğu gibi bazı iş kollarına ilgi ve ihtiyaç azalırken yeni iş dalları türüyor. Aynı doğada olduğu gibi hayatın da tüm alanlarında bu dengenin kendini koruduğu kanaatindeyim.
Tüm bunların yanı sıra staj imkanlarının genişletilmesinin büyük bir öneme sahip olduğunu düşünüyorum. Bu, sadece şirketler için değil; aynı zamanda gençlerin iş hayatına erken atılması ve daha nitelikli bir şekilde mezun olma fırsatlarını artıracaktır. Özellikle pazarlama alanında, sosyal medya ve yaratıcılık gerektiren alanlarda, yeni kuşağın fikirlerine duyulan ihtiyaç göz önüne alındığında, bu adımın sektör için olumlu bir etkisi olacaktır.
Yeni dönemde pazarlama dünyasına yön veren trendler neler olacak?
Tabii ki tüm dünyanın konuştuğu gibi pazarlama dünyasının da odağında yapay zeka var. Burada daha keşfedilmemiş çok alan olduğunu düşünüyorum. 2024 yılında da yapay zeka konuşulmaya devam edecek ve hayatımızın merkezi olacak gibi gözüküyor.
Yine kendi sektörümüze dönecek olursak artan yatırım maliyetleri sebebiyle perakendenin büyümesinde biraz yavaşlama öngörülüyor. Özellikle mağaza açma yatırımları yılın ilk yarısında biraz durağan geçebilir. Ama 2024 yılının sonuna doğru tekrar ivme kazanacaktır. Evidea olarak mağaza yatırımlarımıza hız kesmeden yılın başından itibaren devam edeceğiz.
Verimlilik konusu da özellikle pazarlama dünyası için önemli bir rol oynayacaktır. Burada ölçülebilir pazarlama faaliyetlerinin daha da önem kazanacağını düşünüyorum. Elbette son birkaç yıldır hepimizin dilinde olan sürdürülebilirlik bu sene de odağımızda. Özellikle Z kuşağının da iş hayatında söz sahibi olmasıyla birlikte sürdürülebilirlik konusuna verilen önem artarak devam edecek. Tüketicilerin bu konuda daha bilinçli ve talepkar olması markaların üzerinde baskı oluşturacaktır. Beklenti ve taleplere kayıtsız kalamayacak olan markalar da bir duruş sergileyerek rol model olacaklar.
Evidea’nın 2024 hedefl eri neler?
• 16 yeni mağaza açmak,
• 365 gün uygun fiyat ilkemizi, müşterilerimize 2024 yılında da sağlamak için genel giderlerimizde verimlilik,
• Ev yaşam sektöründe pazar büyüklüğümüzü artırmak,
• Şu an için 23 ildeyiz. Tüketicilerimizden yoğun talep aldığımız illerde mağazalarımızı açmak,
• Marka bilinirliğimizi daha da artırmak.