Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı.
AVM Endeksi verilerine göre ciro endeksi, Kasım 2023 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde %92,1 oranında artarak 2606 puana yükseldi. Kasım 2023 için açıklanan yıllık enflasyon oranının %61,98 olduğu düşünüldüğünde, Metrekare Verimlilik Endeksi’ndeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülüyor.
Kasım 2023 döneminde Metrekare Verimlilik Endeksi, Ekim 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde %13,3 oranında artış göstererek 2606 puana yükseldi.
AVM’lerde kiralanabilir m2 alanı başına düşen ciro Kasım ayında Türkiye genelinde 9,935 TL iken İstanbul’da 11,901 TL, Anadolu’da 8,625 TL olarak gerçekleşti.
Kategori Bazında Ciro Endeksi
Kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış %106,7 ile teknoloji kategorisinde görülüyor. Diğer kategorisinde %97,9, hipermarket kategorisinde %86,1, giyim kategorisinde %85,9, ayakkabı kategorisinde %83,4 ve yiyecek içecek kategorisinde %81,4’lük bir artış yaşandı.
Kategori Bazında Ciro Endeksi
Bir önceki ay olan Ekim 2023 dönemi ile karşılaştırıldığında ise teknoloji kategorisinde %28,2, diğer kategorisinde %16,6, ayakkabı kategorisinde %15,9, hipermarket kategorisinde %10,4, giyim kategorisinde %7,9 ve yiyecek içecek kategorisinde %4,4’lük bir artış yaşandığı görülüyor.,
Ziyaret Sayısı Endeksi
Kasım 2023 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında Ziyaret Sayısı Endeksi’nde %10,3’lük bir artış ile 96 puana yükseldi. Kasım 2023 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Ekim 2023 ile karşılaştırıldığında %3,2 oranında bir artış olduğu gözlemlendi.