Perakende

Koton, 2040’a kadar karbon nötr şirket olmayı hedefliyor

Türkiye’nin önde gelen moda markalarından Koton, sürdürülebilirlik uygulamalarını ve hedefl erini yansıtan 2022 Sürdürülebilirlik Raporu’nu açıkladı. 2040 yılına kadar Karbon Nötr olmayı hedefl eyen Koton, 2022’de gelirinin yüzde 25’ini sürdürülebilir ürünlerden elde etti.

29 ülkede 433 mağazası bulunan ve online kanallarla birlikte toplam 69 ülkede modaseverlerle buluşan Koton, 2020 yılında yayımladığı Yaşama Saygı Manifestosu ile sürdürülebilirlik çalışmalarını Dünyamıza Saygı, İnsana Saygı, Topluma Saygı ve İşimize Saygı başlıklarında ele aldığını açıkladı. Buna göre Koton, 2040 yılına kadar karbon nötr şirket olma hedefinde yol almaya tüm hızıyla devam ediyor. Geri dönüştürülmüş ve çevre dostu hammadde kullanımına ağırlık veren, ayrıca toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda öncü faaliyetlere imza atan Koton, sürdürülebilirlik çalışmalarıyla 2022 yılında;

• Cirosunun %25’ini sürdürülebilir ürünlerden elde etti,

• Kullandığı enerjinin %33’ünü yenilebilir kaynaklardan sağladı,

• Plastik atıklarını %22 oranında azalttı,

• Türk perakende sektöründe ilk imzacısı olduğu Better Coton ile yaptığı üretimi genişletti. Toplam üretimin %15’i iyi pamuk uygulamalarından geldi.

• Suya Saygı projesinde kullanılan sürdürülebilir malzemelerle 4 sezonda 62 milyon litre su tasarrufu gerçekleştirdi ve yaklaşık bir ton daha az karbon salınımı gerçekleşti. • Global kadın çalışan oranını %64’ten 72’ye, kadın yönetici oranını %52’den 54’e taşıdı,

• El Emeği projesiyle 2016’dan bu yana Güneydoğu Anadolu’dan 6 bin kadını üretim zincirine dahil etti. Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, COP28 izlenimlerini aktardığı konuşmasında, “Bu sene COP28’de ilk kez moda endüstrisinden bahsedildi. Sürdürülebilir moda endüstrisine geçiş için çözümler, inovatif yaklaşımlar paylaşıldı. Biz de Türkiye’nin sürdürülebilirlik konusunda öncü markalarından biri olarak hem bu inovatif yaklaşımları duymak hem de deneyimlerimizi paylaşmak için COP28’e katıldık. Türkiye’de sürdürülebilirlik alanında önemli inisiyatifl er alan bir şirketiz, orada Türkiye’yi temsil etmekten mutluluk ve gurur duyduk.” dedi.

Gelecek vizyonumuzda sürdürülebilirlik birinci gündem maddesi

Koton Yönetim Kurulu üyesi ve Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Gülden Yılmaz ise şu açıklamada bulundu: “Türkiye’de ve dünyada milyonlarca tüketiciye ürün ve hizmet sunan, etki gücü yüksek, sorumluluk bilinciyle çalışan bir markayız. Bizim gelecek vizyonumuzda sürdürülebilirlik birinci gündem maddesi olmaya devam edecek. Biz bu yolculukta aynı kararlılıkla yürüyeceğiz.”

65.000 fidanın dikilmesine destek verdik

Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, “2040 yılına kadar karbon nötr olmayı ve 2030’a kadar da tüm tesislerimizde yenilenebilir enerji kullanmayı planlıyoruz. Ayrıca 2026 yılına kadar geri dönüştürülmüş ambalaj kullanımı oranını 2023’e kıyasla %50 oranında artırmayı hedefl iyoruz. Genel müdürlük, lojistik merkezlerimiz ve 41 mağazamızda Sıfır Atık Sertifikası aldık, diğer mağazalarımızda sertifikalandırma süreci devam ediyor. 65.000 fidanın dikilmesi girişimlerini destekledik. Çalışan memnuniyetimiz ve bağlılığımız bu sene Great Place To Work tarafından sertifikalandırıldı. Şirketimiz ürün kalitesini sürekli artırırken dijitalleşme yoluyla daha geniş kesimlere ulaşmayı amaçlıyor.” dedi.