Kapak

MÜŞTERİ DENEYİMİ VE MEMNUNİYETİNİ İLK SIRADA TUTUYORUZ

Trend ve fonksiyonel ürünler sunmayı hedefl eyen Evidea, tüketicilerin ilgilendiği trendleri yakından takip ediyor, kendi markalı ürünlerini de tüketicilerinin görüşlerini alarak oluşturuyor. Tüketiciyi ve pazarı anlayarak çalışmalarına devam eden Evidea ayrıca 2025 yılına kadar da 100 mağaza açmayı hedefliyor. Ağustos sayımızda kapak konuğumuz olan Evidea Genel Müdürü Kazım Mavuş ile Evidea’nın deneyim odaklı yapısını ve uzun vadedeki çalışmalarını konuştuk.

Evidea olarak bünyenizde 8 ana kategoride ürünleriniz bulunuyor. Orta ve uzun vadede bu kategorilerinizde artış olacak mı, ürün çeşitliliğinizin artışı konusundaki yatırımlarınız nelerdir?

Bu 8 ana kategorinin altında yaklaşık 500 tane alt kategori var. Pazar araştırmaları yaparak müşterilerimizin taleplerini ve beklentilerini sürekli takip ediyoruz. Bu çalışmalar bize, müşterilerimizin hangi ürün gruplarında daha fazla çeşit talep ettiklerini ya da bizde satılmayan ve hangi yeni alt kategorileri görmek istediklerini öğrenmemiz için yardımcı oluyor. Trendleri yakından takip ederek, talep görebilecek yeni ürünleri belirliyoruz. Pazardaki tüketicilerin ilgi gösterdiği popüler ürünleri tespit ederek ürün portföyümüzü sürekli güncelliyoruz. Şu anda Evidea’da yaklaşık 7.000 çeşit ürün var ve bu ürünlerin yılda ortalama 3 kez komple değiştiğini belirtebilirim.

Türkiye genelinde kaç şubeyle müşterilerinize hizmet veriyorsunuz, yurt içinde büyüme hedefl eriniz orta ve uzun vadede hangi yönde gelişecek?

Evidea olarak Nisan 2023 itibariyle 21 ilde 42 mağaza ile hizmet veriyoruz. 2023 yılının ikinci yarısında da mağaza açılışlarımız devam edecek. Yıl sonunda 50 mağazaya, 2025 yılı sonunda ise 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Müşterilerimiz için dekoratif fikirler bulup ilham alabilecekleri keyifli ve ferah mağazalarımızda, aynı zamanda kaliteli bir alışveriş deneyimi de sunmayı önemsiyoruz. Müşteri deneyimini ve memnuniyeti ilk sırada tutan yaklaşımımızla, Evidea’dan alışveriş yapan herkesin bizi sevdiklerine de tavsiye etmesini amaçlıyoruz.

Mağaza açılışlarınızı gerçekleştirmeden önce detaylı fizibilite çalışmaları yaptığınızı biliyoruz. Bu fizibilite çalışmalarınızın detaylarını ve hususlarını anlatır mısınız?

Mağaza açmadan önce detaylı bir fizibilite süreci gerçekleştiriyoruz. Pazar büyüklüğü uygun olan şehirlerde, konseptimize uygun lokasyonlar bulmamız durumunda gerekli analizlerimizi yaparak karar alıyoruz. Şehrin nüfusu ve harcama alışkanlıkları bizim için en önemli kriterler. Tüketici araştırmaları yaparak bölgenin potansiyelini analiz ediyor ve uygunluk durumunda süreci ilerletiyoruz. Mağazalarımız; tüketicilerin yoğun yaşadığı ve kolay ulaşabileceği yerlerde, genellikle alışveriş merkezlerinde bulunuyor. Dikkat ettiğimiz en önemli husus ise mağazalarımızın geniş ve ferah olması. Bu yüzden mağazalarımız yaklaşık 1.300 m2’lik bir alana sahip. Biz, tüketicilerimizin mağazamızda gezerken dekoratif fikirler ile ilham bulduğu, keyif aldığı ve değerli hissettiği bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Tüm mağazalarımızda aynı konsept ile aynı deneyimi sunmak bizi diğer markalardan ayıran en önemli özelliklerimizden.

Müşterileriniz ve çalışanlarınız için mağaza konseptlerinizi yenilemektesiniz, bu konseptlerinizin bünyenize katkıları neler oldu, çalışan ve müşterileriniz için avantajları nelerdir?

Müşterilerimize keyifli bir alışveriş deneyimi yaşatmayı çok önemsiyoruz. Evidea’nın kurumsal renkleriyle hazırlanmış sıcak, samimi ve ferah bir mağaza konseptimiz var. Evidea’nın mağaza konsepti hazırlanırken mimarlarımızın dünya trendlerini incelediğini ve özellikle Avrupa’daki güçlü mağazaların konseptlerini ilham aldığını söyleyebilirim. Ayrıca çok markalı geniş ürün gamımızla, geniş bir tüketici grubuna hitap ediyoruz. 8 ana kategoride binlerce kaliteli ürünü tek çatı altında sunarak müşterilerimize ferah ve keyifli bir alışveriş deneyimi yaşatıyoruz. Evidea’nın içinde bulunduğu grubunun perakende mağazacılıktaki tecrübesi ve deneyimi oldukça güçlü. Türkiye’nin farklı illerinde bulunan 42 mağazamızda aynı konsept ve aynı standardı sunmayı önemsiyoruz. Müşterilerimizin, mağazalarımızda keyifli bir alışveriş deneyimi yaşaması için elimizden geleni yapıyoruz.

E-ticarette de güçlü bir performans sergiliyorsunuz, online kanallardaki satış oranlarınız nelerdir, bu oranları üst seviyelere taşımak adına çalışmalarınız neler oluyor?

Evidea e-ticaretten doğan bir marka, bu nedenle e-ticarette köklü bir tecrübeye sahibiz. E-ticaretin, bugününe ve geleceğine olan inancımız ile buradaki yatırımlarımıza da devam ediyoruz. Müşterilerimiz için web sitemizin kullanıcı dostu deneyimini sürekli geliştiriyoruz. Yüksek sayıda ziyaret alan e-ticaret sitemiz sayesinde 81 ildeki müşterilerimize erişebiliyoruz. Online kanallarımızın, ciromuz içindeki payının yaklaşık %15 seviyesinde olduğunu da belirtebilirim.

2023 yılının geri kalanında alacağınız iletişim aksiyonları neler olacak, önümüzdeki dönemde hangi strateji ve hedeflerle hareket edeceksiniz?

2023 yılı sonunda 50 mağazaya ulaşmayı ve toplam 1,5 milyar TL satış yapmayı hedefliyoruz. Bulunduğumuz illerdeki marka bilinirliğimizi ise yaklaşık %75’e çıkarmayı hedefliyoruz.

Tüketicinin satın alma eğilimleri nasıl şekilleniyor, siz bu trendlere nasıl karşılık veriyorsunuz?

Tüketiciyi ve pazarı anlamak Evidea’nın en çok önem verdiği konuların başında geliyor. Düzenli olarak hem evde yaşam sektöründe, hem de ürün gamımızdaki 8 ana kategoride tüketicilerin taleplerini, beklentilerini ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri kantitatif araştırmalarla ölçüyor, odak grup çalışmalarıyla detaylandırıyor ve stratejilerimizi tüketicilerin beklentilerini karşılamak üzere kuruyoruz. Trend ve fonksiyonel ürünler sunmayı hedefl eyen bir marka olarak, tüketicilerin ilgilendiği trendleri yakından takip ediyor, kendi markalı ürün gamımızı da tüketicilerin görüşlerini alarak oluşturuyoruz. Mağazalarımızda, web sitemizde ve müşteri iletişim merkezimizde verdiğimiz hizmetin kalitesinin tüketici tarafında nasıl karşılık bulduğunu da düzenli olarak ölçümlüyoruz. Yaptığımız tüm bu çalışmalardaki amacımız, müşterilerimizi sürekli dinleyerek onların beklentilerini en iyi şekilde karşılamak.

Özellikle son yıllarda tüketicinin ürün ve hizmet beklentisini etkileyen pek çok farklı faktör var ve bunlardan biri de sürdürülebilirlik. Bu konu doğrultusunda Evidea olarak çalışmalarınız nelerdir?

Sürdürülebilirlik bizim için de oldukça önemli bir konu ve bu konuda biz de bazı çalışmalar yürütüyoruz. Birincisi; ofisimizde, mağazalarımızda ve depomuzda enerji tüketimimizi minimize ederek karbon salınımını azaltmaya çalışıyoruz. İkincisi; tedarik zincirimizde sürdürülebilirlik ilkelerini benimseyerek, tedarikçilerimizi çevre dostu uygulamalara yönlendiriyoruz. Üreticilerimizle uzun vadeli iş birlikleri kurarak, sürdürülebilirlik standartlarına uygun üretim süreçleri sağlamaya çalışıyoruz. Çevre dostu alışveriş çantaları ve hediye paketleri kullanmaya özen gösteriyoruz. Plastik kullanımını en aza indirerek veya geri dönüştürülebilir ambalajlar tercih ederek atık miktarını azaltma hassasiyeti gösteriyoruz.

Kazım Bey iş dışında bir gününüz nasıl geçiyor okuyucularımıza anlatır mısınız?

5 yaşında bir oğlum var. İş dışında kalan zamanımda, vaktimi öncelikle ona ayırmaya çalışıyorum. Şu an bir rol model aradığı için beni dikkatle izliyor ve takip ediyor. Cumartesi günleri mümkün olduğunca bilgisayardan uzak kalmaya çalışıyorum. Pazar günleri ise kendi kişisel gelişimime ve işime vakit ayırdığım bir gün oluyor. Mevsim ne olursa olsun sabah erken saatlerde kalkıp yürüyüş yapıyorum, ardından da sektörel araştırmalar yaparak yenilikleri takip ediyorum. İşimizin başarısı için piyasanın takibi oldukça önemli.

İleride iş hayatına atılacak olan gençlere tavsiyeleriniz neler olur, nasıl başlamalılar ve nelere dikkat etmeliler?

Yeni iş hayatına başlayacak gençlere naçizane tavsiyelerim şu şekilde: Başarmış olduklarınızdan asla tatmin olmayın. Eğitime, gelişime ve bilime olan inancınızı hep koruyun. Öğrenmenin yaşı ve sınırı yoktur, hayat boyu öğrenci olun. Sadece maruz kaldığınız bilgilerle yetinmeyin, hep daha fazlasını merak edin. Her zaman kendinize güveniniz tam olsun, bulunduğunuz yerde varlığınız hissedilsin ama özgüven ile kibri asla karıştırmayın. Tevazuyu asla elden bırakmayın. İyi niyetli, merhametli ve cömert insanların uzun vadede asıl kazananlar olduğuna inanıyorum. Ne iş yaparsanız yapın, yöneteceğiniz insanlara karşı adil, dürüst ve şefkatli olun.