AVM

GELECEĞİN AVM’LERİNDE BAŞARI MEKÂN YARATMA GÜCÜNDE SAKLI

Metro Properties AVM Koordinasyon ve Tasarım Yönetim Müdürü Deniz Abamor ile Ağustos sayımızda keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Abamor; “AVM’ler geleceğe hazır olmaları için ziyaretçilerine; kolay erişilebilinir, güvenli, deneyim odaklı, heyecan dolu, hikâyesiyle özdeşleşebildiği ve yaşadığı şehrin dokusuna uyumlu mekânlar sunması gerekiyor.” diyerek AVM’lerin geleceğe hazırlanması gerektiğini belirtti.

Metro Properties olarak sektörün öncü yatırımcılarındansınız. Öncelikle okuyucularımız ile AVM sektöründeki yatırımlarınızdan söz eder misiniz, gelecekte bu yatırımlarınızı hangi projeleriniz takip edecek?

Şehirler ve insanlar değişir, dönüşür. Hedefimiz; projelerimizin bu dinamiğe uyum sağlaması ve yaşamı daha iyiye dönüştürmesi. Bu doğrultuda büyük renovasyonlar ve yatırımlar yaptık, yapmaya da devam ediyoruz. M1 Adana Alışveriş Merkezi, 90 bin metrekare kiralanabilir alanda 200 adet mağaza ile ulusal ve uluslararası yıldız markalara ev sahipliği yapıyor. Gelişen şehre daha geniş çerçevede hizmet verme amacına yönelik bu dönüşüm ile M1 Adana lider konumdaki yaşam merkezi olmaya devam ediyor.

AVM sektörü çok hızlı yön değiştiriyor. Sizlerin AVM’lerin geleceğe hazır olması için görüşleri nelerdir, AVM’ler bünyelerinde ne tür değişikliklere gitmeler?

Metro Properties olarak gelecek yatırımlarımızı dört ana bileşenin üstüne kurmayı hedefliyoruz. Lokasyon, konsept, operasyon ve marka karması. Değişen trendler ve online alışveriş müşteri beklentilerini yeniden şekillendirdi. Lokasyonun kolay ulaşılabilir olması, görünür veya büyük bir AVM olmaktan daha önemli. Konsept sadece mimari demek değil. Konforlu ve sosyal ihtiyaçları karşılayan, yaşayan mekânlar oluşturmak konseptin asıl temeli. Operasyon, klasik tesis yönetiminden ziyade yaratıcılığı ve teknolojik gelişimi içeren bir küratörlük hizmeti olmalıdır. Marka karması gruplanabilir olmak yerine ihtiyaca göre şekillenen, güvenli ama deneyimlemeye açık, değişken ama dengeli bir yapıyla kurgulanmalıdır.

Ziyaretçi ile temas noktası oluşturmak ve onların isteklerini doğru anlamak oldukça önemli. Bu bağlamda siz neler yapmaktasınız?

Ziyaretçilerimizi ve kiracılarımızı proje ortaklarımız olarak görüyoruz. Yaptığımız tüm etkinlikler ve yeniliklerin olumlu olumsuz etkilerini analiz ediyoruz. Bu analiz bazen çok teknik, bazense yakın bir sohbet ile olabiliyor. Kimi zaman ısı yoğunluk haritalarından ziyaretçilerin dolaşım tercihlerini gözlemliyoruz, kimi zaman ise ziyaretçilerimizle fokus gruplar yapıp taleplerini topluyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Geleceğin AVM’lerinin başarısı mekân yaratma gücünde saklı. Müşterinin, evinin konforunu ve bilgisayarının ekranını bırakıp size gelmesini istiyorsanız ona kolay erişilebilinir, güvenli, deneyim odaklı ve heyecan dolu, hikâyesiyle özdeşleşebileceği ve yaşadığı şehrin dokusuyla uyumlu mekânı veren AVM’yi sunmalısınız.