Türkiye’nin en hızlı büyüyen kadın iç giyim perakende markası Suwen, 2022 yılı e-ticaret satışlarını inceleyerek alışveriş tercihlerini açıkladı. Suwen’in e-ticaret satış kanallarını 2022’de 16,5 milyon kişi ziyaret etti, 900 binin üzerinde ürün satışı gerçekleşti. İç giyimde en çok tercih edilen renk ise siyah oldu.
Vücudu olduğundan daha zarif gösteren siyah renk, doğru kumaş, doğru kalıp ve doğru dikiş ile iç giyim tercihlerinde de ön sırada yerini aldı. Şık, feminen, zarif, spor, tasarımları; rahat kalıpları ve fonksiyonel özellikteki model alternatifl eriyle iç giyim tercihlerinde Suwen ürünleri bu yıl yine kadınların öncelikleri arasındaydı. Suwen’in 2022 yılı e-ticaret satışlarını ve CRM verilerini inceleyerek hazırladığı analize göre; gözde renk yine siyah oldu.
Online alışverişlerde 125 bin adetle en fazla külot tercih edilirken ikinci sırada sütyen yer aldı. Kadın iç giyim, ev giyim ve plaj giyim (KİEP) sektöründe 1.500’e yakın ürün çeşidiyle her tarza, her bedene ve her yaşa hitap eden Suwen, 2022 yılında yaptığı atılımlarla eticaret satış kanalında da büyümesini sürdürdü. E-ticaret cirosu geçen yıla göre %100 artarken, satış adedinde %22 artış gerçekleşti. E-ticaret satışlarında geçen yıla göre en fazla Ali Bolluk büyüyen kategori %54’le çorap olurken, külot %38, sütyen %37 ve plaj kategorisi %24 büyüdü.
900 binin üzerinde ürün satışı gerçekleşti
Suwen’in kendi web sitesinden ve güçlü satış platformları üzerinden 900 binin üzerinde ürün satılırken en çok tercih edilen ürün 125 bin adetle külot oldu. İkinci sırada 72 binin üzerinde satış adediyle sütyen yer aldı. Üçlü paket külot satışı 40 bin adedin üzerinde olurken, en çok siyah renk tercih edildi. Suwen Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Ali Bolluk e-ticaretin Suwen’in ikinci büyük ve gelecek büyümesinde önemli rol üstlenmesi temenni edilen satış kanalı olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “Halihazırda ana satış kanalımız perakende mağazacılıktan oluşurken ikinci sırada eticaret geliyor. Web sitemizdeki kendi e-ticaret platformumuz ve üçüncü taraf e-ticaret satış platformları üzerinden yaptığımız satışlar son yıllarda ciddi büyüme kaydediyor ve eticaret satışlarının toplam satışlar içerisindeki payı her yıl artış gösteriyor. 2022 yılında da bu büyümemizi devam ettirdik. Çok kanallı bir satış stratejisi ile sürdürülebilir bir büyüme çizgisi yakalamayı hedefl iyoruz. Dolayısıyla bir yandan mağaza ağımızı artırırken, diğer yandan da e-ticaret deneyimine yatırımlar yapıyoruz.
2022’de de müşterilerimizin e-ticaret kanallarımızdan daha rahat alışveriş yapmasını sağlayan birçok yeniliği devreye aldık. Bunların içinde ödeme yöntemi çeşitliliğini artırmak, ödeme sürecini tek adıma indirmek, hızlı üyelik fonksiyonu geliştirmek, site hızını geliştirmek gibi yenilikler yer aldı. Ayrıca web sitemizi marka imaj ve hikayesine uygun olarak yeniden tasarladık. Yaptığımız bütün bu yeniliklerin ve yatırımların sonucunda 2022’de web sitemizi ve üçüncü taraf e-ticaret satış platformları üzerinde yer alan mağazamızı toplam 16,5 milyon kişi ziyaret etti. E-ticaret ciromuzda bir önceki yıla göre % 100 artış, adetsel olarak da % 22 büyüme gerçekleşti. E-ticaretin tüm satışlar içindeki payı da %11.5 oldu. Türkiye ekonomisi için yurt içi ve yurt dışı mağaza planlamalarımızın yanı sıra e-ticaret kabiliyetlerimizi uluslararası alanda da geliştirmeyi planlıyoruz.”