1976 yılından günümüze dek geleneksel yöntemlerle hazırladıkları baklava ve börekleri tüketicilerle buluşturan İzol Baklava & Börek, üretimin her kademesinde yüksek kalite standartlarını koruyor. İzol Baklava & Börek Firma Sahibi Mehmet İzol ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide hem yurt içi-yurt dışı yatırımlarını hem de franchise sistemlerini konuştuk.
Adana’dan Türkiye’nin çeşitli bölgelerine uzanan lezzetleriyle İzol Baklava & Börek’in yurt içi- yurt dışı yatırımları ve franchise sistemi konusunda okurlarımızı bilgilendirir misiniz?
İzol Baklava & Börek, 1976 yılında abim Şerif İzol tarafından kuruldu. 1990 yılında markayı rahmetli abimden devralarak işletmenin hammadde seçiminden nihai ürün üretimine kadar tüm basamaklarını kontrol ederek bugünlere kadar getirdim. Yılların verdiği tecrübe ile müşterilerimize hep en iyi hizmeti, kaliteyi ve lezzeti bir arada sunarak tüm Türkiye’ye yayıldık. 2015 yılında franchise sistemimizi kurarak ilk bayiliğimizi verdik.
Franchise sistemimizde bayi adaylarımızdan öncelikle ana cadde üzeri, araç ve yaya trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde minimum 50 m2 dükkân bulmalarını istiyoruz. Franchise ekibimiz bulunan dükkanın lokasyon kontrollerini gerçekleştirdikten sonra mimari ekibimiz anahtar teslim mağaza projesi için konsept renklerimiz olan turkuaz, turuncu ve antrasiti kullanarak projeyi çiziyor. Daha sonra proje uygulaması gerçekleştirilirken, bayi adayımız da Adana merkezde ürün ve servis hizmetleri konusunda eğitim sürecini tamamlamaktadır. Saha operasyon ekibimizle ürün alımı, tedarik süreci ve açılışa dair hazırlık süreçlerini kontrollü bir şekilde takip ediyoruz.
Gıda eşittir sağlık demek, bu bağlamda ürün çeşitliliğiniz ve kullandığınız malzemeler konusunda İzol Baklava & Börek’in uyguladığı politika nedir?
Tüketici bizim veli nimetimizdir. Kendimize ve ailemize yediremeyeceğimiz hiçbir ürünü satışa sunmamaktayız. Bu bağlamda üretimin her basamağı gıda mühendisi ve tekniker arkadaşlarımızın kontrolünde kalite kriterleri gözetilerek takip edilmektedir. Tarım ve Orman Bakanlığından onaylı, hammadde ve yarı mamulleri kullanmaktayız. Hammaddelerin en iyisi, analiz sonuçları gözetilerek seçilir. Uygun proseslerde işlenir ve depolanır. Şu an hali hazırda ürün portföyümüzde bulunan 25 çeşit börek ve 50 çeşit tatlının yanı sıra, alternatif fi kirlerle AR-GE çalışmalarımız devam etmektedir.
Lokasyon, bölge ve mekan tercihlerinizi etkileyen faktörler nelerdir?
Franchise sistemimizde bayi adaylarımızdan öncelikle ana cadde üzeri, araç ve yaya trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde minimum 50 m2 dükkan bulmalarını istiyoruz. Tutulacak dükkanın ön ve yan cephelerinin en az 6 metre genişliğinde olmasının büyük bir önemi bulunmaktadır. Kahvaltı konseptimizin uygulanacağı dükkanlar için yaz ve kış bahçesi alanlarının bulunması gerekmektedir.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
40 yıldan fazla bir zamandır kurulduğumuz yerde aynı lezzet için faaliyetlerimize devam ediyoruz. İzol Baklava & Börek olarak, aylık 100-150 bin tepsi börek ve baklavayı ilk günkü gibi geleneksel yöntemlerimizle üretiyoruz. Tüm Türkiye’ye ve dünyaya ürünlerimizi tattırmaya devam edeceğiz.
THE WORLD WILL TASTE İZOL BAKLAVA & BÖREK DELICACIES
Since 1976, İzol Baklava & Börek has been offering consumers baklava and pastries prepared with traditional recipes, maintaining high quality standards at every stage of production. In our interview with İzol Baklava & Börek Company Owner Mehmet İzol, we talked about both domestic and foreign investments and also their franchise systems.
Could you inform our readers about İzol Baklava & Börek’s domestic and foreign investments and franchise system with its delicacies from Adana to various regions of Turkiye?
İzol Baklava & Börek was founded in 1976 by my brother Şerif İzol. In 1990, I took over the brand from my deceased brother and brought it to this day by controlling all the steps of the business from raw material selection to the final product manufacture. With years of experience, we have spread all over Turkey by offering our customers the best service, quality and taste together. In 2015, we established our franchise system and established our first franchise.
In our franchise system, we ask our dealer candidates to fi nd a minimum 50 m2 shop on the main street, in areas with heavy vehicle and pedestrian traffic. After our franchise team checks the location of the store, our architecture team draws the project using our concept colors turquoise, orange and anthracite for the turn-key store project. Then, while the project is being carried out, our dealer candidate completes the training process on products and services in Adana central. With our fi eld operation team, we monitor the product purchase, supply process and preparation processes for the opening in a supervised approach.
Food equals health, in this context, what is İzol Baklava & Börek’s policy regarding your product variety and the ingredients you use?
The consumer s are our precious. We do not offer any products for sale that we wouldn’t feed ourselves and our family. In this context, every step of production is monitored under the control of our food engineers and technicians by taking quality criteria into consideration. We use raw materials and semi-products approved by the Ministry of Agriculture and Forestry. The best raw materials are selected based on the results of the analysis. Processed and stored in suitable processes. In addition to the 25 types of pastries and 50 types of desserts currently in our product portfolio, our R&D studies are continuing with alternative ideas.
What are some of the factors that affect your location, region and space preferences?
In our franchise system, we ask our dealer candidates to find a minimum 50 m2 shop on the main street, in areas with high vehicle and pedestrian traffic. It is of great importance that the front and side facades of the shop to be kept are at least 6 meters wide. In the shops where our breakfast concept will be applied, summer and winter garden areas are required.
Do you have any final comments?
For more than 40 years, we have been carrying out our operations for the same delicacy in the same place where we were founded. As İzol Baklava & Börek, we produce 100- 150 thousand trays of pastry and baklava monthly with our traditional methods as we did on the first day. We will continue to give aa taste of our products to all of Turkey and to the world.