Eylül ayında ziyaretçilerine kapılarını aralayışının 11. yılını kutlayan NinovaPark Alışveriş Merkezi, fiziki ve hizmet anlamında hayata geçirdiği revize ve renovasyon çalışmalarıyla ziyaretçilerine maksimum fayda sağlayarak bölgenin çehresini değiştirmeye devam ediyor. NinovaPark AVM Satış Pazarlama ve Halkla İlişkiler Müdürü Leyla Candan Karabıyık ile AVM’nin etkinlik ve kampanyalarını anlattığı keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.
Yeni döneme dair müşterileriniz için düzenlediğiniz etkinlik ve kampanyalarınızdan söz eder misiniz?
Çocuklarımızı ve velilerimizi okula dönüşlerinde motive ederek, yoğun bir sürece hazır olmalarını sağlayacak etkinlikler ile yanlarında olduğumuzu hissettirerek destek olmaya çalışıyoruz. Bununla birlikte yıl içerisinde özel günler, yıl dönümü, bayramlar ve tatil dönemlerinde farklı ve ilgi çekici etkinliklerle ziyaretçilerimize neşeli ve heyecanlı ortamlar sunmaya çalışıyoruz.
Değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda bünyenizde tema veya konsept olarak ne gibi değişiklikler yapıyorsunuz ya da yapmayı planlıyorsunuz?
Henüz proje aşamasında olan bir çalışmamızda, AVM içinde bulunan mağazalarımızdan e-ticaret altyapısı ile hem yerinde hizmet ve satış yapmalarını sağlamak hem de e-ticaret sistemi üzerinden satışlarını artırmak istiyoruz. Dönüşen alışveriş alışkanlıklarına göre mağaza ve stantlarımızda hem fi ziksel anlamda hem de hizmet anlamında revize ve renovasyonlar yaparak ziyaretçilerimize maksimum fayda sağlamaya çalışıyoruz.
Son dönemlerde yapılan değişiklikler, ekonomideki dalgalanmalar ve değişen alışkanlıklar doğrultusunda ortak alan giderleri konusunu kendi AVM’niz açısından ve genel olarak değerlendirir misiniz, bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
NinovaPark AVM bünyesinde faaliyetlerine devam eden ve tüm iş ortaklarımızın yaşadığı küresel bir sorun olarak gündem teşkil eden enerji maliyet artışlarını, NinovaPark AVM yönetimi olarak aldığımız bir kararla 5MW GES kurduğumuz proje ile ortak gider maliyetlerini minimum seviyelere indirmiş olacağız. 5MW GES kurulumu ile ekosisteme 2.5 milyon ağaç dikmiş kadar fayda sağlayacağımız için mutluyuz. Bununla birlikte yatırımcılarımız bu zor zamanlarda iş ortaklarımızın tüm masrafl arını kendileri karşılayarak desteklerini ayrıca devam ettirmekteler. Hali hazırda proje aşamasında olan ziyaretçilerimize ücretsiz internete erişim hizmeti sağlama adına da maliyetleri üstlenmiş bulunmaktayız.
Uzun ve sağlıklı AVM ömrü için nasıl çalışmalar yapılmalı?
AVM’ler doğru markaları seçerek ziyaretçilere güvenli, hijyenik, alışveriş ve eğlence ortamını bir arada sunan, ziyaretçilerin memnuniyet ve beklentilerini her zaman tatmin etmek adına güncel, kültürel ve sanatsal etkinliklerle, yenilik ve teknolojilere adapte olarak sürdürülebilir yönetim yöntemleri ile uzun vadeli çalışmalar yapılabilir.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
NinovaPark AVM “Diyarbakır’ın Markalara Açılan Kapısı” sloganı ile 16 Eylül 2011 tarihinde Diyarbakır ve bölgenin çehresini değiştiren bir proje olarak hayata geçti. Bu projeye hayat verenler olarak başta yatırımcımız Kalenderler A.Ş., kiralama ve yönetim süreçlerini üstlenen Inside AVM Danışmanlık ve AVM’mizi projelendiren Öncüoğlu Mimarlık’a AVM yönetimi olarak teşekkürlerimizi sunuyoruz. Diyarbakır’ın ilk AVM’si olma mutluluğunu yaşayarak, her geçen gün Diyarbakır halkının teveccühünü kazanarak yaptığımız ve yapacağımız ilkleri arttırarak devam edeceğimizi söylemek isteriz. Adını Asur devletinin merkezi, Dicle Nehri’nin karşısında ve doğu yönünde Musul’un yanı başında bulunan ve kültürel açıdan çok zengin bir geçmişe sahip olan, Hz. Yunus’un Peygamber olarak gönderildiği Ninova şehrinden alan NinovaPark AVM’miz, Diyarbakır halkının desteği ile 16 Eylül 2022 tarihinde de 11. yılını kutladı.