AVM

GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ’NİN YAŞAM MERKEZİ, MARDİAN MALL AVM

Sadece alışveriş odaklı değil, sosyal yaşam merkezi olarak da müşterilerine hizmet veren Mardian Mall AVM; kampanyaları, etkinlikleri ve marka karması ile bilinirliliğini en üst seviyede tutmaya devam ediyor. Ekim sayımızda Mardian Mall AVM Müdürü Mahmut Yıldızhan ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Değişen alışveriş alışkanlıkları çerçevesinde, Mardian Mall AVM günümüzdeki çekim merkezi konumunu ilerleyen dönemlerde de korumak için kısa-orta ve uzun vadede gerçekleştirmek üzere nasıl bir politika geliştirdi?

Pandemi sonrasında ziyaretçilerimizin AVM’lerde kalma sürelerini izlediğimizde ilk etaplarda azalma gözlemledik. Bu süreçte AVM’ler olarak pandemiye karşı tüm hijyen önlemlerini yerinde ve tam olarak uygulayarak ziyaretçilerimize güven verdik. Devamında aşılama merkezleri gibi inovatif düşüncelerle sadece alışveriş yapılan bir yer olmanın dışında; etkin bir yaşam merkezi olduğumuzu, kültürel-sosyal etkinliklerle süreci en iyi şekilde yönettiğimizi düşünüyorum. AVM olarak sadece alışveriş odaklı değil, sosyal yaşam merkezi olarak da hizmet vermeye çalışıyoruz. Amacımız, her zaman Mardian Mall kalitesini ve konforunu bir üst seviyeye çıkarmak oldu. Bunun için de AVM içindeki yatırım ve düzenlemelerimize devam ederek marka karmamızı güncel tutmaya ve yeni markalar için fırsat oluşturmaya özen gösteriyoruz.

Mardian Mall AVM ziyaretçileri için yeni döneme özel düzenlediğiniz kampanya çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Edebiyat ve sanat içerikli etkinliklere, söyleşilere, imza günlerine, müzik performanslarına ve atölye çalışmalarına ev sahipliği yapmaya devam edeceğiz. Amacımız; kaliteli hizmet anlayışımızı kaliteli aktivitelerle desteklemek ve her defasında unutulmaz olup, ziyaretçi sayımızı daha yukarı çekmektir. Bunun yanında kampanya sistematiğinde ticari sirkülasyonu artırmakla birlikte, müdavim müşterilerimizin yanı sıra potansiyel müşterilere de ulaşmaktır. Bu vesileyle çalışmalarımız, hali hazırda Mardin ve çevre illerde emsali bulunmayan AVM’mizin ve mağazalarımızın müşterilerimiz nazarında marka bilinirliğini en üst seviyeye taşımak bu bilinirliği her daim güncel ve sıcak tutabilmek amacıyla yapılmaktadır.

Gerek AVM yatırımcıları gerekse perakendeciler nezdinde değerlendirdiğinizde, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’nun yatırım potansiyeli sizce nedir? Bölgeye yatırımcıların ilgisini çekmek için ne tür teşviklerde bulunulabilir?

AVM’ler insan hayatının tam ortasında sosyalleştiğimiz, kültürel ihtiyaçlarımızı karşıladığımız ve alışveriş yaptığımız yaşam merkezleridir. İstanbul, Ankara ve İzmir gibi Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da da bazı şehirlerin doygunluğa ulaşıldığını, son yıllarda yeni AVM yatırımlarının da bu doygunluğa bağlı olarak azaldığını gözlemliyoruz. Bunun yanında bölgemizde Tunceli, Muş, Ağrı, Iğdır, Kars, Kilis, Hakkari gibi illerde ise AVM bulunmuyor. Bir AVM’nin başarısı, bulunduğu lokasyonla doğrudan orantılıdır. Lokasyon analizi doğru yapıldığı takdirde insan hareketliliği artar. daha sonra projenin yapılacağı şehirdeki AVM sayısı, bölgedeki cadde mağazacılığı, lokasyonun müşteriye uzaklığı, marka ve mağaza sayısı, anchor mağaza çeşitliliği ve son olarak da iyi bir yönetim kadrosu göz önünde bulundurulduğunda başarı kaçınılmaz olacaktır. Proje içinde konut, ofi s, otel ve ticari kullanım amaçlı fonksiyonları bir araya getiren karma projeler veya bir tema üzerine farklılaşan AVM’lerin rekabetin olduğu bu alanda rakiplerine oranla önde olacağı kanaatindeyim.