AVM’ler pandemiden sonra bir dönüşüm içerisine girdiler. Değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda Müdürlüğünü yaptığınız AVM’lerde siz ne gibi çalışmalar yapmaktasınız?
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi dünyanın dört bir yanında ve hayatın pek çok alanında değişikliklere sebep olmuştur. Pandemi sürecinin başından bugüne tüketicilerin sağlıklı bir ortamda alışveriş yapmaları, sosyal hayatlarına ve eskiye kavuşmaları için çok emek verildi. Buna bağlı olarak pandemi ile beraber yaşama deneyimi, yeni trend markaların oluşması ve bizlerin onları bünyemizde bulundurması yeni iş şeklimizi oluşturdu. AVM’lerimizde pandemi öncesi sayılara ulaştık. Benim ve sektör için hiç hazır olmadığımız bir anda, yeni öğrenimler ile hazırız. AVM’lerimizi zorlayan sektör e-ticaret gibi görünsede insanları sosyalleşme durumu çok daha değerli. Bu sayede eski günlerimize ulaştık.
Nata Vega Outlet AVM ve Vega Cadde AVM’ de müşterilerinizi memnun etmek adına yaz ve kış ayları boyunca ne gibi etkinlikleriniz oluyor?
Artık alışveriş merkezleri amacının dışında deneyim ve yaşam merkezlerine evrildiği için ziyaretçilerimize konfor alanı oluşturmaktayız. Bu konuda tüm ziyaretçilerimizin ücretsiz yararlanabileceği Kültür Bakanlığı ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz kütüphanemiz mevcut. Bunun yanı sıra sosyal sorumluluk projelerine de destek sağlamaktayız. Aynı zamanda ziyaretçilerimizin çocukları ile kaliteli vakit geçirebilecekleri, eğlenirken öğrenebilecekleri etkinliklere de ev sahipliği yapıyoruz. İlçe belediye ve okullar ile gerçekleştirdiğimiz sinema galaları, oyunculu fi lm gösterimleri, festivaller ve çocuk atölyeleri ile çocuklar hem üretmenin heyecanını yaşıyor hem de öğreniyor.
Lokasyon ve marka karmanız açısından her iki AVM için değerlendirmede bulunur musunuz?
Nata Vega AVM’yi diğer AVM’lerden ayıran özelliği, bulunduğu yeri merkeze çevirmesidir. Zamanında yatırım karşılığında kimsenin inanmadığı yere bu yaşamı kurmak gerçekten bir vizyon işidir. Alışveriş vadinin en önemli markası Nata Vega AVM, lokasyonun merkezi olma özelliği ve Ankara’da birçok merkezi tek şubesi olma özelliği ile öne çıkıyor. AQUA Vega gibi bir yatırım bizi çok ayrı yere götürüyor. Vega Cadde AVM’de sıradan bir AVM olmanın dışında Ankara’nın ilk düğün konsept AVM’sini oluşturduk. Mevcut lokasyonu kullanmak yerine, lokasyonun merkezi olmayı hedefl iyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Pandemi bizlere şunu öğretti; AVM yatırımının ve parakendenin bir bütün olduğu, sorunlara genel bakılması gerektiği, ayrı düşünüldüğünde sistemin sağlıklı yürümediğini gözlemledik. İki taraf birlikte çalıştığında başarılı merkezler oluşuyor.