Yıllık 4 milyon 200 bin kalem ürün üretebilme kapasitesine sahip fabrikalarıyla üretiminin yüzde 35’ini yurt dışına göndererek dünyada 115 ülkenin mutfaklarına konuk olan Korkmaz, Türkiye genelinde 2022 yıl sonuna kadar 60 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Korkmaz Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Korkmaz ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide hem Korkmaz markasının ortaya çıkış serüvenini hem de yeni yatırım hedeflerini konuştuk.
Pişirme, küçük ev aletleri, mutfak gereçleri ve sofra ürünlerinden oluşan geniş bir yelpazede ürünlerini kullanıcılarla buluşturan Korkmaz’ın felsefesi nedir, mutfaklarda nasıl bir değer yaratıyorsunuz?
Korkmaz; Türkiye’de mutfak eşyaları sanayisini de geliştiren, pek çok ilki sektörle buluşturan, her zaman öncü olmuş bir marka. Temelleri amcam Hakkı Korkmaz, babam İsmail Korkmaz tarafından atılıyor. Yolculuğumuz Tahtakale sınırları içerisinde yer alan Süleymaniye’de 50 m2’lik bir dükkanda çay kaşığı ve çay tabağı üretimiyle başlıyor. Bu yolculuk; bugün aynı heyecanla paslanmaz çelik mutfak eşyaları, elektrikli ev aletleri ve sofra ürünleri üretimiyle devam ediyor. 50 yıl önce yaptıkları bu başarılı girişim üzerine hepimiz çok çalıştık. Bugün, Türkiye’nin köklü aile şirketlerinden birine dönüştük. Sektörümüzde çelik çaydanlıktan çelik cezveli kahve makinesine kadar pek çok ilkin altında imzamız var ve bu yıl 50. yılımızı kutluyoruz. Bugün toplam 75 bin m2’lik alanda yer alan iki fabrikamızla üretimimize devam ediyoruz. Korkmaz markamızla 115 ülkeye ürünlerimizi ihraç ederek dünya mutfaklarına konuk oluyoruz. yüzde 35’ini yurt dışına ihraç ediyoruz. Ciromuzun yaklaşık dörtte biri de ihracattan geliyor. İhracatımızın yüzde 95’ini kendi markamızla yapıyoruz. Mısır, Almanya, Kuveyt ve Slovanya ihracatta en çok pay alan ülkeler. Son olarak Orta Amerika’da Guatemala’ya ihracata başladık. Dış ticaret ilişkilerimiz ve ihracat ağımızın gücü sayesinde, büyük pazarlarda da kendi adımızı taşıyan franchise mağazalarıyla hizmet veriyoruz. Pazar sayımızı artırmayı ve globalde de konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz. Tuzla ve Kandıra’da yer alan fabrikalarımız yıllık 4 milyon 200 bin kalem ürün üretebilme kapasitesine sahip. 5 yıl içinde Sakarya OSB’de küçük ev aletleri alanındaki konumumuzu güçlendirmek için hizmete açacağımız yeni fabrikamızla ülkemizde ve dünyada pazar payımızı artırmak istiyoruz. Türkiye genelinde mağaza sayımızı bu yıl 60’a tamamlamayı planlıyoruz.
Hammadde ve tasarım konusunda titizlikle üzerinde durduğunuz konular nelerdir? Bu konuda sizi sektörde ayrıştıran noktalardan bahseder misiniz?
Yenilik ve inovasyon bu yoldaki en önemli önceliğimiz. Çağın gereksinimlerine uygun daha iyiyi, daha güzeli üretmeyi sahipleniyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentileri sürekli bir değişim içinde. Biz bu değişimleri çok iyi analiz etmeye çalışıyoruz. Araştırmalar yapıyoruz. Hedef pazarlarımıza özgü yerel çözümlere odaklanıyoruz. Müşterilerimiz artık aldıkları ürünler kaliteli olsun, işlevsel olsun, uygun fiyatlı olsun ve sofrada sunumlara eşlik ettiği için estetik görünsün istiyor. Müşteri ihtiyaçlarını dinleyerek ihtiyaç oluşmadan öngören, sürekli yeniyi tasarlayan, son teknolojiyi kullanan ve her şeyin merkezine kaliteyi koyan bir markayız. 2018 yılından beri resmi AR-GE Merkezi unvanına sahibiz. AR-GE merkezimizde geliştirdiğimiz yenilikçi ürünlerle Dizayn Turkey, İF Dizayn, Reddot Design Award, Turquality, A Design Avard&Competition gibi sektörün önemli ödüllerinin sahibi olduk.
Yılın ilk yarısında üretim ve ihracat oranlarınız hedeflerinizi karşıladı mı, yılın ikinci yarısı için hedefleriniz nedir?
Bu yılı yüzde 40 büyümeyle tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Önümüzdeki döneme dair hedeflerimiz de ana konumuz ihracat olacak. Üretimimizin yüzde 35’ini yurt dışına ihraç ediyoruz. Ciromuzun yaklaşık dörtte biri de ihracattan geliyor. İhracatımızın yüzde 95’ini kendi markamızla yapıyoruz. Mısır, Almanya, Kuveyt ve Slovanya ihracatta en çok pay alan ülkeler. Son olarak Orta Amerika’da Guatemala’ya ihracata başladık. Dış ticaret ilişkilerimiz ve ihracat ağımızın gücü sayesinde, büyük pazarlarda da kendi adımızı taşıyan franchise mağazalarıyla hizmet veriyoruz. Pazar sayımızı artırmayı ve globalde de konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz. Tuzla ve Kandıra’da yer alan fabrikalarımız yıllık 4 milyon 200 bin kalem ürün üretebilme kapasitesine sahip. 5 yıl içinde Sakarya OSB’de küçük ev aletleri alanındaki konumumuzu güçlendirmek için hizmete açacağımız yeni fabrikamızla ülkemizde ve dünyada pazar payımızı artırmak istiyoruz. Türkiye genelinde mağaza sayımızı bu yıl 60’a tamamlamayı planlıyoruz.